Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 HeiEr det noen her som har erfaring hvordan det fungerer med sykepenger når man er tilkallingsvikar? Jeg er gravid og føler meg veldig syk fortiden. Det begynte med kvalme og igår natt fikk jeg utrolig intens stikking i underlivet. Det var så vondt og jeg holdt på å besvime. Jeg trodde det verste, at nå kommer jeg til å spontanabortere. Det kom ingen blødning heldigvis!! Samboeren ringte til ambulansen og jeg ble hentet og kjørt til sykehuset. Pga smertene fikk jeg smertestillende (morfin). På sykehuset ble jeg lagt inn. Ble grundig undersøkt men alt såg bra ut. Har vondt enda når jeg går. Er sykemeldt nå og blir sikkert videre sykemeldt om dette ikke går over av seg selv.Hvordan fungerer det med sykepenger når man er tilkallingsvikar. Har jeg rett på det? Anonymous poster hash: d9457...315
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Ja, forutsatt at du har vært ansatt i minimum 4 uker. Du får lønn utfra et gjennomsnitt av det du har tjent Anonymous poster hash: c080b...288
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Ja, du har rett på sykepenger om du har jobbet i minst 4 uker. Om det er mer enn 2 uker siden du jobbet eller du har mer enn 2 uker mellom vaktene er det mer usikkert om du har rett på noe.. Arbeidsgiver har ansvar for de første 16 dagene og da vil du kun få utbetalt for vakter du skulle hatt. Om du er sykemeldt utover 16 dager overtar nav fra 17. dag og da må arbeidsgiver sende inn inntektsopplysninger. Om du har variabel inntekt må de regne snitt over siste 3,6 eller 9 mnd... Nav gjør også en skjønnsmessig vurdering av ditt sykepengegrunnlag... Anonymous poster hash: 2d0c2...745
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå