Gå til innhold

Gravid, og abort, skal ta de 4 tabeletter ei morgen hjemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært alene og tatt det hjemme selv? De sa at man helst skulle hatt noen hos seg. Men jeg blir alene. Og har ansvaret for et barn i tillegg. Gruer meg veldig. Og før noen kommenterer beskyttelse. Jeg går på p piller.

Anonymous poster hash: fb900...c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal IKKE være alene, tro meg! Det er en god grunn til at man ikke skal være alene! Har du noen som kan passe barnet ditt sånn at du evt kan utføre aborten på sykehuset? Eller noen venninner som kan være hjemme sammen med deg? En mann?

Jeg hadde hjemmeabort, men da med min mann til stede, hadde aldri i livet gjennomført dette alene! Det varierer hvor smertefult det er fra person til person, men i mitt tilfelle var det grusomt (ikke selve aborten,men etteriene som var rester) jeg kunne knapt bevege meg og hadde garantert gått i bakken hadde jeg reist meg opp! Det er derfor man ikke skal være alene, det er smertefullt både psykisk og fysisk!

Anonymous poster hash: 23db2...380

Skrevet

Jeg gjorde det hjemme alene med to barn og det gikk greit. Tok tablettene kl 04 om morgenen og Paracet og Ibux utover dagen etter behov. De ringte ifra klinikken utpå dagen. For meg gikk det bra, men jeg hadde lest masse skrekkhistorier på nettet og tok mine forhåndsregler, i tillegg var barna mine såpass store at de klarte seg litt selv.

Legg en plan på det som kan skje og hva du skal gjøre, si ifra at noen nå ringe to-tre ganger.

Anonymous poster hash: 8ea98...2b8

Skrevet

Har ikke mange jeg kan si det til og de som vet er på jobb og kan ikke ta seg fri. Så har ikke noe valg. Barnet går i 2 klasse så det er på skole noen timer den dagen heldigvis. Og klarer seg litt selv hjemme. Får håpe det går bra og at jeg ikke får så voldsomme smerter. Sykehuset har jeg ikke mulighet til pga må følge barnet på skolen om morgenen og hente etter:-/ Så vet jo ikke om jeg rekker hjem til da.

Skrevet

Gjorde det alene med tre barn i hus. Null problem.

Anonymous poster hash: fe6b8...09b

Skrevet

Hei. Siden du har født barn vil det antagelig gå (med tanke på smertene) mye bedre enn om du ikke hadde født. Jeg har tatt abort før og etter fødsel, og det var som natt og dag. Fikk overhodet ikke vondt. Trengte ikke ta smertestillende en gang. Det er mange mennseker som tar cytotec hjemme alene. Mange trenger tabletter for å få ut rester etter spontanabort f eks. Det er samme antall tabletter (event bare tre) og samme virkning. Litt avhengig av hvor langt du er på vei, så tror jeg dette går veldig bra for deg. Jo mindre du er på vei, jo lettere går det. Det er det forsket mye på. Jeg hadde ikke tatt medisinsk abort hjemme alene dersom jeg var over 7 uker. Det kan gi mer smerter og mer som skal ut. Du må regne med å sitte mye på toalettet. (Det åpner seg letter når du sitter der og "småpresser")

Du bør uansett skaffe barnevakt. Du bør ligge en time i ro etter du har satt inn tablettene. Få de så HØYT OPP som mulig. Lykke til. Klem.

Anonymous poster hash: 7ea1f...e13
Skrevet

Jeg ser for meg at jeg kommer til og svime av når jeg skal sette de pillene i skjeden. Må de ikke langt opp?

Skrevet

Jeg ser for meg at jeg kommer til og svime av når jeg skal sette de pillene i skjeden. Må de ikke langt opp? Anonymous poster hash: fb900...c35

så langt du klarer å få dem opp,men som sagt, viktig å ligge 1 times tid etterpå!

Anonymous poster hash: 23db2...380

Skrevet

Tusen takk for svar:) Tar de på morgenen etter barnet drar på skolen. Og har da 4 timer så håper det værste er over til da. Går nok fint.

Skrevet

Jeg tok alene, men barna var bortreist med sin far. Ville heller det enn å ha hele familien tilstede. Vi har ingen mulighet til barnevakt. Alt gikk over all forventning. Jeg følte ingen fysisk smerte overhodet (tok ikke smertestillende), og blødde mye mindre enn forventet. Ikke les skrekkhistorier på nettet! Barnet ditt er jo relativt stort, kjøp en koselig film dere kan se sammen på ettermiddagen eller noe. Lykke til, og ta godt vare på deg selv. Klem

Anonymous poster hash: d6bd5...f38

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Noen som har vært alene og tatt det hjemme selv? De sa at man helst skulle hatt noen hos seg. Men jeg blir alene. Og har ansvaret for et barn i tillegg. Gruer meg veldig. Og før noen kommenterer beskyttelse. Jeg går på p piller.

Jeg har gjort dette 3 ganger pga MIssed abortion.

2 ganger hjemme i uke 8 og 9, gikk helt fint begge gangene og det foregikk på samme måte.

Tok pillene og ble liggende i ca 2 timer før jeg fikk svake rier/menssmerter, gikk på do etter at jeg følte det sprakk en vannballong i underlivet, da kom det klart vann, etter en liten stund kom det blod og klumper(tror dette var fosteret),

Etter noen minutter kom det jeg tror var morkaken.

Etter dette var det lite blødning og ingen store smerter..

Blødde som en normal mens i ca 3-5 dg og litt brunlig i 1-2 uker...

Den 3 gangen var i uke 17 og måtte gjennomføres helt likt som hjemme bare på sykehuset...

Forløpet gikk faktisk helt likt, bortsett fra at fosteret var mye større og morkaken også, det var også

Mye mer fostervann..

Etter dette blødde jeg også som vanlig mens og brunlig utflod i 4 uker...

Måtte igjennom dette pga infarkt i morkaken:(

Reiste hjem 2 timer etter at foster og morkaken var ute.

Vil tro at det går helt fint med deg hjemme alene, se ann blødning og ta evt smertestillende.

Pillene skal så langt opp du klarer.

Vil anbefalle å ligge mer enn 1 time som anbefallt..

Ønsker deg lykke lykke til og det går nok helt fint.

Alle gangene var alt over etter ca 4-5 timer.

Stor klem til deg❤️

Anonymous poster hash: 05060...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...