Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Etter at man har vært sykemeldt et år kan man få et års permisjon uten lønn fra arbeidsgiver. Etter det vil stillingen bli fristilt og gitt til en annen. Men hva om man blir gravid i løpet av dette året? Blir permisjonstiden utvidet da? Anonymous poster hash: 0767a...15a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Det må du høre med arbeidsgiveren din om. Det er ingen automatikk at du får ett års ulønnet permisjon etter ett års sykemelding. Arbeidsgiver kan faktisk si deg opp etter ett års sykemelding. Mn mange arbeidsgivere praktiserer ett års permisjon etter sukmeldingsåret. Noen praktiserer også både to og tre års permisjon. Det er ikke noen lovverk som regulerer dette. Anonymous poster hash: e89b4...4de
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Det er helt opp til arbeidsgiver. Det er vanlig å gi ett års permisjon etter sykemeldingsperioden, men det er overhodet ikke noe du har krav på. Mener arbeidsgiver det beste for bedriften er å si deg opp å ansette noen andre kan han det. Hva han/hun mener er det beste om du på toppen av det hele får en svangerskapspermisjon bestemmer arbeidsgiver selv, det er ingen regler eller lover på dette. Anonymous poster hash: dcae2...812
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Jeg vet at arbeidsgiver praktiserer er år. Men jeg lurer på om året kan forlenges hvis den syke f.eks blir gravid. Jeg er ikke den syke. Jeg er vikaren som håper på å få fast jobb snart Anonymous poster hash: 0767a...15a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Jeg vet at arbeidsgiver praktiserer er år. Men jeg lurer på om året kan forlenges hvis den syke f.eks blir gravid. Jeg er ikke den syke. Jeg er vikaren som håper på å få fast jobb snart Anonymous poster hash: 0767a...15a Den syke må søke og får enten ja eller nei, det er opp til arbeidsgiver å avgjøre dette. Så svaret er ja, det kan forlenges om arbeidsgiver godtar det. Anonymous poster hash: dcae2...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå