Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Om jeg eksempelvis har tatt en avgjørelse i jobbsammenheng som viser seg å ikke være den beste og får beskjed. Føler jeg det naturlig å fortelle hvorfor jeg tok avgjørelsen og at det var gjennomtenkt selv om det viste seg å ikke være den beste løsningen. Og med det forventer å få en forklaring på hvor jeg skulle tenkt annerledes sånn at jeg kan ta en bedre beslutting ved senere anledninger. ser at de fleste ser på det som om jeg unnskylder meg og prøver å bortforklare det. Og det er jo ikke min hensikt. Har ingen problemer med å stå for det jeg gjør, men samtidig innse at jeg ikke gjorde det riktige. Skal man bare si ok og ikke gi noen forklaring? Føler jeg ikke helt forstår de tingene her og tydeligvis ser annerledes på det en mange andre. Hva tenker dere rundt dette? Anonymous poster hash: ecfdd...6dd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Jeg opplever også ofte at det å forklare seg blir sett på som forsøk på å unnskylde seg. Slitsomt. Anonymous poster hash: 58438...607
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Om jeg eksempelvis har tatt en avgjørelse i jobbsammenheng som viser seg å ikke være den beste og får beskjed. Føler jeg det naturlig å fortelle hvorfor jeg tok avgjørelsen og at det var gjennomtenkt selv om det viste seg å ikke være den beste løsningen. Og med det forventer å få en forklaring på hvor jeg skulle tenkt annerledes sånn at jeg kan ta en bedre beslutting ved senere anledninger. ser at de fleste ser på det som om jeg unnskylder meg og prøver å bortforklare det. Og det er jo ikke min hensikt. Har ingen problemer med å stå for det jeg gjør, men samtidig innse at jeg ikke gjorde det riktige. Skal man bare si ok og ikke gi noen forklaring? Føler jeg ikke helt forstår de tingene her og tydeligvis ser annerledes på det en mange andre. Hva tenker dere rundt dette? Anonymous poster hash: ecfdd...6dd Du bør si unnskyld og at du gjorde det du trodde var riktig. At du ikke mener å kverulere, men at du ikke helt skjønner hva som ble feil. Og så be dem fortelle deg det. Du må i hvertfall spørre om å få forklaringen på hva du skulle gjort annerledes, ikke bare fortelle din side, og så holde munn da blir det sett på som en unnskyldning.. Anonymous poster hash: aa20d...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå