Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Hvor mye tillater dere når barna deres har med venner inn til dere? Får de løpe rundt i hele huset, eller må de leke på rommet? Her hadde sønnen min med to nabogutter inn etter skolen, og de herjer noe vilt over alt. Ba de om å leke på rommet, og nå ser jeg at de har tegnet på vegen (!!). Kjenner jeg blir irritert, hva hadde dere tenkt? Nå er ute, og der får de bli Anonymous poster hash: 81a67...035
Gjest Julia1984 Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 De får selvsagt være i huset, både stue, loftsrom etc. Men 7 noen får løpe rundt og herje inne, men barnas venner er selvsagt Velkommen i resten av huset.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Vi har så liten leilighet så om de vil herje får de gjøre det på rommet. Leke rolig får de gjerne gjøre i stuen. Anonymous poster hash: fb439...083
Gjest Julia1984 Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Ingen får løpe og herje skulle det stå, men om barna med deres venner har lyst å bygge lego på stuegulvet får de selvsagt det
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Tegne på veggen? Skolebarn? De hadde ikke kommet inn i mitt hus mer, og de hadde pent måtte vaske bort rubbel og bit. Her er de stort sett ute om det er pent vær, ellers hvis de er inne så gjør ofte jeg også hyggelige ting med dem, brettspill, steke vafler, kortspill etc. Ingen som herjer her, nå er guttene nokså rolige av natur også.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Har to skolebarn som ofte dukker opp med både en og to venner.. Bor midlertidig i en liten leilighet (skal flytte etter jul) så de to deler rom. Da blir d jo litt kaos så nå har vi satt ned foten på å ha med venner hjem uten avtale! Verste er jo at enkelte allerede har avtalt med foreldrene sine om å bli hentet kl 18 osv, noe som ikke blir så godt mottatt av oss foreldrene! Jeg er ikke sfo- selv om jeg er sykemeldt og hjemmeværende. (Snart ufør dessverre) Her forventes det i tillegg mat så fort de er innfor døra, og de fleste står faktisk med hodet godt inni både kjøleskap og skap! Frekt spør du meg... Mat skal de få, men ikke på denne måten. Her kan det herjes ganske fort, noe vi sier nei til. De kan leke på rommet, eller ute. Er det avtalt besøk lar vi dem heller få det litt mer fritt. Litt sliten av ubedt besøk om dagen kan man vel si ;-) Anonymous poster hash: 49b06...1fc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 De fleste barna vi har på besøk etter skolen oppfører seg veldig bra. Jeg sier ifra hvis de ikke oppfører seg ordentlig og barna mine får beskjed om hva som blir forventet av dem som verter/vertinner som informere om hva som er lov og ikke, tilby mat/drikke (vann,saft,juice og frukt evt et smørbrød hvis det er lenge til middag). Hvis barna våre ikke klarer å ta vare på gjestene sine eller å holde dem i sjakk når de er her så blir det ikke noe besøk på en stund og er barnet "ufyselig" blir ikke det invitert igjen... Anonymous poster hash: b44c4...4de
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 De får være hvor de vil, men direkte herjing er det ikke. Hyttebygging med stoler, puter og tepper er lov, det er lov å skli på madrass ned trappa og det er lov å lage seg mat ol. Forbud mot å tegne på veggen ol har det aldri vært nødvendig å tenke på. Anonymous poster hash: 55655...094
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Nå er min 10 år og en veldig rolig gutt. Så når han og kompisene kommer hit så vet de hva som er lov selv når jeg ikke er der. Leker på rommet Spiller PS3 på rommet Data & minecraft på datarommet Tv og spill i stuen De tar ingenting i skap / kjøleskap uten at de ringer meg. Veldig avslappende Anonymous poster hash: 694ae...a37
Superdolly Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Jeg er glad for at barna har med seg venner hjem, men jeg godtar slett ikke herjing. Og hadde jeg oppdaget at de hadde tegnet på veggen hadde de pent fått stå der og vaske det vekk igjen! De får være hvor de vil i huset, men de må oppføre seg som siviliserte barn og ikke som ville hyener altså.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Så herlig med rolige unger. Disse er 1.klassinger. Min er ganske rolig, og egentlig han ene av de andre også, men så er det akkurat som om de hauser hverandre opp. Jeg hadde aldri latt de være inne alene, da tør jeg ikke tenke på hva de hadde funnet på! Vel, jeg sa klart i fra om at tegning på veggen ikke er greit. men ingen av de hadde gjort det, selvsagt Anonymous poster hash: 81a67...035
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Nå får de ikke akkurat lov til å løpe rundt i huset. Det hender de sitter på kjøkkenet der de tegner o.l. I stua for å spille spill, eller se på tv. Får jeg nok av de nede, så sender jeg de opp på rommet, eller er det fint vær, så får de være ute. Hadde de løpt og herja vilt, og tegnet på veggen, så hadde det vært rett ut. Anonymous poster hash: 97f80...707
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Har to skolebarn som ofte dukker opp med både en og to venner.. Bor midlertidig i en liten leilighet (skal flytte etter jul) så de to deler rom. Da blir d jo litt kaos så nå har vi satt ned foten på å ha med venner hjem uten avtale! Verste er jo at enkelte allerede har avtalt med foreldrene sine om å bli hentet kl 18 osv, noe som ikke blir så godt mottatt av oss foreldrene! Jeg er ikke sfo- selv om jeg er sykemeldt og hjemmeværende. (Snart ufør dessverre) Her forventes det i tillegg mat så fort de er innfor døra, og de fleste står faktisk med hodet godt inni både kjøleskap og skap! Frekt spør du meg... Mat skal de få, men ikke på denne måten. Her kan det herjes ganske fort, noe vi sier nei til. De kan leke på rommet, eller ute. Er det avtalt besøk lar vi dem heller få det litt mer fritt. Litt sliten av ubedt besøk om dagen kan man vel si ;-) Anonymous poster hash: 49b06...1fc Hadde blitt skikkelig sur om ungene stakk hode inn i skap/kjøleskap og forsynte seg selv. Maken til uoppdragenhet! Jeg er heller ikke intr. i at de løper rundt og roter i hvert et rom i huset. De kan enten herje på rommet, eller leke rolig i stuen; dvs. spille spill, kort, bygge lego osv. Anonymous poster hash: 81a67...035
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 5,5-åringen her leker stort sett på rommet sitt når han har besøk. Jeg begrenser foreløpig besøket til ett barn om gangen, dynamikken blir bedre og vi unngår for mye knuffing da noen av hans venner er hissig av seg. Blir lite herjin, de leker med Lego eller Playmobil, kler seg ut, litt sverdkamp blir det gjerne også. Jeg tar ikke ansvar for lekser. De får snacks kl. 16.00, og med mindre noe annet er avtalt er de ute av huset ca. 18.00 (før middag). Vi bor i utlandet, og her er det i hvert fall helt vanlig praksis på denne måten. Ville ikke godtatt tegning på vegger av et barn som er passert 3-4 år; jeg ville bedt dem vaske, og deretter sendt de hjem. Og kanskje innført noen kjøreregler for fremtiden. Frekke, dårlig oppdratte barn møter vi på nøytralt grunn utenfor huset. Anonymous poster hash: 67d45...f73
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Har to skolebarn som ofte dukker opp med både en og to venner.. Bor midlertidig i en liten leilighet (skal flytte etter jul) så de to deler rom. Da blir d jo litt kaos så nå har vi satt ned foten på å ha med venner hjem uten avtale! Verste er jo at enkelte allerede har avtalt med foreldrene sine om å bli hentet kl 18 osv, noe som ikke blir så godt mottatt av oss foreldrene! Jeg er ikke sfo- selv om jeg er sykemeldt og hjemmeværende. (Snart ufør dessverre) Her forventes det i tillegg mat så fort de er innfor døra, og de fleste står faktisk med hodet godt inni både kjøleskap og skap! Frekt spør du meg... Mat skal de få, men ikke på denne måten. Her kan det herjes ganske fort, noe vi sier nei til. De kan leke på rommet, eller ute. Er det avtalt besøk lar vi dem heller få det litt mer fritt. Litt sliten av ubedt besøk om dagen kan man vel si ;-) Anonymous poster hash: 49b06...1fc Å gå i kjøleskapet hos andre er en uting, MEN barna er jo ikke ubedt;-)) Dine barn har vel invitert dem;-) Anonymous poster hash: 5416a...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå