Gå til innhold

Kan kiropraktoren oppdage prolaps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt på ryggen, langs ryggraden har jeg en stiv et eller annet, som gjør at når jeg bøyer meg fremover så er det vondt. Har vært hos kiropraktor 3 ganger etter jeg fikk det (går der jevnlig for noe annet) og det løsner overhodet ikke. Det er ikke så smertefullt som jeg tenker at en prolaps er, men hadde den sittet i nakke eller korsrygg hadde den nok hemmet meg mer. Den er akkurat der ryggen blir krum om man sitter litt feil...(hvis noen skjønte det)

Kiropraktoren sier at den blir bedre etterhvert, men når da? Kan de "kjenne" om det er prolaps? Jeg vet jo hva en prolaps er, derfor er jeg så usikker. Hun knekker opp og den løsner overhodet ikke. Det er ikke tegn til bedring hverken med en gang eller når det har gått litt tid....

Anonymous poster hash: 1ec70...2ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Kiropraktoren kan mistenke prolaps og henvise til røntgen, men kiropraktoren har ikke røntgensyn så de kan bekrefte en prolaps nei ;)

Naprapaten jeg bruker mistenkte prolaps og ba meg gå til legen for å få henvisning til røntgen, naprapater kan nemlig ikke henvise i norsk helsevesen, men det kan kiropraktoren.

Anonymous poster hash: bba5b...0a9
Skrevet

Jo, kiropraktorer kan se prolapser, men tror man må ta mr for å konstatere at det er riktig diagnose

Anonymous poster hash: 68afe...b10

Skrevet

Kiropraktoren kan mistenke prolaps og henvise til røntgen, men kiropraktoren har ikke røntgensyn så de kan bekrefte en prolaps nei ;)

Naprapaten jeg bruker mistenkte prolaps og ba meg gå til legen for å få henvisning til røntgen, naprapater kan nemlig ikke henvise i norsk helsevesen, men det kan kiropraktoren.

Anonymous poster hash: bba5b...0a9

Hehe, nei jeg vet de ikke har røntgensyn ;) Bare syns det var så merkelig at hun ikke har undersøkt det nærmere når det faktisk ikke er et snev av bedring. Skal tilbake til uka så får høre med henne da...

Takk :)

Skrevet

Tror ikke de kjenner prolapsen.

Jeg har hatt to og da er det ikke prolapsen som knekkes opp men ting i området rundt.

Jeg fikk feks låsninger i bekken, korsrygg, skuldre og knær av å gå/ligge som ei kråke på grunn av smerter.

Noen går rundt med prolaps uten å kjenne det, andre er sengeliggende så smertegraden varierer.

Kan det ikke være muskulært da?

Gå til en fysioterapaut.

De ser etter andre ting enn kiropraktoren.

Jeg har betennelse i et kne nå, og det har vært ugudelig vondt,, samme når jeg hadde det i skuldra.

Skrevet

Tror ikke de kjenner prolapsen.

Jeg har hatt to og da er det ikke prolapsen som knekkes opp men ting i området rundt.

Jeg fikk feks låsninger i bekken, korsrygg, skuldre og knær av å gå/ligge som ei kråke på grunn av smerter.

Noen går rundt med prolaps uten å kjenne det, andre er sengeliggende så smertegraden varierer.

Kan det ikke være muskulært da?

Gå til en fysioterapaut.

De ser etter andre ting enn kiropraktoren.

Jeg har betennelse i et kne nå, og det har vært ugudelig vondt,, samme når jeg hadde det i skuldra.

Ja det er det jeg mistenker og. Og siden den er såpass vond så synes jeg det er rart at jeg ikke merker noe bedring. Har låsninger i nakken som er vonde og, men bare de blir knekt opp så er det jo greit etterpå (hvertfall noen timer) Men det er niks nada bedring overhodet. Like vondt. Tenker det kanskje er greit å sjekke hvis det er en begynnende prolaps. Jeg vil nødig ende opp sengeliggende!MEn som sagt, hadde den sittet et annet sted hadde den nok hemmet meg mer! Det er liksom et område jeg ikke bruker stort ;)

Skrevet

Ikke la en kiropraktor knekke uten å ha tatt bilder....

Sitter nå igjen med en helt ødelagt rygg etter kiropraktorbehandling.

Han var overbevist om prolaps, jeg har visst et brudd, legen antar at det kan være forårsaket av feil behandling etter et mulig hekseskudd..

Skal til CT for å konstantere dette.

Anonymous poster hash: 0fd9e...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...