Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Vil høre din mening. Er sammen med en mann som har to jenter fra før. Han elsker disse over alt. So far so good. Vi bor ikke sammen fast, han jobber i en annen by, samme by som jentene bor i. Vi har et barn sammen, overraskende og veldig velkommen. Vi skyper hver dag, også med ungene. Hans yngste (10 år) har vært svært sjalu på vårt felles barn, noe vi har prøvd å møte så godt vi har kunnet. Så til det jeg stusser på. Jenta må alltid legges av faren, som må ligge sammen med henne til hun har sovnet. 90% av tiden i hans seng. Hun har sovet alene i egen seng totalt 3 ganger i sitt liv. Når vi skyper kysser hun han hele tiden på munnen, kanskje 6-7 ganger i minuttet. De gangene jeg er der og hun ser meg ta på han er hun kjapt i mellom og kyssingen starter igjen. Jeg har ingenting imot å vise hengivenhet mot barna sine, tvert imot, men dette blir bare for mye syns jeg. Merker det knyter seg i meg, men det er vanskelig å ta det opp i tilfelle jeg er helt på trynet her... Det er som om hun må ha "babyrollen" hele tiden, hun har fått sin egen tåteflaske som hun bruker, ihvertfall hver gang vi er der, ellers vet jeg ikke. Hva syns du? Hvor mye kos er ok? Er det en slags markering? Eller er jeg på trynet? Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Synes det er svært rart at ikke faren stopper slik oppførsel. Hadde aldri godtatt det. Anonymous poster hash: 9bf3c...65b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Ehhhhh...? Ikke normalt i det hele tatt, jenta er jo syk i hodet sitt..?? Anonymous poster hash: fd5db...c7c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Huff jeg vil jo ikke si hun er syk, hun er også en veldig smart og koselig jente. Jeg tror vel han ikke sier noe fordi han er redd for at hun skal føle seg utenfor "vår nye familie", og at dette har vært normalen når hun var liten. Må også legge til at jeg har en 10-åring fra før selv, og for oss er dette ikke normalt. Hi Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Så for å oppsummere denne 10-åringen: - Må sove i samme seng som far, og har så og si aldri sovet alene - Kysser far på munnen hyppig (!) - Bruker tidvis tåreflaske (!!!) Nei, dette er ikke normalt! Det høres ut som om noen må gi denne jenta noen grenser. Hvis det er sjalusi som er årsaken til denne oppførselen, må det selvfølgelig jobbes med det. Anonymous poster hash: 508b9...147
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Kan det tenkes at jenta trenger hjelp til å takle situasjonen med en stemor og et yngre halvsøsken? Begynte hun med tåreflaske etter at fellesbarnet ble født? Har noen spurt henne hvorfor hun kysser far på munnen og bruker tåteflaske? Hva sier faren om alt dette? Anonymous poster hash: 508b9...147
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Takk ...147. Jeg trengte å få bekreftelse. Men det er vanskelig, å ta opp ting som omhandler den andres barn. Han er så glad i de to, og det er jo en av grunnene til at jeg er så glad i han, men han greier bare ikke se disse tingene selv.. Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Kan det tenkes at jenta trenger hjelp til å takle situasjonen med en stemor og et yngre halvsøsken? Begynte hun med tåreflaske etter at fellesbarnet ble født? Har noen spurt henne hvorfor hun kysser far på munnen og bruker tåteflaske? Hva sier faren om alt dette? Anonymous poster hash: 508b9...147 Tror også det ble litt mye for henne med den nye familien (som hun flere ganger har uttrykt at hun ikke ønsket, og spurt om faren ikke kunne ta vekk). Tåteflaska kom etter babyen, ja. Faren blir som varm voks når det kommer tårer, og vil bare at alle skal ha det bra. Han endrer ikke adferden fordi han er redd for å miste dem tror jeg, konflikt med mor. Og han vil vise dem at ingenting vil forandre seg, de vil fremdeles bety like mye for han selv om jeg og mini er der. Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Jeg tror kanskje du bør ta en alvorsprat med kjæresten din. Når har han evt. tenkt å gjøre noe med denne situasjonen? Har han gjort seg noen tanker om hvordan dette vil påvirke deres fellesbarn? Denne jenta høres jo ikke helt normal ut, så det er vel langt fra utenkelig at hun vil la sjalusien gå ut over det også. Men hva tenker du selv om at far og datter på 10 kysser hverandre på munnen? I mine øyne er det nesten perverst, men sånt er det vel delte meninger om. Når dette er sagt, må jeg si at jeg synes synd på denne henta. Noe må plage henne, og jeg håper at hun og dere alle finner en god løsning på dette. Anonymous poster hash: 508b9...147
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 For meg er det ikke normalt å kysse på munnen. Altså, jeg kysser barna mine hele tiden, men ikke på munnen. Jeg må vel ta en prat med han ja, jeg er ikke konfliktsky, men som sagt er det vanskelig når det gjelder hans barn. Jeg liker henne jo, det er bare oppførselen jeg innimellom har problemer med. Hans mor sier forresten at hun ikke er så ekstrem når vi ikke er der. Jeg syns også synd på henne, hun er havnet opp i en situasjon hun ikke greier å håndtere. Og det er de (vi) voksne som har satt henne i den. Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Ehhhhh...? Ikke normalt i det hele tatt, jenta er jo syk i hodet sitt..?? Anonymous poster hash: fd5db...c7c Hallo, hva slags svar er det?! Du snakker om en liten jente på 10 (ja de er fortsatt ganske små når de er 10) som antakeligvis er redd for å miste pappan sin eller noe sånt. Til HI: Oppførselen er kanskje litt i overkant, men likevel fullt forståelig. Tror ikke jeg hadde hengt meg så opp i om kyssene kommer på munnen eller ikke - det kommer jo til å gå over av seg selv etterhvert uansett - ingen konfirmanter som gjør slikt, for å si det sånn ;-) Høres ut som om pappa må sette litt grenser på sikt, men han kan kanskje få det til med litt gulrot istedet for "pisk" Hvis hun sovner av seg selv, i sin egen seng, så får hun noe hun ønsker seg eller en opplevelse med pappa (fornøyelsespark eller noe slikt)? Bare løse tanker, men tror han skal være litt forsiktig med å være for hard med jenta nå på kort sikt da det virker som om hun er litt sårbar... Lykke til, høres ut som om du virkelig har en mann som bryr seg om barna sine i alle fall, og det er jo tross alt positivt! Anonymous poster hash: 47c64...613
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Enig i det ...147 skrev. Jeg tenker at når hun kysser faren på munnen så når dere skyper så er det bare en annen måte for henne å hevde sin eiendomsrett i pappaen og vise deg at hun er mer verdt enn deg - for akkurat der og da kan ikke du kysse ham. Det tyder også på at selv om hun er et barn og handler som et barn, så begynner hun å bli mer klar over de voksnes verden og derfor provoserer grense overfor deg med å "bli pappas kjæreste", selv om det selvfølgelig ikke ligger noe mer bak fra hennes side enn å markere at pappa er hennes mer enn han er din. Hun trenger å bli mer selvstendig. Hun trenger å begynne å sove i egen seng. Hun må slutte med tåteflaske. Hun er 10 år, og hvis venner finner ut av dette risikerer hun å bli mobbet! Barn kan være nådeløs. Men faren må også tørre å gi litt slipp. Hun er fremdeles lita, men hun er ikke så lita at hun skal måtte ligge sammen med pappa lenger for å få sove. Han må begynne å behandle henne etter den alderen hun har, han må kort og godt innse at jenta vokser til - og det tror jeg kan være tøft for et pappahjerte. Jeg tenker at pappa trenger litt veiledning i hvordan han kan gripe dette an, for det er i hovedsak han som må gjøre det. Hvis ikke så risikerer dere at du og det felles barnet blir syndebukker og det kan skape store konflikter. Kanskje familievernkontoret kan veilede dere på dette? Det er jo ikke et enormt problem enda, men helt klart et problem for jenta som ikke takler omveltningene i livet hennes. Anonymous poster hash: 6e044...8ab
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Synes du får mange rare svar her. Jeg synes ikke oppførselen hennes er så rart sett i lys av den situasjonen hun befinner seg i. Man kan gjøre mye rart for å få oppmerksomhet og det er vel ikke så unormalt å bli sjalu på baby og "ny" familie. Tror dere må fokusere på det egentlige problemet som sannsynligvis er sjalusien så vil nok den "rare" oppførselen forsvinne etterhvert. Skjønner godt at din mann ikke klarer å sette grenser, han er sikkert livredd for å ødelegge forholdet til datteren, pluss at han sikkert har som de fleste som skiller seg litt dårlig samvittighet i forhold til barna. Jeg tenker at det kan gå helt skeis hvis han setter hardt mot hardt her og tror egentlig at dere bør søke råd fra profesjonelle, f.eks helsesøster angående hvordan dere best løser dette med sjalusien. Anonymous poster hash: 74db3...3cc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Tusen takk for svar damer, jeg føler at flere er spot on her. Det er så lett å bli blind når man står midt oppe det, så jeg setter virkelig pris på tilbakemeldingene. Først, ja, problemet mitt er vel ikke kyssingen i seg selv, men denne markeringen ovenfor meg, hele tiden. Jeg går hele tiden på tå, redd for å si noe feil eller gjøre noe som gjør at hun føler seg utenfor. Da blir det nemlig huskestue. For det andre, det med å behandle henne etter alderen. Dette er helt klart noe som han må begynne å gjøre. Hun er ikke baby lenger, men som noen sa.. Dette med å gi slipp på pappas lille jente er nok forferdelig tøft for han. Han har problemer med å si nei til dem, eller, det skjer ikke. Pappa, vi vil på restaurant, vi vil reise dit i helgen, vi vil shoppe... Jeg vil ha fest i ditt hus, uten voksne, dere må sove på hotell i natt (dette var hun eldste, og akkurat der satte jeg ned foten, jeg reiser ikke land og strand rundt på jakt etter hotellrom med prematur baby og gammel svigermor på slep. Jeg sa vi ble hjemme den helgen. Heldigvis fant hun et kulere sted å feste så han slapp å ta fighten.) I går toppet det seg litt for meg, jeg blir litt lei av at alt skal være så ekstremt hele tiden. Hvorfor kan vi ikke oppføre oss normalt? Jeg skal snakke med han i dag. Merker at jeg reagerer på mindre og mindre ting, og jeg har følerne ute hele tiden. Vi må legge en plan. Hi Anonymous poster hash: b7555...d14
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Hvorfor bor dere ikke sammen når dere har felles barn? Datteren tror mest sannsynlig at dere ikke er seriøse, og du er bare noen pappa har sex med. Og hun oppfører seg deretter. Synes det er uting å bo i to forskjellige hushold når man har felles barn. Jeg var også gift med en slik mann som forgudet sin datter, hun sov i farens seng i alder av FEMTEN (!) - det synes jeg faktisk er perverst, når ei jente sover med truse og BH og faren sover i bokseren. Det gjorde hun kun de gangene jeg ikke var hjemme. Ellers var det også masse markering, jeg ble kalt hore, fitte og det som verre er uten at far korrigerte henne. Jeg hadde ikke blitt hos en slik mann, HI. Han ønsker ikke å være familie med deg og deres felles baby. Anonymous poster hash: 5d4a1...9a4
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Snakk åpent med henne, hun er 10 år, og forstår ganske mye. Sikkert ikke like stas å drive med markering, om man faktisk er avslørt at det er det man faktisk holder på med. Men hun er ikke så veldig stor heller, hun er ganske liten. Har selv en gutt som er 8, snart 9, ogh an kommer inn i vår seng hver eneste natt. Ser ikke nødvendigvis for meg at dette stanser fordi om han blir 10. I går var ungene litt sene i seng, og da tok faren med seg begge inn på den store sengen (vår) slukket lyset og fikk begge til å sove veldig raskt. Da vi kom opp for å legge oss, så hadde vi glemt å bære dem inn i egne senger. Faren skulle legge seg i gutte sengen, og jeg lå meg i dobbelt senga med guttene. Jeg lå meg på kanten, eldste guttetn våknet, og gikk fra den andre sida og lå seg oppå meg. Han trenger nærhet også om natta. Eller kanskje særlig om natta, da dagene er så travle at behovet kanskje ikke blir tilfresstilt på dagen. Om morningen er det ikke så god til, da skal vi jo bli klare, så er det skole og SFO, når de kom hjem var de ute å syklet mens vi voksne laget middag. Deretter spiste vi, gjorde leksene, og så kom nabogutten. Ikke så mye tid til å prate og kose med mor og far. I dag blir det ikke mye bedre, i dag er det fotballtrening. Tenker det er greit at barna kommer inn på natta, og får litt fysisk nærhet. Det er også greit om de starter i foreldre senga, ser ingen problemer med det. Denne jenta har nok markeringsbehov, hun er ikke så stor, hun er bare liten. Hun bør ikke få lov til å skvise deg ut, men dere bør erkjenne at hun har et markeringsbehov. Anonymous poster hash: 33970...4f5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Jeg kjenner flere unger på den alderen som sover i foreldrenes seng. Det er nok ikke så uvanlig. Kyssingen virker litt overdreven og tåteflaska er litt rar, men egentlig ikke så annerledes enn om det hadde vært en drikkeflaske. Det sender bare andre signaler. Anonymous poster hash: 5ad6b...2a2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Takk for at dere gir meg litt å tenke på. Har ingen erfaring på området og det siste jeg vil er å gjøre ting verre. Min 10-åring er en gutt og det er helt andre utfordringer der, kan ikke sammenlignes. Må legge til at vi har et godt forhold, også med barna, ingen er stygge med hverandre bortsett fra litt testing av grenser fra denne jenta, men hun er ikke slem liksom. Vi gjør ting sammen bare vi to også, handler, baker etc, og det er hyggelig. Så skjer det en bagatell, hun stikker av, gjemmer seg i et skap eller noe, alle leter og løper rundt som hodeløse høner, noen finner henne, og far må snakke alene med henne på rommet i et par timer, for å forsikre henne om at han elsker henne. Han gjør så godt han kan, han vil som sagt bare at jentene skal være glade. Det blir bare så ekstremt.. Hi Anonymous poster hash: b7555...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå