Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Megler skal ta bilder og leiligheten må være strøken. Null ting øverst på skap, barnerom tømmes for møbler og leker fordi hun mener det er kontor og boden er fylt opp med ting som skal kastes, men det får jeg ikke gjort før flytting . Så hun mener jeg må rydde alt ut av boden. Hun mener også jeg må ta meg fri fra jobben så jeg kan rydde det megler ikke er fornøyd med før de tar bilder. Kan hun kreve alt dette? Anonymous poster hash: e78fb...690
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Vel, nå er det huseier som er eier av huset, mens du er en leietaker! Hvis ikke noe annet står stadfestet i en kontrakt, så har du å gjøre som huseier sier! Anonymous poster hash: 74f0d...bac
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Nei, huseier kan ikke kreve det. "§ 10-1.Visning før flytting I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet" Du trenger verken å rydde bort ting eller gjøre noe som helst. Personlig ville jeg strukket meg langt, men jeg hadde ALDRI tatt fri fra jobb. Anonymous poster hash: d9f20...e6d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 I min kontrakt står det at hun kun skal ha tilgang til leiligheten. Så nøkkel får hun. Så du nr 2 mener at jeg skal tape en hel dags arbeidsinntekt fordi hun eier leiligheten? Jeg betaler husleie så dette mener jeg blir feil. Hvor skal jeg gjøre av tingene for eksempel? Leie bod og tape mer penger? Hi Anonymous poster hash: e78fb...690
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Vel, nå er det huseier som er eier av huset, mens du er en leietaker! Hvis ikke noe annet står stadfestet i en kontrakt, så har du å gjøre som huseier sier! Anonymous poster hash: 74f0d...bac Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på? Er det en vane du har? Anonymous poster hash: 8ce40...d9c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Nei, hun kan ikke kreve det. Enkelt og greit. Du kan si at du skal rydde, men ikke sterilisere leiligheten. I såfall får hun stå for oppbevaring av ting og tang i mellomtiden, det er ikke ditt ansvar. Anonymous poster hash: 55c52...5a1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 "Så nøkkel får hun?" Har ikke huseier egen nøkkel i tilfelle brann eller lignende om du ikke skulle være hjemme? Det har vi. Ellers er nok huseier stresset og vil selvfølgelig ha mest mulig for huset sitt så du burde strekke deg langt med at det er strøkent osv, prøve å få kastet de tingene på boden snarest mulig. Det er vel bare bra for deg å få det gjort også? Men å tømme barnerommet hadde jeg ikke gjort, og heller ikke krevd som huseier. Anonymous poster hash: 4e68e...d31
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 "Så nøkkel får hun?" Har ikke huseier egen nøkkel i tilfelle brann eller lignende om du ikke skulle være hjemme? Det har vi. Ellers er nok huseier stresset og vil selvfølgelig ha mest mulig for huset sitt så du burde strekke deg langt med at det er strøkent osv, prøve å få kastet de tingene på boden snarest mulig. Det er vel bare bra for deg å få det gjort også? Men å tømme barnerommet hadde jeg ikke gjort, og heller ikke krevd som huseier. Anonymous poster hash: 4e68e...d31 Det finnes kun en nøkkel til leilighet og den har jeg. Så klart hun må få den Jeg har ikke bil eller henger, og jeg har ingen som kan hjelpe meg før den dagen jeg eventuelt flytter ut selv. Så klart det er bra å rydde boden, men nå trengs det ikke. Jeg ringte megleren selv og boden kunne fint stå. Den skulle han ikke ta bilde av. Megler så også at huseier må ta ansvar for mine møbler hvis hun ville ha de ut av leiligheten. Så da fikk jeg svar på det meste. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: e78fb...690
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Du vet at du ikke trenger å flytte selv om hun selger huset? Anonymous poster hash: 7f434...54c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Vel, nå er det huseier som er eier av huset, mens du er en leietaker! Hvis ikke noe annet står stadfestet i en kontrakt, så har du å gjøre som huseier sier! Anonymous poster hash: 74f0d...bac Herre. Er du helt idiot? Sett deg inn i reglene før du svarer. Anonymous poster hash: ff40a...b46
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Du vet at du ikke trenger å flytte selv om hun selger huset? Anonymous poster hash: 7f434...54c Det veit jeg Hi Anonymous poster hash: e78fb...690
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Hun kan ikke kreve alt dette av deg. Jeg ville strukket meg veldig langt for å være hjelpsom, men jeg ville aldri i verden tatt meg fri fra jobb en dag på grunn av dette. Anonymous poster hash: 8d2dc...fdb
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Det er sjeldent det er ryddig i boder. Jeg har vært på mange visninger, og det som er ryddet bort pga visning er da i boden. Ingen forventer at en bod er ryddig, selv ikke på visning. Vi la også alt vi hadde til overs fra kjøkken, stue osv. i boden da vi hadde visning. Solgte for flere hundretusen over takst. HI, jeg ville fått ryddet boden, både for min egen del og for huseiers del. Så kan du sette det du har av rot der mens fotografen tar bilder. Anonymous poster hash: 4870e...102
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 For en utrolig kjip og ekkel huseier. Der jeg bodde tidligere ble det salg. Da var det taksmann, bildetaking 2 ganger, 2 private visninger og 3 andre visninger før salg. For egen del stablet jeg unna private bilder og annet stæsj. Dette hadde jeg i boden. Rot i boden overlever alle altså;-) Bildene ble veldig bra og huset så strøket ut ved hvert besøk. Av huseier fikk jeg halvert en husleie for all jobben jeg hadde, og fordi han var veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 190db...462
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Dette kan hun ikke kreve. Du disponerer leiligheten, du leier den. Anonymous poster hash: bb345...489
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Vel, nå er det huseier som er eier av huset, mens du er en leietaker! Hvis ikke noe annet står stadfestet i en kontrakt, så har du å gjøre som huseier sier! Anonymous poster hash: 74f0d...bac For noe tullball...Det er hun som bor huset og så lenge hun har kontrakt så kan ikke huseier forlange noe som helst. Anonymous poster hash: 56512...5ab
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Kanskje du kan si til huseier at du gjerne rydder boden dersom de kjøre det på søppledynga for deg. Resten av leiligheten kan du si du fikser/rydder dersom hun økonomisk kompensere deg for tapt arbeidsinntekt. Anonymous poster hash: 86736...3e3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 Kanskje du kan si til huseier at du gjerne rydder boden dersom de kjøre det på søppledynga for deg. Resten av leiligheten kan du si du fikser/rydder dersom hun økonomisk kompensere deg for tapt arbeidsinntekt. Anonymous poster hash: 86736...3e3 Huseier vil ikke betale for tapt arbeidsinntekt eller hjelpe til med oppbevaring av mitt barns møbler/leker. Boden får stå som den står frem til jeg får rømt den. Pratet med megler og boden bryr han seg ikke om. Leiligheten er fin og ryddig, men var bare det at hun krevde mye rart Jeg har null mulighet for å være hjemme den dagen så de får låse seg inn Hi Anonymous poster hash: e78fb...690
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 Vel, nå er det huseier som er eier av huset, mens du er en leietaker! Hvis ikke noe annet står stadfestet i en kontrakt, så har du å gjøre som huseier sier! Anonymous poster hash: 74f0d...bac Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på? Er det en vane du har? Anonymous poster hash: 8ce40...d9c Det er dib advokaten :-) Anonymous poster hash: dcae4...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå