Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Skal på rutinekontroll en uke etter termin på fredag, med mindre baby er født. Hva gjøres på slike "overtidskontroller"? Jordmor sa det kun var ultralyd for å se at jeg og foster har det bra, men når jeg leser på nettet ser jeg at det står at det skal sjekkes modenhet m.m. og at man anbefales å ta med sykehusbagen i tilfelle man blir igangsatt. Blir forvirret over ulik informasjon. Anonymous poster hash: b0aac...7e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Når jeg var på overtidskontroll var det selvfølgelig en samtale først, åssen det gikk osv. Så var det ul der mengde fostervann ble sjekket i tillegg til barnets stilling. så sjekket hun modenhet, og strippet meg. Strippingen var helt usannsynlig vond! Verre enn å føde. Ble også planlagt dato og tid for igangsetting om det skulle bli nødvendig. Regner med du har med mannen? I såfall kan han dra hjem og hente fødebag dersom du blir satt igang. Det tar noen timer før første rie kommer så han har tid til det. Bare ta med helsekortet :-) Anonymous poster hash: 61a05...1bf
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Glemte at helt først er det en halvtime eller så med crt for å sjekke hjertefrekvens til barnet og spark. Ta med lesestoff, ikke sikkert mannen får være med inn på akkurat det hvis de har mange inne akkurat da :-) Anonymous poster hash: 61a05...1bf
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Ja, mannen skal være med Hvordan utføres CRT-registrering, belte rundt magen? Hvor lang tid tar stripping? Hvor lang tid er det vanlig at hele kontrollen tar? Fikk vondt av å høre om stripping, men må man så må man. Hadde dere mannen med under stripping? Anonymous poster hash: b0aac...7e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Det er forskjellig rutiner. Hos meg; 1) samtale 2) registrering 3) ul og diverse målinger av størrelse, fostervann mm 4) oppsatt time til igangsettelse 42+0 Jeg ble ikke strippet og ikke sjekket modenhet. Jeg skulle ikke ha med noe bag. Anonymous poster hash: 20c9b...5ea
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Aha. Kan jeg spørre hvilket sykehus det var på? Jeg skal på UNN Tromsø. Anonymous poster hash: b0aac...7e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Aha. Kan jeg spørre hvilket sykehus det var på? Jeg skal på UNN Tromsø. Anonymous poster hash: b0aac...7e6 Dette var Bærum sykehus. Hvis du er usikker kan du ta en telefon til fødepoliklinkken. Det er poliklinikken som gjennomfører disse overtidskontrollene Anonymous poster hash: 20c9b...5ea
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 For meg var ikke stripping vondt. Absolutt ikke behagelig, men ikke vondere enn det som gikk fint med et par grimaser. Litt som å spenne tåa i døra, det går fint, men man ønsker ikke å gjøre det konstant :-) mannen sto ved hodet mitt og holdt meg i hånda. :-) Men ble først strippet på 5. overtidskontrollen tror jeg. (Hadde mange kontroller pga seteleie og veldig høyt blodtrykk). Ellers var det mye samtaler, ultralyd, registrering med bånd rundt magen, og sjekk som vanlig svangerskapskontroll. Hadde ikke med noen bag. Anonymous poster hash: e97d9...4e9
Sint naken biltyv Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Det er forskjellig rutiner. Hos meg: 1) samtale 2) registrering 3) ul og diverse målinger av størrelse, fostervann mm 4)jeg ble strippet og sjekket modenhet 5)opp på føden for å føde😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå