Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Det er akkurat blitt slutt mellom meg og min samboer gjennom 13 år. Vi har tre barn på 11, 4 og en baby. Som jeg har forstått så må man på familievernkontoret for en time der. Hva er det som skjer der? Hvor fort må man få time der etter det er blitt slutt? Jeg er helt forvirret og vet ikke hvor jeg skal begynne. Har det jo så utrolig vondt inni meg, men forsøker å ikke vise det til barna. Anonymous poster hash: e7e2e...a57
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Siden dere har felles barn må dere til mekling for å sette en avtale om samvær. Etter denne meklingstimen får dere en meklingsattest og den må du ha for å få det du/dere har krav på fra nav om en av dere skal ha barna mer enn den andre (ekstra barnetrygd, støtte til barnepass osv) Anonymous poster hash: 7f503...71b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04 Da mottar dere ikke støtte fra nav heller? For å få økonomisk støtte fra nav som enslig forsørger må man ha en meklingsattest. Anonymous poster hash: 7f503...71b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_8-2#KAPITTEL_8-2 http://www.familiemekling.no/mekling.html Anonymous poster hash: 7f503...71b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04 Da mottar dere ikke støtte fra nav heller? For å få økonomisk støtte fra nav som enslig forsørger må man ha en meklingsattest. Anonymous poster hash: 7f503...71b Jo, det fikk jeg frem til jeg fikk ny samboer. Men leverte aldri noen meklingsattest nei, og ingen spurte etter det heller. Når jeg hadde hatt samboer i 1 år, sluttet jeg å motta stønad fra NAV selvsagt. Anonymous poster hash: f7a99...d04
Bustetroll Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04 Da mottar dere ikke støtte fra nav heller? For å få økonomisk støtte fra nav som enslig forsørger må man ha en meklingsattest. Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg har ikke meklingsattest.. men vi var aldri reg. Samboere heller
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Samboere og gifte med barn født etter 01.01.2006 er lovpålagt mekling ved samlivsbrudd. Anonymous poster hash: ca7a1...8d2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04 Hvor lenge siden er det dere flyttet fra hverandre da? Regelen kom for et par år siden. Anonymous poster hash: 80f4f...a2b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Det er bare hvis dere er gift... Dere er bare samboere, og trenger ikke time der. Flytt hver for dere og lag et fint opplegg for barna. Hvis dere begynner å krangle om samvær får du heller bestille en time. Anonymous poster hash: f7a99...d04 Nå må du ikke svare på ting du ikke har greie på. Kravet om mekling gjelder alle som har felles barn, uansett om de er gift eller ikke! Anonymous poster hash: 7f503...71b Jeg og min x måtte aldri til det nei.... Anonymous poster hash: f7a99...d04 Hvor lenge siden er det dere flyttet fra hverandre da? Regelen kom for et par år siden. Anonymous poster hash: 80f4f...a2b 6 år siden.... Anonymous poster hash: f7a99...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå