Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Gjelder samkjøring, og 4 klassinger. Jeg har no ikke tatt målebåndet å målt elevene i klassen, men min datter er 133, og får ikke sittei annet enn beltestol med rygg. Forde dette er det sikteste, spesielt mtp sidekllisjoner, og dem er det deffinnitivt flest av. Men hva med de andre, SKAL de sitte på pute til de er 135 cm,og i det øyeblikket du passerer 135 skal kan de sitte uten pute? Jge har liten bil,men har 3 pungt sele i mitten, men dersom de andre barna er MED enn 135 så kan de sitte uten pute , men i 3 pungtsele i bilen de da? Trasig periode dette synes jeg , når 4de klassingene er sånn i grenseland på høyden, du har noen høye og noen lave i klassen. Blir nok lettere når alle åpenbart er høyere enn 135. Men nå, når de ligger midt i mellom... Men altså, ved 136 cm kan da sitte UTEN pute bak, da kan det i rrinsippet sitte 3 barn bak, i 3 pungtsele da, 1 i beltestol og 2 UTEN pute? Er ikke plass til 2 puter bak nemmelig, tror jeg. Anonymous poster hash: d7811...390
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Jeg lar det være opp til foreldrene, de får sende med sikringsutstyr om de vil at barnet skal bruke det. Noen foreldre sikrer ikke barna i sin egen bil engang og selvfølgelig heller ikke når de sitter på med andre, mens andre sender med pute. Min datter er 128 cm og jeg sender med henne bare pute om hun skal sitte på med noen andre til trening, til et bursdagsselsap e.l. som da gjerne er rett borti her på små veier og lave fartsgrenser. Skal hun sitte på med noen lenger enn det, ut på større veier med fartsgrenser over 50 km/t sender jeg med setet hennes (pute med rygg). Anonymous poster hash: 248ab...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå