Gå til innhold

sår babystump!

Anbefalte innlegg

Gjest vannballong
Skrevet

Hei. Mitt lille baby er 14 dager og har ganske så sår stump.

noe jeg gjør feil? Er jeg helt dum? Hvor sår er vanlig?

Det er rødt i rumpa men det ser ikke ut som han bryr seg altså..

jeg får jo vekk all bæsjen,lufttørker litt.

bruker silulen nå. Begynte med den for 2 dager siden.. noen som vet når jeg ser bedring?:)

Blir glad for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp sinksalve, bruk Inotyol heller. Det skal ikke være så sårt, så det må du få ordnet:)

Anonymous poster hash: e0f75...f3e
Gjest vannballong
Skrevet

Det var helsestasjonen som anbefalte silulen...hva er inotyol?

Skrevet

Prøv å bytte bleiemerke, junior her blir sår i rumpa av libero men ikke pampers. Ellers lønner det seg.å være helt tørr, bruk potetmel og klapp på stumpen etter vask. Vi har aldri brukt salve her :-)

Skrevet

Du må gjerne bruke pudder, men vi syns det er mye rart i som ikke er nødvendig. Potetmel er parfymefritt og naturlig, helt topp :-)

Skrevet

Jeg syns weleda sin zink salve med calendula var best på sår stump. Ellers brukte vi potetmel om det bare var litt sårt.

Anonymous poster hash: 9fecd...851
Skrevet

Bruk inotyol. Finnes ikke bedre på såre barneromper. Du får kjøpt den på apoteket. Smør tykkt på.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Inotyol er gull! Sinksalver bør kastes.

Skrevet

Bruker du våtservietter? Prøv å skylle rompa under springen med lunkent vann. Klapp det tørt.

Skrevet

Inotyol salve er helt gull!!!!! Jentungen fikk Rota-virus som seks mnd gammel og den sterke infeksjonsavføringen etset nesten huden hennes og med 12-15 avføringer i døgnet på det verste var stumpen et eneste stort åpent sår..*grøss og gru og stakkar liten* Sykehuset anbefalte inotyol og det ble merkbart bedre på svært kort tid. Etter noen dager var stumpen helt fin igjen. Vi har nå en slik tube i bhg og en hjemme til enhver tid som vi kan bruke ved akutt sårhet. Funker som bare det!

Skrevet

Minsta toler våtserviettar dårleg, blir fort raud av dei. Vi brukar dry wipes med vatn heime, litt sebamed wash foam ved bæsjebleie. Vi brukar Inotyol ved behov, blir bra att etter ei påføring.

Skrevet

Jeg sier som de fleste over Inotyol, selges på apotek.

Skrevet

Bruk rent vann og engangskompresser å vaske med, bytt bleiemerke, kast Silulen, kjøp Betapren og Inotylol-salve og lufttørk stumpen ;-)

Skrevet

Ikke bruk bleier med lotion!

Bruk Inotyol-salve. Du ser bedring med en gang.

Ikke bruk våtservietter i det daglige, klut med vann/engangskompresser med vann funker best. Evt å skylle rumpa i springen (pass temperaturen på vannet!).

Skrevet

Avene Cicalfate Repair Cream er fantastisk på sår stump. Tynt lag over natten, funker hver gang! :) Ellers - hold rent og tørt, ikke bruk bleier med lotion.

Skrevet

Prøv lykkelig som liten sin barnesalve! Jeg syns den er mye bedre enn både inotyol og sinksalver, og mye mindre klissete. Har bare brukt den på våre jenter og dersom de har vært antydning til såre har dette vært borte dagen etter. Anbefales virkelig :)

Skrevet

Bepanthen! (Og har prøvd inotyol og alt det andre).

Som en hudkrem. Og jeg er våtserviettfantast :P Sårheten forsvinner på timer. Perfekt til såre ammepupper også, og man trenger ikke vaske vekk før babyen skal suge :)

Anonymous poster hash: 867f8...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...