Gå til innhold

Far vil ikke ta med datter i barnebursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi han synes det er så kleint som han sa. Kan jo ikke tvinge han men bør man ikke strekke seg litt lengre når hun har gledet seg til barnehagevenninnen sin feiring? Snakk om 5-åringer :-) (samværsbarn)

Anonymous poster hash: 25f34...772

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, for en holdning. Synes ikke det er dritkult å dra i barnebursdag jeg heller, men det hører til det å ha barn.

Anonymous poster hash: c2738...494

Skrevet

En 5-åring kan vel være i bursdag alene.

Anonymous poster hash: a9fc8...eb1

Skrevet

Er det normalt å følge femåringer i bursdag?? Vi har bare sluppet dem av i omtrent et år nå.

Anonymous poster hash: 39db8...cc4
Skrevet

Er et stykke å kjøre. Så det blir bortkastet for han å kjøre hjem i et par timer. Han driter i hennes barnehage hverdag, så dette burde være en glimrende anledning for han å bli kjent med foreldre i bhg i det minste.

Skrevet

Kan ikke være lett for far å være far når han oppfører seg som et barn

Anonymous poster hash: 9b9bb...366

Skrevet

..og da vår 5 åring hadde bursdag i januar kom alle foreldrene også!(lånte lokale)var bare hyggelig, de fikk kaffe og kake

Skrevet

Da kan han levere 5-åringen og sitte i bile og spille på mobilen sin eller noe i mellomtiden. Det er ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 551c7...b14
Skrevet

Slik er pappaen til min datter også. Han har samvær annenhver helg.

Han har hele kuttet ut bursdager, så jeg har byttet helg med han for å følge i bursdagene når jeg ikke har hatt planer.

Vår datter har særskilte behov og trenger hjelp til å skape vennskap. For hun trenger støtte.

Igjen nedprioriterte han bursdag og hun har nå begynt på ny skole.

Nå kommer jeg til å kreve at han prioriterer bursdag eller så tar jeg henne selv!!!

Anonymous poster hash: 67bc5...243

Skrevet

Hihi, kleint? Seriøst, han sa at det var kleint ?????

Anonymous poster hash: a0ceb...3c6

Skrevet

Tja, det kan vel være at han har litt sosial angst, men ikke klarer å si det på en god måte. Jeg tar meg av det meste som handler om sosialt samvær her i heimen. Far har andre sterke sider og er en fantastisk far. Litt for enkelt å dømme far for dette. Vi har alle sterke og svake sider.

Anonymous poster hash: 0df41...539

Skrevet

Er det ingen hun kan sitte på med feks ? Å siden barna er så store som 5 år, så kommer det vel neppe til å sitte så fryktelig mange foreldre der, så dermed kan jeg si meg enig i at det blir litt "kleint"..

Kan dere bytte helg ?

Noen han kan besøke i mellomtiden ? 

Besteforeldre/ tante eller andre som står barnet nært som kan kjøre og vente ?

Gå på kino/kafe/resturant imellomtiden ?

Anonymous poster hash: d062c...049
Skrevet

Så får du be ham vokse opp og se at det å være pappa innebærer for eks barnebursdag.

Og hva faen er "kleint" med en barnebursdag?

Anonymous poster hash: 2fee5...b20

Skrevet

Ja, han fulgte henne i fjor til samme jente og klagde på at det i år kommet til å bli like "kleint som i fjor" som han ordrett sa selv. VEL, er det så forbanna vanskelig for han å evt ta med samboeren sin og babyen deres så har han noen å snakke med om han er livredd for fremmede? Jeg har sagt at han kan levere henne her hjemme kl 10 på søndag, så kan vi følge henne selv i bursdagen. Men da frarøves han jo en dag med samvær, hun pleier være der til mandag annenhver helg. Det ironiske er at han er telefonselger og ringer fremmede hver dag, men å treffe "fremmede" voksne i en barnebursdag derimot? :laugh: Fremmede i gåseøyne, han traff de trossalt ifjor. Skal vi bytte helg igjen så kan vi godt det, men han har ikke gitt meg noe beskjed ang det, og nå er det snart torsdag... 

Skrevet

Er det ingen hun kan sitte på med feks ? Å siden barna er så store som 5 år, så kommer det vel neppe til å sitte så fryktelig mange foreldre der, så dermed kan jeg si meg enig i at det blir litt "kleint"..

Kan dere bytte helg ?

Noen han kan besøke i mellomtiden ? 

Besteforeldre/ tante eller andre som står barnet nært som kan kjøre og vente ?

Gå på kino/kafe/resturant imellomtiden ?

Anonymous poster hash: d062c...049

Her er det, tro det eller ei- veldig vanlig at foreldre er med. Ble litt overrasket når nesten alle barna på storbarnsavd hadde med mamma/pappa, noen mamma og pappa, i vesla sin 5 årsdag i januar i år. Men som sagt, er ikke det bare koselig?! Om det er så kleint får han gå i bilen og ta en powernap da! 

Skrevet

Det finnes mange løsninger for dette. Han kan levere jenta i bursdag og gå. I mellomtiden kan han kjøre hjem, sitte i bilen og sove eller spille på mobilen, stikke på nærmeste senter og hamdle, gå seg en tur i skogen eller et annet sted, gå på kafe...

Når han nå blånekter kan du dessverre ikke tvinge ham. Men jeg tenker at om noen år risikerer denne faren at datteren hans ikke vil besøke ham lenger. Fordi hun vet at da går hun glipp av ting hun gjerne vil delta på. Så ved å være så vrang som han er, så straffer han i første omgang datteren og på lang sikt kanskje seg selv.

Skrevet

Huff, jeg skjønner han litt jeg da. Kan godt hende jeg hadde droppet en barnebursdag også og istedet kost oss sammen. Spesielt når det er langt å kjøre og barna bare er fem år gamle.

Skrevet

Hadde blitt overrasket hvis noen kom med foreldrene i 5-årsdag (med mindre det er snakk om barn med spesielle behov).

Nå har min datter en ganske så håpløs pappa da, som ikke har fulgt henne på NOE SOM HELST! Dvs at helger det har "skjedd noe", har samværet blitt avlyst.

Nå er hun stor, og gidder ikke reise dit mer. Lurer på hvorfor....

Anonymous poster hash: 7f627...c42

Skrevet

Hadde blitt overrasket hvis noen kom med foreldrene i 5-årsdag (med mindre det er snakk om barn med spesielle behov).

Nå har min datter en ganske så håpløs pappa da, som ikke har fulgt henne på NOE SOM HELST! Dvs at helger det har "skjedd noe", har samværet blitt avlyst.

Nå er hun stor, og gidder ikke reise dit mer. Lurer på hvorfor....

Anonymous poster hash: 7f627...c42

Skrevet

Han får gjøre som han vil :) Jeg vet bare at det er en bursdag jentene har diskutert i bhg, og jenta her hjemme nærmest har telt ned til, nesten som det skulle vært hennes egen. Men vil han nekte henne å dra? Suree.. Det er jo ikke mitt tap uansett. Bare datteren vårt sitt. Nå mener han at JEG skal kjøre henne på samvær ( gjør jeg alltid da), han skal kjøre henne i bursdag, jeg skal kjøre henne tilbake til han etter endt bursdag, og han skal levere henne i bhg på samvær.. Herregud så mye frem og tilbake. Gidder ikke mer av den fyren! :skratte:

Skrevet

Bursdager er heller ikke her pappas sterke side. Mild sosial angst gjør han veldig ukomfortabel i slike settinger.

Jeg tar meg av bursdager, har en gang sendt bestefar sammen med barnet da jeg ikke kunne.

Gjør ikke noe stor greie utav det, vi har alle våre styrker og svakheter. Gå i dialog med han,bytt helger eller ha timer tilgode om du bruker din "friettermiddag" til å følge i bursdag på hans samvær.

Anonymous poster hash: a332d...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...