Gå til innhold

Må kanskje ha keisersnitt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36 nå og babyen lå for 2 uker siden i seteleie som vistes på ultralyd, jordmor mente i dag at han enda lå slik....

Skal til ny ultralyd over helga, men håper han klarer å snu seg riktig vei til da....MEN hvis ikke;

hvordan gjør de det med keisersnitt?Hvor lenge før termin tar dem ut barnet?

Jeg vil ikke ha epidural/spinal pga komplikasjoner under vanlig fødsel sist, og da er vell narkose siste utvei??

Skal ikke ta sorgene på forskudd, men greit å vite LITT om dette.....

Anonymous poster hash: 7b369...9c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med keisersnitt planlagt i god tid, men kan svare likevel. Jeg fikk vite en ettermiddag at jeg måtte ta keisersnitt neste morgen pga svangerskapsforgifting. Dette var 5-6 dager før termin. Grudde meg VELDIG, er livredd operasjon/"kniver", men hadde ikke mye valg. Fikk ikke noe narkose, dette er visst forbeholdt de som må ha akutt snitt. Ble spinal på meg. Ikke noe særlig vondt å sette den, men jeg ble redd da virkningen satte inn. Likte ikke å føle mej så "hjelpesløs".

Men, barnet kom ut, jeg overlevde...og jeg fikk bekreftet at jeg IKKE har lyst til å ta keisersnitt med neste barn (viss jeg kan unngå det).

Anonymous poster hash: 4e514...7b7

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er ikke redd nåler eller noe, men sist jeg fødte med epidural ble jeg plaget i over et halvt år med følelsesløshet i et stort område i ryggen, noe jeg så absolutt ikke vil erfare en gang til, jeg er redd jeg rett og slett skal bli LAM pga dette...

MEN så er det narkose, der blir vell barnet også påvirket om ikke de er raske....uff at det skal være så vanskelig, håper på en vanlig fødsel!

Skrevet

Hvorfor kan du ikke gå for en vanlig fødsel? Jeg har født to barn i seteleie uten noe form for smertestillende. To flotte fødsler! :)

Anonymous poster hash: 1354b...7a1

Skrevet

Mine to barn lå festet med hode ned sa jordmor men ul i uke 35 og 37 viste at det var seteleie. Begge to ble snudd utvendig, gikk fint men tok lang tid å få de til å snu :)

Prøver du ikle det?

Anonymous poster hash: 1eeb6...105

Skrevet

Jeg hadde ks med narkose for 3 uker siden.

Til meg gikk det kanskje bare 1-2 min fra narkosen ble gitt til vesla var ute, så hun ble nok ikke preget av narkosen.

Jeg syntes ikke noe om narkosen. Følte jeg ble snytt for et eller annet. Gikk jo glipp av at hun kom ut av meg ;)

Skjønner din skepsis for epidural, men det er vel spinalbedøvelse de gir ved ks, er det ikke?

Anonymous poster hash: a32d7...780

Skrevet

Så fint å høre om andre som har hatt narkose:-) er det noe som heter lett narkose og tung narkose?

går de ikke inn på samme plass med spinal som epidural?

Skrevet

Så fint å høre om andre som har hatt narkose:-) er det noe som heter lett narkose og tung narkose?

går de ikke inn på samme plass med spinal som epidural?

De går vel inn på samme plassen, men de settes annerledes.

Vet ikke om det er forskjell på narkose.

Det gikk litt fort her. Var helt borte etterpå, tok en stund før jeg kom til meg selv. tok også lang tid før jeg fikk se lile nurket

Anonymous poster hash: a32d7...780

Skrevet

Du trenger ikke narkose ved planlagt ks :)

Anonymous poster hash: 0a447...6ff

Skrevet

Du trenger ikke narkose ved planlagt ks :)

Trykte litt fort, jeg mener at brdøvlsen ikke er lik som under fødsel. Fikk lenger opp i ryggen.

Skrevet

okei, men jeg tør ikke ta sjangsen:S

Skrevet

Hva slags komplikasjoner fikk su? Man har jo bedre tid ved ks enn fødsel, så de kan jo bruke mer tid på bedøvelse, sjekke at den funker osv :)

Du er på samtale med anestesilege på forhånd, hvor han kommer frem til hva han skal gi deg. Hos meg valgte de noe annet pga jeg slet med kvalme fks. Da vet han sikkert om det som skjedde sist, hvis det står i journalen :) ellers får du anledning til å si det.

Skrevet

Hva slags komplikasjoner fikk su? Man har jo bedre tid ved ks enn fødsel, så de kan jo bruke mer tid på bedøvelse, sjekke at den funker osv :)

Du er på samtale med anestesilege på forhånd, hvor han kommer frem til hva han skal gi deg. Hos meg valgte de noe annet pga jeg slet med kvalme fks. Da vet han sikkert om det som skjedde sist, hvis det står i journalen :) ellers får du anledning til å si det.

TS skriver litt lengre oppe her, at hun etter å ha fått satt epidural under forrige fødsel ble følelsesløs over et område på ryggen, Dette varte i mange måneder. Skjønner godt at dette var en skummel opplevelse, men tviler sterkt på at sjansene er særlig store for at noe lignende skal skje igjen.

Skrevet

Jeg er i uke 36 nå og babyen lå for 2 uker siden i seteleie som vistes på ultralyd, jordmor mente i dag at han enda lå slik....

Skal til ny ultralyd over helga, men håper han klarer å snu seg riktig vei til da....MEN hvis ikke;

hvordan gjør de det med keisersnitt?Hvor lenge før termin tar dem ut barnet?

Jeg vil ikke ha epidural/spinal pga komplikasjoner under vanlig fødsel sist, og da er vell narkose siste utvei??

Skal ikke ta sorgene på forskudd, men greit å vite LITT om dette.....

Nervesmerter eller skader etter epidural/spinal bedøvelse er ekstremt sjeldent, så du har nok vært maks uheldig :(  Jeg tror ikke sjansene er store for at du vil oppleve dette igjen. 

En narkose er mye mere risikofylt enn en spinalbedøvelse, så jeg tviler på at sykehuset vil anbefale det hvis du må ta keisersnitt.

Håper virkelig babisen snur seg, eller at du får en setefødsel uten komplikasjoner. Masse lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt to akutte ks.

Første hadde jeg med spinalbedøvelse og andre med epidural.

Jeg likte best epidural.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...