Gå til innhold

Hvis et barn fortsatt ikke kan lese

Anbefalte innlegg

Skrevet

når det går t av ungdomsskolen. Har det da noen rettigheter til videre skolegang, spesialundervisning ol?

Anonymous poster hash: 123b2...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle foreldrene bedt om allerede i 2. klasse.

Hvorfor har de ikke det?

Anonymous poster hash: 51d77...8d3
Skrevet

Det skulle foreldrene bedt om allerede i 2. klasse.Hvorfor har de ikke det?  Anonymous poster hash: 51d77...8d3

Det har de selvfølgelig gjort og det har vært satt inn masse ressurser på papiret og en del i praksis også. Foreldrene har jobbet beinhardt for barnet. Det er ikke problemet.

Skrevet

Noen har så mye dysleksi at det aldri lærer å lese, uten at foreldrene kan lastes for det. Tenker det er viktig med hjelpemiddler fra hjelpemiddel sentralen, at det kommer pc med nødvendige soft ware på plass om det ikke har jgort det alle rede.

Retten til tilpasset undervisning i videregående kan jeg ikke noe om, men tror at det er under opplæringslova det også, så da vil det vel være mer eller mindre tilsvarende som det som er i grunnskolen.

Tror det går an å søke unntak fra sidemål g engelsk.

Anonymous poster hash: fc104...0b7
Skrevet

Det skulle foreldrene bedt om allerede i 2. klasse.

Hvorfor har de ikke det?

Anonymous poster hash: 51d77...8d3

På den forrige skolen sønnen min gikk trodde skolen at de satte inn ressurser for ham. Assistent som først leste gjennom leseleksen og deretter skulle sønnen min lese. Det de ikke skjønte selvom vi sa det hundre ganger var at sønnen min har utviklet en enorm evne til å lære utenat det han hører. De gjorde han altså en bjørnetjeneste og hevdet at han gjorde fremskritt. 

Da han skulle begynne i 4.klasse byttet han skole, og de sa da at sønnen overhodet ikke kan lese. Han måtte begynne med leseark som så slik ut: "LE- SE. MO- RO". Vi prøvde virkelig å nå frem til skolen, men når det er de som sitter på kompetansen og hevder at dette går fremover, så stoler man til en viss grad på dem, samtidig som man prøver å pushe på ved å fortelle at man selv slett ikke ser den fremgangen. Men når et barn som sliter har vært på skolen en hel dag uten å få den hjelpen han trenger, så er det nesten omtrent umulig å begynne undervisningen hjemme. Det er barnet altfor slitent til. 

Beklager digresjonen. Hi sitt spm har jeg ikke svar på. 

Anonymous poster hash: e6633...51d

Skrevet

Kan han skrive?

Anonymous poster hash: 0aaa0...82a

Skrevet

Kan han skrive?

Anonymous poster hash: 0aaa0...82a

Nei, ikke skikkelig, men bedre enn han leser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...