Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Hva slags hjelp fikk du hos gynekologen/legen til å bli gravid?:-) Hva startet de utredningen med?Prøver på min tredje, noe som tydeligvis tar litt tid (lengre enn de to første), og har time hos gynekolog om en uke. Anonymous poster hash: abd6f...b96
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Om du har to barn fra før er det sikkert ikke noe alvorlig i veien i alle fall Jeg fikk aldri eggløsning etter jeg slutta med p-piller. Fikk derfor provera for å få mensen (hadde ikke hatt mensen siden jeg slutta med pilla, så hadde gått over et halvt år uten,.). Eggløsningene mine kom likevel ikke i gang, så de tok masse hormonprøver og også innvendig ultralyd, og til slutt fikk jeg prøve enkel dose pergotime. Mannen måtte teste seg for at jeg skulle få pergotime og hadde tipp-topp sædkvalitet Det funka ikke, fikk ikke eggløsning. Gynekologen sa det bare var å sette meg i kø til prøverør.. Jeg spurte fastlegen om ny gynekolog og han henviste meg til en veldig flink mannlig en. Han henviste meg til Aker for mer omfattende hormonprøver, og ga meg dobbel dose pergotime. Han sendte meg også til Riksen for røntgen og utskylling av egglederne. Dobbel dose pergotime ga meg endelig eggløsning, og utskyllinga av egglederne førte til større sjanse for befruktning, så vips, på den ene eggløsninga jeg hadde(!), ble jeg jammen gravid Dette var nesten to år etter at jeg hadde planlagt å bli gravid, og det er min første. Lykke til til deg! Stå på krava og krev utredning er mitt tips Anonymous poster hash: 02611...076
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Hva er lang tid da? Anonymous poster hash: 1a87a...4cf
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Om du har to barn fra før er det sikkert ikke noe alvorlig i veien i alle fall Jeg fikk aldri eggløsning etter jeg slutta med p-piller. Fikk derfor provera for å få mensen (hadde ikke hatt mensen siden jeg slutta med pilla, så hadde gått over et halvt år uten,.). Eggløsningene mine kom likevel ikke i gang, så de tok masse hormonprøver og også innvendig ultralyd, og til slutt fikk jeg prøve enkel dose pergotime. Mannen måtte teste seg for at jeg skulle få pergotime og hadde tipp-topp sædkvalitet Det funka ikke, fikk ikke eggløsning. Gynekologen sa det bare var å sette meg i kø til prøverør.. Jeg spurte fastlegen om ny gynekolog og han henviste meg til en veldig flink mannlig en. Han henviste meg til Aker for mer omfattende hormonprøver, og ga meg dobbel dose pergotime. Han sendte meg også til Riksen for røntgen og utskylling av egglederne. Dobbel dose pergotime ga meg endelig eggløsning, og utskyllinga av egglederne førte til større sjanse for befruktning, så vips, på den ene eggløsninga jeg hadde(!), ble jeg jammen gravid Dette var nesten to år etter at jeg hadde planlagt å bli gravid, og det er min første. Lykke til til deg! Stå på krava og krev utredning er mitt tips Anonymous poster hash: 02611...076 Tusen takk for langt og godt svar Har hatt en sen ma, så tenkte derfor å sjekke om noe har "skjedd" etter den som gjør at jeg har problemer med å bli gravid. Hi Anonymous poster hash: abd6f...b96
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 dytter opp Anonymous poster hash: abd6f...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå