Gå til innhold

Den følelsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du må plukke opp 3 åringen skrikende utenfor butikken for første(og forhåpentligvis siste) gang... herregud så utrolig flaut! Han godtok ikke at det ikke ble is, og klikket fullstendig. Aldri sett makan. Og han har blitt så sterk at jeg slet meg gjennomsvett for å få han inn i bilsetet...

Vet at jeg må ta i bruk handlelister og forberedelser heretter ja.

Hva gjør dere for å avverge sånt? Her er han ikke bortskjemt på sånt, så den reaksjonen i dag kom som lyn fra klar himmel..

Anonymous poster hash: 84b2c...654
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna er ikke med i butikken.

Anonymous poster hash: b6bd0...11c

Skrevet

Ja, det er jo en ide, men litt tungvint å måtte ha barnevakt hver gang vi skal handle. Er alenemor på fulltid ;)

Skrevet

Hadde ikke reagert om jeg hadde sett deg. Før jeg fikk barn himlet jeg med øynene til slike foreldre, og tenkte mitt. 5 barn senere har jeg tygd i meg de ordne for å si det slik  :fnise:

Skrevet

Hehe, ja du sier noe. Er vel ikke helt alene om å ha opplevd dette. men følte jo at alle snudde seg etter oss. 3 matbutikker innen 200 m radius i lita bygd. Ble jo sjokkert, men føler jeg handlet rett likevel. Han spurte om is og surva litt, og jeg sa nei og at hvis han ikke ga seg så måtte vi dra hjem. Da han klikket ved inngangen til butikken var det jo bare rett ut i bilen og dra hjem uten å handle.

Skrevet

Pinlig og flaut for deg men helt normalt ;)

Jeg er alenemor selv og fant ut at avtaler fungerte bra for oss. Før vi gikk ut av bilen avtalte vi at i dag er det onsdag og vi skal bare kjøpe frukt og middag. Ikke gotteri eller is før til lørdag. Det er ikke lov å begynne å skrike i butikken.

Han fikk sin lille kurv og jeg handlet kjapt det vi skulle ha , så ut med oss :D

Anonymous poster hash: b7bd3...e90

Skrevet

Det kan ta litt tid, men du må være konsekvent på at han ikke får godteri/is i butikken, da blir det ikke noe mas. Jeg har tre barn, og ingen av de er vant til å få noe i butikken, annet hvis jeg sier før vi drar og handler; `i dag skal vi jammen kjøpe oss en is` eller `i dag skal vi handle lørdagsgodt.`  

Anonymous poster hash: f5937...4ac
Skrevet

Det kan ta litt tid, men du må være konsekvent på at han ikke får godteri/is i butikken, da blir det ikke noe mas. Jeg har tre barn, og ingen av de er vant til å få noe i butikken, annet hvis jeg sier før vi drar og handler; `i dag skal vi jammen kjøpe oss en is` eller `i dag skal vi handle lørdagsgodt.`  

Forøvrig heeelt normalt at unger slår seg vrange på den måten altså :wink:  Reagerer aldri om jeg ser sånt i butikken. 

Skrevet

Jeg reagerer heller ikke, bortsett fra når jeg ser moren gi etter eller begynne med psykologisk utpressing (nå ble mamma lei seg, eller nå var du slem).

Sier man nei, er det nei, don't say it if you don't mean it.

Du gjorde helt rett, i mine øyne.

Anonymous poster hash: 13668...95f

Skrevet

Jeg handler mens ungen er i bhg, bedre for begge.

Anonymous poster hash: e894e...fc4

Skrevet

Hvordan lærer de at butikk = Is?

Anonymous poster hash: 6fb2a...108

Skrevet

Den følelsen ... når noen sier "den følelsen"! Utrolig irriterende!

Anonymous poster hash: ff388...c12
Skrevet

Hvordan lærer de at butikk = Is?

Anonymous poster hash: 6fb2a...108

Kanskje fordi de fleste barn er intelligente og har øyne som stort sett virker godt? Det er jo selvsagt litt leit at dine barn ikke er helt der, sånn at de ser at butikkene har is og skjønner at det er noe som går an å få, men de fleste normale barn fanger slikt opp veldig lett.

Anonymous poster hash: e5f7c...189

Skrevet

Syns du HI gjorde det rette!!

Og å unngå å ha med barna i butikken for å unngå konflikter syns jeg er merkelig.

Jeg har 4 barn, klart det har vært noen *runder*~ og at jeg også handler når de er i bhg/skole. Men er de med er det jeg som setter grensene :-)

Stå på HI

Anonymous poster hash: 09de1...6a1

Skrevet

Syns du HI gjorde det rette!!

Og å unngå å ha med barna i butikken for å unngå konflikter syns jeg er merkelig.

Jeg har 4 barn, klart det har vært noen *runder*~ og at jeg også handler når de er i bhg/skole. Men er de med er det jeg som setter grensene :-)

Stå på HI

Anonymous poster hash: 09de1...6a1

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, og at dere ikke ville brydd dere om dere var vitne til dagens "show" utenfor butikken ;) Jeg håper jo at min har lært nå. Jeg gjennomførte i allefall det jeg sa, selv om det kostet litt høy puls og svette. ;) En ting er å ha sånt hjemme, men offentlig var en utfordring kjenner jeg,

Skrevet

Barna er ikke med i butikken.Anonymous poster hash: b6bd0...11c

Du bare utsetter problemet ser jeg.

Anonymous poster hash: 35a6a...4b2

Skrevet

Barna er ikke med i butikken.

Anonymous poster hash: b6bd0...11c

Det var da både en upraktisk og meningsløs løsning? Hvis barna oppfører seg så idiotisk at man aldri kan ha dem med i butikken er det på tide med litt miljøtrening og oppdragelse. Og om man unngår butikken kategorisk fordi man er livredd for et sjeldent trassanfall bør man senke skuldrene et par hakk.

At 3-åringer slår seg vrange innimellom er helt normalt og jeg hadde ikke hevet et øyenbryn om jeg hadde sett HI.

Anonymous poster hash: e0ff3...68c

Skrevet

Føler med deg!

Min hadde et lignende utbrudd på samme alder. Det kom kl 07.15 på morgen i butikken når jeg skulle innom kjapt før bhg for å kjøpe grillmat til ungen (turdag). Han fant ut at det var helt naturlig å spise is 07.15 på morran... :huh:

Gjorde som deg, tok ungen under armen, betalte og gikk ut. På vei ut møtte jeg en mann med to større gutter. De kikket jo så klart, og faren sa "husker den tiden ja..."

Så hvis det er noen trøst vil de fleste rundt deg i butikken kjenne seg igjen ;)

Anonymous poster hash: c5a5b...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...