Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Jobber som vikar og lurer på hvordan ting blir økonomisk ?Får jeg foreldre penger hos nav ? har ikke mulighet for fast jobb i mitt yrke.. Å Har heller ikke lyst å vente 3 år til jeg har tatt annen utdanning. Da blir det 9 år mellom barna å det syns jeg er for mye.Noen som har peiling på dette ? enkelte mnd har jeg kun fått dagpenger å andre mndr igjen har jeg for eksempel full lønn.Er ikke mulig for oss å klare det med en inntekt ? Så har jeg noen rettigheter? Var inne å leste litt på nav sine sider. Men skjønte ikke så mye av det. Anonymous poster hash: ae573...8d3
Gulosten™ Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 (endret) Man får penger i permisjonstiden beregnet av din inntekt de siste 6 av 10 måneder. Om du har fast jobb eller vikariat, har dagpenger eller jobber deltid i en kiosk spiller ingen rolle så lenge du har skattet av inntekten din. Endret 16. september 2014 av Gulosten™
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Enn om man har ett yrke som gjør at man må ta tidligere permisjon. Har ett fysisk yrke som gjør at jeg mest sannsynlig ikke får jobbe mer enn ca 4mnd ut i graviditet...Hvordan kan de da regne ut dette? hi Anonymous poster hash: ae573...8d3
Gulosten™ Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Enn om man har ett yrke som gjør at man må ta tidligere permisjon. Har ett fysisk yrke som gjør at jeg mest sannsynlig ikke får jobbe mer enn ca 4mnd ut i graviditet... Hvordan kan de da regne ut dette? hi Anonymous poster hash: ae573...8d3 Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg kan du ha krav på svangerskapspenger, som for grunnlag på samme måte som vanlig lønn, arbeidsledighetstrygd og sykepenger Det går nok helt fint! Men spar så masse dere klarer så lenge.