Gå til innhold

Syns det er frekt jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

å selge klær man arvet og fått i gave... Selvfølgelig greit å selge klær man har kjøpt selv, men når jeg ser klær som er arvet eller man har fått blir solgt til 200-300kr, syns jeg det rett og slett er frekt. Ikke har de dårlig råd heller, bare gjerrige.... Jeg ville aldri gjort det i iallfall!

Anonymous poster hash: 0d816...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort det. Jeg ville i det minste spurt først om de som hadde gitt klærne ville ha de tilbake. Men er de gitt bort så er de gitt bort... Kan jo egentlig gjøre som de vil med klærne da. Selv om jeg alltid gir videre de klær vi arver, til andre som trenger det. Men en parallell: er det ok å selge klær som er gitt i gave? Eks farmor kjøpte vinterdress til treåringen, og når den er for liten, er det da frekt å selge den? Eller er det i det tilfellet greit å få penger som igjen kan brukes på nytt tøy? Hva utgjør forskjellen mellom arv og gave?

Anonymous poster hash: 8eead...e98

Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort det. Jeg ville i det minste spurt først om de som hadde gitt klærne ville ha de tilbake. Men er de gitt bort så er de gitt bort... Kan jo egentlig gjøre som de vil med klærne da. Selv om jeg alltid gir videre de klær vi arver, til andre som trenger det. Men en parallell: er det ok å selge klær som er gitt i gave? Eks farmor kjøpte vinterdress til treåringen, og når den er for liten, er det da frekt å selge den? Eller er det i det tilfellet greit å få penger som igjen kan brukes på nytt tøy? Hva utgjør forskjellen mellom arv og gave?Anonymous poster hash: 8eead...e98

Må jo påpeke selv at forskjellen med å arve og gave ofte er at det som er man gir bort i arv av klær kan man ha interesse av å få tilbake, mens gaver kan jo være fra hvem som helst. Tror farmor ville syntes det var rimelig spesielt å få spørsmål om hun ville ha tilbake dressen som var blitt for liten.

Anonymous poster hash: 8eead...e98

Skrevet

Jeg gjør det så enkelt som at det jeg gir bort i arv er jeg ferdig med! Og det sier jeg fra om. At de bare kan gjøre akkurat som de vil med klærne etterpå.

De kan godt selge dem hvis de vil. Da blir det jo dobbel gave. Først klærne, deretter penger for dem. Og jeg liker tanken på at flere barn får nyte godt av våre fine klær som vi er ferdige med, at de kommer til nytte.

Ville du syntes det var mindre frekt om de ga bort klærne gratis til Fretex? Man kan jo ikke beholde alt!

Anonymous poster hash: 12ede...451
Skrevet

Hurra for gjenbruk. Syns jeg ser at pappa skulle fått tilbake vogna han kjøpte til førstemann. Hva i alle dager skulle han med den? Nei jeg solgte den videre til noen som trengte den, med god samvittighet. 

Skrevet

HI:

Jeg synes du burde revurdere oppfatningen din av hva det vil si å gi bort noe.

Du har ikke lenger eiendomsrett eller bestemmelsesrett over noe du har gitt bort. Hvis du forventer det er det ikke en GAVE, men et LÅN. Lær deg forskjellen på de to begrepene.  

Jeg har noen i omgangskretsen min som er slik. Utrolig plagsomt. Ingen gaver kommer uten betingelser for bruk eller krav om tilbakelevering hvis man ikke lenger bruker gaven. Nesten så man ønsker å si nei takk i stedet, det ville vært enklere.

Anonymous poster hash: 12ede...451
Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg ga bort babyting til en kollega. Hun spurte om jeg skulle ha penger, jeg sa at jeg ikke ville ha det, men at hun kunne gi det videre når hun ikke trengte det mer.

Anonymous poster hash: 26298...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...