Gå til innhold

Flere i barselgjengen klager over hvor slitsomt det er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som babyene, eller skal jeg si barna, begynner å nærme seg året.

"De er aldri i ro, de maser og fjaser, urolige på stellebordet, skriker og er "sinte" osv...

For meg er det stikk motsatt! Nå begynner det endelig å bli herlig å være mamma <3

Vi hadde riktignok en hard start, med både kolikk, amme og søvnproblemer, men etter at baby ble 9 mnd syns jeg alt er fantastisk :-)

Er det de som har hatt veldig rolige babyer som føler det slik montro?

Anonymous poster hash: ecd69...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde verdens roligste baby, men liker likevel mammatilværelsen mye bedre nå når han begynner å runde året. Vi har det jo så gøy, og han er en skikkelig skøyer :) jeg synes det er mye mer krevende med en baby som bare krever uten å "gi noe tilbake". Nå er vi liksom kompiser ;)

Anonymous poster hash: d5bad...830

Skrevet

Tjaaa kanskje? Jeg synes babytiden er er desidert mest slitsom, mye grunnet kommunikasjon(både muntlig og kroppslig) Når de nærmer seg året er de mye flinkere (ofte) til å formidle hva de vil. Med første mann her var det skriking døgnet rundt i nesten 6 mnd, så kjente virkelig på frustrasjonen.

I tillegg er babyer ekstremt avhengig på alle måter. Jeg tar heller 14 trass anfall fra 3 åringen daglig, enn en baby som skriker i 2 timer.. Blir mye mer sliten av baby, gjerne fordi jeg ikke vet hva godt jeg skal gjøre når de skriker og du ikke vet hvorfor ;)

Selv om nr 2 her er enkel å ha med å gjøre som baby, så synes jeg fortsatt det er mer slitsomt med babytiden ;) He he . Så for min del er det nok at jeg ofte syns de er mer selvgående rundt 10 mnd alder.. Det er fart i dem, de vil leke, de har mer personlighet.

Heldigvis er jo babyer så uutroooolig søte da, så man tåler det meste ;)

Men hver periode har jo sitt da ;) Kanskje om noen år så synes jeg 10 åringer er veeeldig slitsomt, he he ;)

Skrevet

Jeg syntes perioden 8-9 mndr til 2 år var den verste. Det slet meg helt ut.

Fra 2 år ble det mer oppdragelse, og det tok jeg som en intellektuell og personlig utfordring. Å forstå hvorfor en 2-åring trasser og hvordan man kan få slutt på det var i grunn interessant, selv om det var slitsomt.

Men stor baby tiden som jeg kaller det var mest slitsom, og jeg var først inderlig lei av å være hjem og deretter syk og sliten med bhg-baby og full jobb.

Før det gikk det helt greit, ble lite søvn men vi hadde ikke noen store utfordringer, ingen kolikk el.

Anonymous poster hash: 2ebce...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...