Gå til innhold

Hvor mange lysestaker har dere i stua? Te lys, staker, vegg "staker" osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koselig med levende lys nå på høsten.

Jeg telte 19 hos meg.😊

Anonymous poster hash: a4945...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

42 :)

Jeg eeelsker stearinlys (og har stor stue, får bruke det som unnskyldning...) tenner bare ca 25 hver kveld, resten kun innimellom...

Anonymous poster hash: 8c2a5...cb1

Skrevet

4

Anonymous poster hash: f4605...280
Skrevet

0 som i nada, niks og ingenting. Har adventsstake, men må vente litt med den tror jeg:)

Anonymous poster hash: 832b2...887

Skrevet

11 inkl telysglass..  Og det er veldig beskjedent med lysestaker og telysglass her altså. 

Anonymous poster hash: f1fff...1ac
Skrevet

Null. Er livredd for brann.

Anonymous poster hash: a5017...b3e

Skrevet

Jeg har to skikkelig fjonge lysfat :D

Har også to lykter og et par lys i vinduskarmen.

Skrevet

To høye lysestaker på spisestuebordet, to telys, en lykt, og et "lyshus"..

6..

Anonymous poster hash: 5a1a8...408

Skrevet

Måtte ta en titt. Har visst to telysestaker med plass til 4 lys tilsammen. Og et kubbelys.

Thats it! Og ingen av disse pleier vi å tenne lys i ofte. Maks 5-6 ganger i året, og som regel ikke alle samtidig.

Ærlig talt, kosedamer: vet dere ikke at masse tente lys inne ikke på noe vis er bra? Verken for innemiljø, luftveiene dine, økonomien eller miljøet sånn generelt? Telys er egentlig et unødvendig lukusprodukt, og det lages av oljeprodukter på samme måte som bensin og parafin. Aluminiumen i telysene er førsteklasses metall som bare kastes i søpla etterpå.

Dere kan jo google heksesot for eksempel, for å se hva masse lystenning innendørs kan gjøre med det hvite, lekre hjemme deres.

Anonymous poster hash: 8b267...c21
Skrevet

Måtte ta en titt. Har visst to telysestaker med plass til 4 lys tilsammen. Og et kubbelys.

Thats it! Og ingen av disse pleier vi å tenne lys i ofte. Maks 5-6 ganger i året, og som regel ikke alle samtidig.

Ærlig talt, kosedamer: vet dere ikke at masse tente lys inne ikke på noe vis er bra? Verken for innemiljø, luftveiene dine, økonomien eller miljøet sånn generelt? Telys er egentlig et unødvendig lukusprodukt, og det lages av oljeprodukter på samme måte som bensin og parafin. Aluminiumen i telysene er førsteklasses metall som bare kastes i søpla etterpå.

Dere kan jo google heksesot for eksempel, for å se hva masse lystenning innendørs kan gjøre med det hvite, lekre hjemme deres.

Anonymous poster hash: 8b267...c21

Er du den samme personen som alltid gnåler om at mennesker ikke er skapt

For å spise korn osv ??!

Anonymous poster hash: 8ab45...ab1

Skrevet

Jeg har ingen, jeg er ingen tilhenger av levende lys.

Anonymous poster hash: 81c19...ae6
Skrevet

Jeg har ingen, jeg er ingen tilhenger av levende lys.

Anonymous poster hash: 81c19...ae6
Skrevet

Har to lykter i trappa samt to telysestaker på veggen i trappa, ser de fra stua så teller med. Tenner ofte lys i den største lykta (kubbelys),

I stua har jeg 10 telysestaker. Tenner oftest to som henger i vinduene.

I tillegg har jeg 10 lysestaker for vanlige lys. Tenner ikke de så ofte, det er mest til pynt.

Har en lykt og to kubbelysestaker i stua. Tenner mest i lykta og ene kubbelyset.

Så har vel 4 - 6 stearinlys tent hver kveld. Både jeg og mannen synes det er koselig med stearinlys. I tillegg tenner vi allti lys når vi har besøk - og dimmer ned det vanlige lyset.

Har stor stue - ca 50 kvm, så synes selv det er fint med så masse stearinlys som pynt. Eneste pynten jeg har omtrent, har arve "lidenskapen" av å pynte med lys etter mamma.

Og til dere som sier at aluminumsbeholderen til telys kastes i bosset - kast den heller sammen med metall. Da går den til gjenvinning. Dette lærte jeg i fjor av ei venninne.

Skrevet

Jeg har en. (med gult lys fra påske)

Anonymous poster hash: d791c...302
Skrevet

Har fire på kjøkkenet. Fire i spisestue. Åtte i stua. :)

Anonymous poster hash: 40a46...210

Skrevet

0

Anonymous poster hash: 15916...2a8

Skrevet

Raskt anslag- over 50. Men har tre kandelabere med fem lys i hver. Har spisestue og stue i ett, men en ekstra vinkelstue (tv stue) godt over 100 kvadrat, så virker ikke mye fordelt på den store plassen. Tenner ikke alle samtidig, kanskje 3-5 av gangen.

Anonymous poster hash: 79722...7c5

Skrevet

I hele leiligheten har jeg to lysestaker, en ting på veggen med plass til fem telys. That's it. Syns ikke jeg har noen plass å ha slikt på jeg. 

Skrevet

0.

Har noen staker og telysholdere i en skuffe på spisestua som tas frem ved behov. Men har ikke noe sånt atående fremme til daglig

Anonymous poster hash: 1118f...849

Skrevet

18, det er stua og spisestua. De fleste er pynt, noen står oppå et skap. Kun 5 av de er regelmessig i bruk :)

Anonymous poster hash: 40f1b...661
Skrevet

6 i stue/spisestue. Tennes sjeldent.

Om det er vitkig, kan jeg opplyse at vi bare bruker bivoks. Er litt forsiktig med petrokjemikalier.

Anonymous poster hash: fd844...245

Skrevet

12 stk, tenner de fleste. Men tenner de ikke hver dag. Har og flere små til telys tilgjengelig i skapet, hvis jeg vil gjøre det ekstra koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...