Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Jobber som vikar og lurer på hvordan ting blir økonomisk ?Får jeg foreldre penger hos nav ? har ikke mulighet for fast jobb i mitt yrke.. Å Har heller ikke lyst å vente 3 år til jeg har tatt annen utdanning. Da blir det 9 år mellom barna å det syns jeg er for mye.Noen som har peiling på dette ? enkelte mnd har jeg kun fått dagpenger å andre mndr igjen har jeg for eksempel full lønn.Er ikke mulig for oss å klare det med en inntekt ? Så har jeg noen rettigheter? Var inne å leste litt på nav sine sider. Men skjønte ikke så mye av det. Anonymous poster hash: ae573...8d3
Gulosten™ Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 (endret) Man får penger i permisjonstiden beregnet av din inntekt de siste 6 av 10 måneder. Om du har fast jobb eller vikariat, har dagpenger eller jobber deltid i en kiosk spiller ingen rolle så lenge du har skattet av inntekten din. Endret 16. september 2014 av Gulosten™
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Enn om man har ett yrke som gjør at man må ta tidligere permisjon. Har ett fysisk yrke som gjør at jeg mest sannsynlig ikke får jobbe mer enn ca 4mnd ut i graviditet...Hvordan kan de da regne ut dette? hi Anonymous poster hash: ae573...8d3
Gulosten™ Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Enn om man har ett yrke som gjør at man må ta tidligere permisjon. Har ett fysisk yrke som gjør at jeg mest sannsynlig ikke får jobbe mer enn ca 4mnd ut i graviditet... Hvordan kan de da regne ut dette? hi Anonymous poster hash: ae573...8d3 Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg kan du ha krav på svangerskapspenger, som for grunnlag på samme måte som vanlig lønn, arbeidsledighetstrygd og sykepenger Det går nok helt fint! Men spar så masse dere klarer så lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Har du ikke råd til et barn til synes jeg det er dumt å planlegge en graviditet... En ting er uplanlagt graviditet, da MÅ man bare klare det, men ser man at man har dårlig råd, er det bare dumt å planlegge å sette seg selv og et bittelite barn i en slik dårlig situasjon! Anonymous poster hash: bc0be...f42
SourApple Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Du får foreldrepenger av nav, de regner et gjennomsnitt av lønna du har hatt de siste 6 av 10 måneder. Har du ikke mulighet til å være i jobben din i mer enn 4 måneder av svangerskapet, så kan du få svangerskapspenger fra nav. Lykke til, det kommer nok til å gå bra!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Handler vel ikke om å ha råd.. det handler om at de som er i fast jobb får støtte til å være hjemme i perm. Og da lurer jeg på hvordan det er for de som ikke har fast jobb. Utdanningen er i boks, men ikke mulighet for fast hær jeg bor.Dvs jeg tar alt av vikarjobb jeg får og ligger på 200 000kr i året uten hjelp fra nav. Men arbeidsgiver kan ikke utbetale tildlig svagerskaps perm da jeg jobber på tilkalling.Har kun fast tilkallings-kontrakt. hi Anonymous poster hash: ae573...8d3
<3 2G <3 Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Er NAV som dekker svangerskapspermisjon om det ikke er noe arbeidsgiver gjør til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå