Gå til innhold

Har du hatt problemer med de som har kjøpt ditt hus/leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde selv et monsterproblem da jeg solgte leiligheten min.

Vasket før visning da alt allerede var tømt, men dette var overflate vask og hadde ikke vasket skap og skuffer ennå. Solgte leiligheten etter én visning og var strålende fornøyd. To dager før overtagelse så vasket jeg og min mor (tidligere vaskedame) ned hele leiligheten slik man forventer selv at en leilighet skal se ut når man overtar. Alle flater, skuffer, skap, vinduer, karmer, dører ++ ja alt var skrubbet med vaskemidler. På overtakelsen var hun absolutt IKKE fornøyd. Det var litt vannflekker på kjøkkenskap dørene og hun krevde at dette skulle vaskes med klor OG salmiakk. (Jeg blandet dette og vasket, visste ikke at det var skadelig). Da jeg var ferdig var hun ikke fornøyd med dørene.. Og deretter badet.. Og vinduskarmer.. Måtte tilogmed dra frem hele dusjkabinettet å skrubbe under det og det var TUNGT!! Vasket alt alene og var helt utslitt da hun endelig sa at hun var fornøyd. Senere den kvelden besvimte jeg, ble hentet med ambulanse da mamma ikke fikk kontakt med meg og hadde blitt forgiftet av avgasser fra klor og salmiakk..

Dagen etter ringte megler og sa at hun fremdeles ikke var fornøyd, avtrekksvifta var skitten OPPI og hun ville at jeg skulle bytte den med en ny fordi denne var brannfarlig visstnok.. Fikk en hvitevare reperatør til å kikke på den og den var jo i tipptopp stand. Men hun fortsatte med mas.. Det var fremdeles ikke rent nok i leiligheten og siden jeg måtte vaske på overtakelsen så ble 5000 kroner holdt tilbake av kjøpesummen fremdeles.. Men jeg fikk ikke slippe inn for å vaske det hun da klaget på (skoldete tapet inne i boden) noe jeg ikke kunne klart å vaske vekk men kunne i allefall forklart henne at sånn var det da jeg flyttet inn og det ikke var noe å gjøre med det..

Hun dro meg faktisk helt til forliksrådet hvor vi faktisk måtte dele de 5000 fordi de ikke kunne vite om eller hvor skittent det var..

Hver gang jeg kjører forbi den leiligheten så grøsser jeg selv om jeg har fantastiske minner derfra.. Har mest lyst til å bæsje i postkassa hennes..

Har dere lignende historier kanskje??

Anonymous poster hash: 64ea1...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, merket fort at dama var gal og leide derfor inn et vaskebyrå så hun kunne klage direkte til de hvis det skulle være noe :-) kjøper virket kjempe paranoid og vi bare luktet problemer etter første møte. Hun har bare kastet all posten vår, det av det som endte opp på den gamle adressen selv om vi hadde omadressert..... Men karma er en fin ting og for en uke siden kastet jeg hennes brev fra kommunen som endte opp hos oss :-) Glad de jeg kjøpte hus av er kjempe hyggelige og ordentlige mennesker!

Anonymous poster hash: fcb09...6d0

Skrevet

Vi og hadde skikkelig krangling om vasking. Men jeg møtte de i leiligheten med nøkler, og de gikk gjennom hele leiligheten flere ganger. Men 2 dager etterpå var det for møkkete der plutselig. Ble så mye krangling, gikk med på å gi henne 1000 kr, da var hun fornøyd. Men blir så smålig å krangle for småpenger. Og vi var flere personer som vasket, så det var helt rent. Alle vegger var og nymalt dagen før, hver eneste vegg i hele huset. Og de hadde fått bestemme farger.

Så gikk det 1 år, da ringte hun og var sur fordi den integrerte oppvaskmaskinen hadde sluttet å virke. Den var da 7 år gammel, noe de var fullstendig klar over. Men da ga hun seg faktisk, da jeg sa at det var ikke mitt ansvar lenger, og hun fikk heller ringe der vi kjøpte den.

Anonymous poster hash: 625b5...12c
Skrevet

Hun som kjøpte leiligheten vår mente at hun kom til å dø fordi det noen ganger kom pipelukt når naboen fyra og vinduene stod åpne ... Det var bare starten. Har vært så mye med ho at jeg tilslutt var så sur og lei og ba henne drite i å ringe meg (ja,barnslig ordforråd, men jeg var lei!) og sa at om det var noe fikk ho ta det med forsikringsselskapet og IKKE ringe meg! Hørte aldri noe igjen. Merker jeg bli småsur bare av å fortelle dette kortet utdraget av historien

Skrevet

Mamma solgte barndomshjemmet mitt og sitt hjem gjennom 30 år til ei gal dame. Huset gikk 1 mill over takst, men dama ville heve kjøpet for vaskerommet ikke var reint nok... Til slutt måtte all kontakt mellom mamma og hu gå gjennom megler og tilslutt forsikringsselskapet som selvsagt holdt med mamma. Hverken vi søsknene eller mamma klarer å dra tilbake dit etter det.

Anonymous poster hash: 22980...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...