Gå til innhold

Dere som "har tid til alt", hvordan ser hverdagen ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på alt fra når dagen starter, når du må på jobb, levering i barnehage, frokost, lunsj, henting, middag, leke med barn, husarbeid, legging, trening, avslapping med mannen, kveldsmat også natta.

Jeg bare får ikke hverdagen til å gå opp. Og jeg løper 5 km 4 ganger i uka, det er tiden jeg bruker på meg selv. Og husvask (har ikke mulighet til vaskehjelp)...

Nå begynner jeg jobbe 100% og vil ikke slutte med treningen. Må flytte den fra morgen til kveld i hvertfall.

Og helgene, gjør dere noe spesielt da?

Takk til deg som gidder ta deg tid til å svare :)

Anonymous poster hash: 56823...f5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6:30 - alle som skal på jobb/skole/barnehage må stå opp

6:45 - frokost, dusj, smøring av matpakker osv

7:30 - ut av huset, kjører minste til barnehagen, de eldste sykler til skolen

7:50 - levering i barnehage

8:00 - ankomst jobb

15:30 - ferdig på jobb, kjører til barnehage

15:40 - henting i barnehage, kjører hjem

16:00 - hjemme, sjekke lekser, lage middag, spise middag, vaske minste hvis hun trenger ny bleie/vask av hender og ansikt etter middag, setter i oppvaskmaskin/setter på vaskemaskin

17:00 - kjøring til trening (3 ganger i uka) av de eldste, er som regel med dem på trening

17:30 - trening begynner

18:30 - trening ferdig, kjører hjem, handler på veg hjem (ca 2 av de 3 gangene i uka det er trening)

19:00 - ankomst hjem, kveldsmat/lesing/legging av minste, største legger seg rundt 20:30

20:30 - rydding, husarbeid, hobbyen min

21:30 - avslapping med mannen med god kveldsmat, film/prat/musikk

23:00 - leggetid.

Ikke tid til trening eller andre egoaktiviteter her dessverre.

Anonymous poster hash: 3bb04...6c6
Skrevet

I helgene er vi ofte på turer, koser oss hjemme, i badeland, på kino osv. Gjør det meste av det tunge husarbeidet hver søndag (tar ca 4-5 timer).

Anonymous poster hash: 3bb04...6c6
Skrevet

Ganske lik hun over her, bare legg til en time pga leksene til eldste. Ta bort en time avslapping med mannen og bytt med trening. Vi har treningsrom, så trener av og til sammen. I helgene flipper vi en serie sammen om kvelden.

Skrevet

6.00 dusj og ordne litt jobb samt skole. Evnt noe husarbeid

6.45 vekker ungene . Frokost , stell etc

7.30 ungene drar på skolen og jeg på jobb

14.30 ungene kommer hjem fra skolen

14.30-1600 kommer jeg hjem en gang fra jobb

15.30- 16.30 middag/ lekser/ husarbeid

17.00 -19.00 diverse fritidsaktiviteter

19.00 kveldsmat og kveldsstell

19.30 natta på ungene

20.00 jobb/ skole/ husarbeid

22.00 -23.00 legger meg en gang .

Ungene her er på aktiviteter mandag, tirsdag og torsdag. Jeg prøver å gjøre ordentlig rent hver onsdag / torsdag. Helgene varierer med alt mulig rart . Hverdagen går jo i ett, men tror det handler mye om man fokuserer på at det er mye, eller om man fokuserer på noe annet. Har samboer , men han jobber vekk i uka. Tre barn , nummer fire på vei.

Skrevet

Omtrent som de over, men her har barna trening hver dag. Tre dager i uken kolliderer treningene. Mannen min trener karate sammen med niåringen to ganger i uken, jeg følger tiåringen på fotballtrening fire ganger i uken (de andre treningene er i lokalmiljøet, så dit klarer de seg selv). De dagene jeg ikke må ha med de to minste (2 og 4 år), tar jeg en løpetur mens eldstemann trener. Ellers går jeg tur i skogen el med småttisene. Dagen starter 05 eller 0645 (avh av om jeg leverer i bhg eller drar rett på jobb), og slutter 2230.

Anonymous poster hash: 09c47...49e

Skrevet

0530 - klokka ringer. Jeg setter på kaffen, tar brød ut av brødbakeren og går på badet. Spiser frokost.

0600 - junior våkner som regel. Kler han og koser litt. Vekker mannen

0625 - går toget.

0630 - tar toget på jobb. Surfer, leser bok, strikker, hekler osv

0700 - på jobb.

1520 - tog hjem.

1550 - henter i bhg.

1600 - hjemme. Ammer og skifter til joggebukse, samt rent tøy på junior. Tar oss kanskje litt mat. Leker og slapper av.

1730 - Fantorangen. Jeg lager middag.

1800 - Mannen kommer hjem. Middag. En av oss tar kveldsstell og legging på junior, den andre rydder etter middag. Setter på oppvaskmaskin. Rydder leker.

1900 - junior i seng.

19-22 - her blir det litt forskjellig. Joggetur, sex, vasking, tv osv. Fordeles utover uka. Gjør også klart til neste dag: smører matpakker, dekker frokostbord, gjør klar kaffe og brød, finner tøy, pakker vesker.

I helga ukeshandler vi og vasker tøy. Resten er fritid.

Anonymous poster hash: 8e68e...f87

Skrevet

Her er det så kaotisk og ulikt hvordan dagene er at det er umulig å sette opp en liste for deg. Du kan trygt si at vi ikke hadde overlevd uten Google sin familiekalender som er digital og kan oppdateres av både mannen og meg ved behov. Vi jobber begge 100%, har fire barn i alderen 5-12 år og forsøker å trene 3-4 dager i uken hver. For min del vil det stort sett si en 30 min joggetur og bitte litt styrketrening. Min trening foregår nesten alltid tidlig på morgningen. I helgene sover jeg "lenge", dvs til rundt 8-9 (barna kan stå opp selv), og så jogger jeg en tur mens mannen lager frokost. På hverdager må jeg stå opp 6-6.30 og kan jogge da.

Vi bytter på å levere/hente. Noen dager leverer jeg og jobber da lenger mens mannen henter, andre dager leverer han og jobber da lenger mens jeg henter. Begge har delvis fleksibel arbeidstid, og spesielt jeg jobber en del under barne-tv og tidlig på kvelden (egentlig jobber jeg nå, men måtte ha en kort pause ;) Minsten ser barne-tv ved siden av meg og mannen henter en på trening, leverer en annen og har den siste med seg og skal handle etter å ha hentet ene barnet). Det er noe som skjer hver eneste ettermiddag omtrent knyttet til minst ett av barna, enten trening, kamper, oppvisninger, foreldremøter, bursdager osv. I helgene forsøker vi å ikke ha noen planer, men ta ting litt som de kommer. En del helger ryker vekk pga bursdager og familiebesøk, cuper og lignende, men de fleste ender vi med å stresse ned, gjerne gå en tur sammen, se en film osv. Og så jobber jeg litt innimellom da ;)

Anonymous poster hash: 29d46...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...