Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Vi har lus i huset. Barna har fått kur med Linicin? sjampo hele 3 ganger. Vi bruker lusekam morgen og kveld. Jeg følger bruksanvisningen på kuren til punkt og prikke, men allikevel er de nå fortsatt fulle av lus og egg. Bruker også en forebyggende spray i håret for å hindre gjensmitte. Bytter sengetøy og alt det der. Lusene kan ikke utvikle resistens mot middelet vi bruker siden de dør ved kvelning ved at det legger seg som ett lufttett lokk på hodebunnen. Hva gjør jeg galt? Er så forbanna lei av disse lusa! Anonymous poster hash: 5721c...107
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Den shampoen funker ikke! Bruk noe annet, pass på at dere tar alt håret, ikke bare hodebunnen. Gre gjennom med lusekammer hver dag til kuren skal gjentas etter 8-10 dager
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Hvilket middel funker da? Er desperat. Anonymous poster hash: 5721c...107
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Linicin er ikke sterkt nok, du må ha kraftigere middel. Prioderm brukte vi da vi hadde lus her. http://www.apotek1.no/produkter/prioderm-liniment-05-55ml-115980p Jeg hørte apotekene mange steder i landet var utsolgt for det skikkelige lusemiddelen, de er utsolgt fra leverandør var det noen som sa... Men hør på apoteket, du må ha noe kraftigere. Et kjerringråd er kokosolje, kjøpes på apotek og has i håret, kan være verdt et forsøk i tillegg til skikkelig lusemiddel. Fortsett å kamme med lusekam hver dag, det er mulig å bli kvitt de på den måten også men da må det kammes og kammes og kammes. Jeg tok ungene i dusjen, vasket håret og hadde balsam i, så gredde jeg uten å skylle ut balsamen. Gredde hårtust for hårtust og skylte kammen under rennende vann mellom hvert tak. Anonymous poster hash: 78ea1...8fb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Linicin er ikke sterkt nok, du må ha kraftigere middel. Prioderm brukte vi da vi hadde lus her. http://www.apotek1.no/produkter/prioderm-liniment-05-55ml-115980p Jeg hørte apotekene mange steder i landet var utsolgt for det skikkelige lusemiddelen, de er utsolgt fra leverandør var det noen som sa... Men hør på apoteket, du må ha noe kraftigere. Et kjerringråd er kokosolje, kjøpes på apotek og has i håret, kan være verdt et forsøk i tillegg til skikkelig lusemiddel. Fortsett å kamme med lusekam hver dag, det er mulig å bli kvitt de på den måten også men da må det kammes og kammes og kammes. Jeg tok ungene i dusjen, vasket håret og hadde balsam i, så gredde jeg uten å skylle ut balsamen. Gredde hårtust for hårtust og skylte kammen under rennende vann mellom hvert tak. Anonymous poster hash: 78ea1...8fb http://soma.no/kokosolje-mot-hodelus/ Anonymous poster hash: 78ea1...8fb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Kammingen tar lang tid om du skal gjøre det skikklig. Med vanlig halvlangt jentehår bør du kjemme minst 30 minutter hver gang. Anonymous poster hash: daf5b...a03
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Den sjampoen funker ikke! Til og med apoteket her frarådet den. Husker ikke hva det andre het men det lukter forferdelig. Vi hadde tre runder med den sjampoen før vi ble kvitt det med det andre middelet. Anonymous poster hash: f29e8...87b
SnekkerPelle Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Den sjampoen funker ikke! Til og med apoteket her frarådet den. Husker ikke hva det andre het men det lukter forferdelig. Vi hadde tre runder med den sjampoen før vi ble kvitt det med det andre middelet. Anonymous poster hash: f29e8...87b Funka på alle oss iallefall. Og vi brukte mye tid hver dag på å gre, det var det verste!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Lenicin shampoo kjenner jeg ikke til, for den selges ikke der jeg bor (utland). Men dimethicone baserte kurer (som vanlig Lenicin) fungerer. Jeg lar det alltid sitte noe lenger enn 15 minutter, og grer godt før vi vasker håret (tips: ta shampoo i tørt hår før du tilsetter vann, det fungerer bedre) et par ganger for å fjerne produktet. Det er ganske klissete, men ikke så ille å bruke. Fikk lus av noen gjester fra Norge i sommer. Gutten og mannen var lusefri etter 1 behandling (vi tar alltid 2 behandlinger med 7-10 dagers mellomrom), jeg var lusefri etter 2 (3. behandling viste ingen lus). Her har de sluttet å selge nervegift baserte kurer, for lusene blir resistentet og det er ikke akkurat sunt med nervegift på småbarn. Anonymous poster hash: e9125...86e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 De er utsolgt over hele landet for den de anbefaler, dette er pga en feil hos leverandøren sa de her på apoteket. Og en luseeksplosjon... Vi brukte samme merke med den som heter solution, ikke shampoen. Hadde bare en lus eldste barnet og heldigvis ikke sett flere etterpå. Skal uansett ta ny kur om noen dager. Anonymous poster hash: d9c3e...7aa
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 (endret) Den sjampoen funker ikke! Til og med apoteket her frarådet den. Husker ikke hva det andre het men det lukter forferdelig. Vi hadde tre runder med den sjampoen før vi ble kvitt det med det andre middelet. Anonymous poster hash: f29e8...87b Funka på alle oss iallefall. Og vi brukte mye tid hver dag på å gre, det var det verste!Skulle formulert meg annerledes, mente at den ikke funker godt nok når lusene ikke forsvinner. På noen fungerer den kjempebra, men når de ikke blir borte etter flere runder er det på tide å prøve noe annet Og nå så jeg at det ikke var meg du siterte.. Tur til optikeren neste! Endret 17. september 2014 av Syltebærtyttetøy
Gjest vannballong Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Bruker du den grønne lenicin? Det er kuren, ikke shampoen!
xenja Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Det som virket best hos oss var å dynke håret i eddik og la det virke 15-30 min evt over natten. Så dyppe lusekam i eddik mellom hver børste. Funket kjempe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Linicinsjampoen funka her i huset, men etter råd fra apoteket hadde vi den i håret en halvtime istedenfor i 10 minutter. Anonymous poster hash: aba06...8ff
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 NULLUS! http://www.nullus.no/produkter/ Funker, men lukter sterkt! Beregn god tid. Anonymous poster hash: af26a...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå