Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Han har hatt kreft engang tidligere. (ikke samme kreft som nå)Nå har han fått skjelettkreft. Han har i siste tiden blitt veldig rar. To siste dagene vi har vært hos svigerforeldrene mine har det vært kaos. Svigermor kjefter på han, det er ikke synd på han, alle skal dø engang i livet. Veldig brutalt.Han gråter, sier han er redd. Redd for å dø. Svigermor sier at han er redd alt. At alle dør endag, så nå får han slutte med tullet. Han sier ingen forstår, han er ikke verdt noe. Jeg og samboer har kjøpt hus og hadde besøk av han idag, og visste han rundt. Han sa det kom til å bli et bra sted, men samtidig at det er synd han ikke får oppleve det... Det brenner seg inn, det svigermor sier. Samtidig som sønnen (samboer) står i mellom og blir sliten. Ta kontakt med kreftforening/pårørende?? Noe? Anonymous poster hash: 1747d...803
Gjest Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Svigermor er noki en sorgprosess hun også. Fornektelse og luller seg inn i at alle skal dø. Kanskje det er hennes måte å takle dette på? Men uansett då bør hun få hjelp for dette. Synes nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Det er nok hennes måte å takle det på, men det er så feil for oss andre. Jeg förstår oppi alt dette men.. Vet ikke hva vi skal gjøre eller si.. hi Anonymous poster hash: 1747d...803
Lobita Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Ring Kreftlinjen på 80057338. De snakker også med pårørende.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Tror ikke jeg hadde klart å holdt kjeft. Ta henne til side og snakk med henne. Mulig hun stenger sorgen inne i seg? Synes iallfall ikke det er grei oppførsel... Har selv mistet en søster i kreft, så vet hva dere går igjennom. Klem Anonymous poster hash: 4fc37...77b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Hjelpes, stakkars mann. Jeg tror det hadde tippet over for meg. Jeg har mistet svigermor til kreften, og aldri har noen snakket stygt til henne. Dette fortjener ikke svigerfaren din. Anonymous poster hash: 676e3...d62
Mariogspiren Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Uff, her er det synd på alle egentlig. Hun er sikkert i en heftig sorgprosess selv, og i stedet for å tillate seg å være lei seg så tar hun det ut på ham. Gjør som hun over her sier, ring kreftlinjen, enten for å få råd eller for å få svigermoren din til å snakke med de lykke til, håper det roer seg og at den siste tiden til svigerfaren din blir fin
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Enig med de andre, snakk med kreftforeningen. Ellers er det mange som har god hjelp av kreftsykepleier på sykehuset man behandles, noen av dem jobber med samtaler med både pasienter og pårørende, så det kan også være en mulighet. Kanskje snakk med sykehuset slik at de blir oppmerksom på hvordan forholdene er hjemme. Svigermor er nok, som de fleste sier, i en sorgprosess med benektelse og sinne og sorg om hverandre. Det er forståelig, men likevel skal man på ingen måte godta at hun behandler svigerfar slik hun gjør. Kanskje må du og din mann være så brutalt ærlig å spørre henne om hun virkelig ønsker å huske tilbake på mannens siste tid og huske at hun var stygg med ham pga noe han selv ikke er skyld i. Det kan utløse en stor reaksjon hos henne, så det er ikke det første jeg ville gjort (da heller kreftforeningen, sykehus, lege osv.). Gjør dere det så vær forberedt på at hun kanskje får en reaksjon og støtt henne i det. Det er svært vondt å se den man elsker bli så syk og vite at det en dag er slutt. Ikke alle greier å takle det like bra. Men jeg tror din svigermor vil slite mer i etterkant hvis hun må huske tilbake og vite at hun var så stygg med mannen sin. Det er også helt tydelig at din svigerfar trenger hjelp. Han er redd for å dø, og dødsangst er beintøft for de som blir rammet. Han må bli tatt på alvor og få hjelp når han sier så tydelig at han er redd for å dø! Igjen kan kreftsykepleier, lege, kreftforeningen være til hjelp. Men også en prest kan være til veldig god støtte i en slik situasjon. Jeg vet til og med om noen som har ment seg å ikke være kristen som likevel har fått god hjelp av prest som samtalepartner i lignende situasjon. Håper dere får god hjelp! Ta vare på hverandre i tiden fremover! Anonymous poster hash: 1c98e...f06
Honningmelon Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Svigermor er nok livredd selv og vet hun kommer til å miste mannen sin. Hun takler det ikke. Det er forståelig. Men, det er ikke greit å være stygg mot svigerfar. Noen må snakke med svigermor om dette. Sånn kan hun ikke fortsette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå