Gå til innhold

Dere som ikke har utdannelse...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere opp til de med høyere utdanning?

 

Anonymous poster hash: 1e398...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdanning har ingen ting med personligheten til et menneske å gjøre.

 

Jeg har utdanning og ser kun opp til de som har gode verdier i sitt liv. Velger ikke venner pga utdanning.

 

Anonymous poster hash: b43a8...b8e

Skrevet

Nei, overhode ikke. Det er ikke et kriterie på om jeg ser opp til noen eller ikke.

 

Men nå hjelper det sikkert på at jeg har en lederstilling, med ansvaret for ca 150 ansatte. Og jeg ser hvor lite utdannelse betyr i forhold til prestasjoner...

 

Anonymous poster hash: 71164...3ed

Skrevet

Nei. Hvorfor skulle jeg det?

 

Anonymous poster hash: 549da...b2e

Skrevet

Ser ikke nødvendigvis opp til, men synes det står respekt av å utdanne seg. Utdanning er absolutt en av flere faktorer som kan bidra til at jeg tenker høyt om et menneske.

 

Anonymous poster hash: 5a65b...7d9

Skrevet

Nei. Jeg ser opp til gode mennesker med god moral. Hva folk jobber med bryr jeg meg ikke om ;)

 

Anonymous poster hash: 08f16...c22

Skrevet

Før jeg tok utdannelsen min (i voksen alder) så var jeg flau over at jeg ikke hadde utdannelse, "alle" utdanner jo seg! Men jeg så ikke opp til de på noen som helst måte!

 

Anonymous poster hash: bc8cc...741

Skrevet

Jeg ser opp til de som har oppnådd noe som ikke er enkelt.. Så det kan være folk uten utdanning som driver firma som går veldig bra, eller folk uten utdanning som har klart å jobbe seg opp til gode stillinger innen en bransje. Ellers så blir jeg imponert over de som har lange tunge utdanninger, for det er noe jeg aldri hadde kunna klart! 

 

Sånn som kjæresten min F.eks. som har jobbet så mye i så laaang tid for å oppnå målet sitt. Det blir jeg veldig imponert over :) Men, jeg blir ikke imponert over en vanlig bachlor eller mastergrad. Alle mine venner har enten det ene eller det andre, og det er hvertfall helt vanlig i min vennekrets. 

 

Men, jeg tror nok de er litt imponert over meg som valgte og ikke ta utdanning men å jobbe meg oppover fra jeg var ung også. 

 

Og driver nå mitt eget firma :) 



Anonymous poster hash: 7ad8c...030
Skrevet

Jeg ser iblant ned på meg selv eller føler meg liten der jeg sitter uten utdannelse. For de fleste jeg omgåes er enten under utdanning eller har minst bachelor, gjerne master eller videreutdanning etter bacheloren. Jeg er selvsagt ikke flau når jeg er sammen med vennene mine, men når jeg skal treffe venner av dem igjen, så har alle utdannelse. 

 

Men så tenker jeg over at jeg er oppegående, reflektert, bevisst meg selv og mine omgivelser. Jeg er skoleflink og kunne tatt bachelor jeg også. Hadde det ikke vært for.... Min grunn er vanskelig hendelser fra barndommen som har preget og preger meg mer enn jeg kan styre. 



Anonymous poster hash: a8ef2...086
Skrevet

 

Jeg ser iblant ned på meg selv eller føler meg liten der jeg sitter uten utdannelse. For de fleste jeg omgåes er enten under utdanning eller har minst bachelor, gjerne master eller videreutdanning etter bacheloren. Jeg er selvsagt ikke flau når jeg er sammen med vennene mine, men når jeg skal treffe venner av dem igjen, så har alle utdannelse. 

 

Men så tenker jeg over at jeg er oppegående, reflektert, bevisst meg selv og mine omgivelser. Jeg er skoleflink og kunne tatt bachelor jeg også. Hadde det ikke vært for.... Min grunn er vanskelig hendelser fra barndommen som har preget og preger meg mer enn jeg kan styre. 

 

Anonymous poster hash: a8ef2...086

 

 

Glemte å putte inn; men jeg ser ikke opp til de med utdannelse nei. Alle har vi ulike utgangspunkt og vilkår. Det viktige for meg er verdier, humor, at vi kommuniserer på samme plan etc. 

 

Anonymous poster hash: a8ef2...086

Skrevet

Hvis de har en sjelden og vanskelig utdannelse, ja.

Ellers så er det sosial intelligens som gjelder for meg og hvorfan de er ellers.

 

Anonymous poster hash: bc418...74e

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.



Anonymous poster hash: 226e7...c74
Skrevet

Nei.

 

Jeg har selv en lederstilling og stor kompetanse på mitt felt, med har lært alt sammen ved å gå gradene innad i bedriften. Jeg anser meg ikke som noe dårligere enn de som har studert i 4 år, jeg har brukt 10 år på å lære meg det samme, på den praktiske måten ;)



Anonymous poster hash: 0f3d6...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...