Gå til innhold

Bare lov å ha ett besøk om gangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere barn i omgangskretsen til mine unger som kun får lov å ha besøk av en om gangen. Jeg mistenker at foreldrene ikke vil ha støy og styr med flere barn på besøk samtidig, for jeg ser ingen annen logisk grunn. 

Selv har vi alltid hatt åpent hus, og om det er to eller ti som kommer på besøk er alltid barna velkommen inn. Blir det for mye støy, eller er fint vær så leker de ute. Vi tror at med et åpent hjem så får vi bedre kontakt med barnas omgangsvenner, og kan kanskje ha mer oversikt over hva de foretar seg og hvm de henger med når de blir 14 år også. 

Jeg har også overhørt barna si at vi kan ikke gå til x for han får bare ha ett besøk, og vi er jo to. Dermed ringes det ikke så ofte på døren til disse vennene. 

Hva praktiserer dere ? Er det noen som har en grense på hvor mang som får være på besøk ? 

Mine barn er nå 6 og 10 år. 

Anonymous poster hash: 530f4...b1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grense. De får ha så mange de vil, men oftes er det bare en eller to.

Skrevet

Jeg har ingen grense, for det har aldri vært noen problemstilling her. Men jeg hadde iallefall bedt de gå ut om de kom i flokkevis hit ja. 

Anonymous poster hash: 5e28c...5aa
Skrevet

Jeg har en grense på en kompis om gangen, men det er noe annerledes siden gutten fremdeles er liten (5,5 år), og vi bor i sentrumsleilighet. Vi bor i utlandet og her er det uansett på denne måten man gjør. De fleste bor trangt og har ikke plass eller ønske om å ha store barneflokker hos seg. Vi treffes ofte på lekeplassen etter skolen i stedet.

Anonymous poster hash: 7c642...a94

Skrevet

Ikke antall. Men det er to venner som ikke takler å være fler enn to så når de kommer holde det med de.

Problemet er når huset er fullt og de kommer. Det blir alltid bråk.

Anonymous poster hash: 7580a...fc9

Skrevet

Praktiserer det samme som deg Hi. Vokst opp med det også.

Anonymous poster hash: e5164...d5d

Skrevet

Har ingen grense. Men, her er det store avstander, så besøk må planlegges. Da er det naturlig at det blir bare en om gangen.

Skrevet

Bor tre gutter her i gata, det er langt til neste barn. Hos oss er de velkommne alle tre, og hos ene naboen er de velkommne alle tre. Stakkars siste gutten, han får helt panikk om de to andre går opp til han. Der får de heller ikke komme inn en kompis, om det regner for da kan det bli skittent i gangen.

Stakkars guttungen!

Anonymous poster hash: 6f9ca...b42
Skrevet

Tja, når det begynner å komme opp i over 9-10 barn her inne vil jeg helst at det ikke skal komme enda flere inn, men da hiver jeg dem gjerne ut litt i stede.

Det kan være mange grunner til at foreldrene ikke vil ha flere barn inne. Kanskje en av dem har en skjult sykdom slik at de ikke orker flere?

Anonymous poster hash: a81f0...7ef
Skrevet

Bor tre gutter her i gata, det er langt til neste barn. Hos oss er de velkommne alle tre, og hos ene naboen er de velkommne alle tre. Stakkars siste gutten, han får helt panikk om de to andre går opp til han. Der får de heller ikke komme inn en kompis, om det regner for da kan det bli skittent i gangen.

Stakkars guttungen!

Eller ny mann, og ny unge? Som er tilfelle hos naboen?

Skrevet

Høres kjempe rart ut. Og litt dårlig å ikke "dele" på barnebesøkene. Sikkert ikke så mye du får gjort med det, men du slipper ihvertfall å bli sett på som sær og barna får med seg gode minner fra deres hjem.

Anonymous poster hash: 17aec...c85

Skrevet

Jeg kjører ettbarnspolitikk innimellom. Baby sover så dårlig om dagen, så om han sover får bare en komme inn. Dersom to ringer på må de komme senere eller gutta våre bli med ut. Utelater aldri noen, på den måten at en får komme mens den andre ikke.

Anonymous poster hash: a8e6f...d94

Skrevet

Her er det stort sett åpent hus, men det begynner å bli et problem. Når det blir for fullt (6 ungen ringer på), hender det at jeg sender alle ut. Da er det en del som går hjem. Dermed mistenker jeg ungene for at ikke kommer på grunn av mitt barn, men for å få være inne. Dette har gjort at jeg har strammet litt inn. Det er også noen som går hjem hvis jeg ber dem om å rydde. Alt dette gjør at je nok kommer til å stramme inn. De ekte vennene og de som rydder er hjertelig velkomne når som helst. Jeg har vært dum og vært gatas fritidsklubb!

Anonymous poster hash: fdd6d...3b7

Skrevet

I utgangspunktet ingen grenser, men det er et stort men ved et. Jeg har dårlig helse og vi snakker barn i 5-6årsalderen. Dersom mannen min er hjemme, kan de være så mange de vil, men jeg er ikke alltid i form til å takle flere barn samtidig dessverre. (og jeg har vært trener for barn osv før jeg ble skadet, så det har ikke noe med lysten og viljen å gjøre, men med evnen.).

Anonymous poster hash: ba5b6...cd6
Skrevet

3 er det meste de har hatt her, for det meste er det kun 1 besøk av gangen.

Jeg har ingen grense men om de blir bråkete må de gjerne leke ute istedenfor.

Men hadde det vært 8-10 unger her støtt hadde jeg nok satt grenser ja, jeg jobber på sfo så er ikke at jeg ikke takler store barnegrupper men jeg er sliten av bråket og ståket etter endt arbeidsdag og vil helst ikke føle at jeg er på jobben hjemme.

Det sagt om de er ute kan de være så mange de bare vil.

Anonymous poster hash: 6817c...3c5
Skrevet

Her er det åpent hus og rett som det er har vi noen på overnatting eller middag. Jeg syns det er så koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...