Gå til innhold

Jeg er så forbanna lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barnet mitt ! Jeg har to jobber , som tilsammen utgjør 140% , jeg jobber meg med andre ord ihjel!

Men får å beholde huset , ha mat, klær ol, må jeg det !

Og det som gjør meg mest forbanna er at jeg ikke klarer dette ! Jeg sliter meg ut!

Så har vi alle andre som bare glir igjennom hverdagen , jobber for å ha ekstra penger å bruke!

Jeg hater rett å slett hvordan dagene som alenemor er ! gi meg en prins , Værså snill !

Anonymous poster hash: 61acf...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så selg huset og få noe billigere da? Du må bo sinnsykt dyrt hvis du må jobbe så mye for at det skal gå rundt.

Anonymous poster hash: cc8a7...33e

Skrevet

Få deg en bedre betalt jobb eller et rimeligere sted å bo.

Jeg er 100% alenemamma og vi klarer oss fint på lønna fra min jobb. Har 435000,- i året., lite gjeld på huset (betalte 450000,-) og har nok penger både til klær, aktiviteter, regninger og kos.

Jeg vet at alle har det ikke slik, men jeg valgte å flytte for å bo et sted med rimelige hus og leiligheter. Søkte aktivt jobber på steder der det var billig å bo og som hadde lave kostnader på aktiviteter, barnehage og SFO. Man kan ta noen aktive grep for å bedre egen situasjon. Å flytte er kanskje bedre enn å jobbe seg ihjel. Bedre råd og mer tid med ungene er det du kan vinne.

Anonymous poster hash: 17527...3ad
Skrevet

Bo billigere, regner med det er den største utgifta. Ingen tvinger der til å bo i et hus om du egentlig ikke har råd? Jeg har og vært alenemor og måtte flytte får å få råd til å leve. Flytta tilbake mot byen når jeg fikk samboer og bedre råd. Må man så må man. 

Anonymous poster hash: 809ab...c53
Skrevet

Det er ikke verdt det å bo seg ihjel, ville flyttet til noe rimeligere.

Å måtte jobbe så mye og slite seg helt ut for å bo i enebolig er overhodet ikke aktuelt for meg, jeg bor heller litt trangere. Vi lever bare en gang og vi skal kose oss litt også...

Anonymous poster hash: 6b5e7...bde
Skrevet

Jeg er alene med 4 barn, så jeg vet hvordan du sliter, hi..

Men det er enkelte grep du kan ta for å leve billigere :)

Det mest opplagte er så klart å bytte jobb eller flytte til noe billigere.

Om ikke det er et alternativ så går det an å søke råd hos en økonomisk rådgiver i banken f.eks..

-jeg har valgt å bo i en leilighet og ikke hus. Det er ikke god plass her, men vi går heller ikke oppå hverandre

-Jeg har gått igjennom alle forsikringene mine, hva trenger jeg, hvor er jeg "overforsikret/dobbeltforsikret". Kan det lønne seg å bytte forsikringsselskap?

-hvor får jeg best betingelser på lånet, har jeg smågjeld som kan slåes sammen?

-Jeg har fibernett, betaler da 800kr for tv, internett og fasttelefon. Da er jeg nøye på å ringe kun til "fasttelefoner" fra hustelefonen,

-Jeg er medlem av mange kjøp-salg-byttesider på fb. Der kan man kjøre gode kupp på klær og utstyr, både til barna og deg selv.

-Selg ting du ikke trenger, fravokst etter barna osv

-ang mat så er det mye penger spart om du er litt bevisst på hvor du handler. Coop mega og Meny er ikke de billigste butikkene, men greit å ha kundekort der. Da hender det det er mye penger å spare på f.eks ulltøy, blomster osv, de har også ofte gode avslag på "ukas tilbud". Eventuelt om du har et Coop hypermarked i nærheten, der er det gode tilbud.

Kiwi og Rema 1000, og Rimi, er jevnt over rimeligere, ligger gjerne noen kr under på de fleste varene ift Coop og meny. Har du tilgang på en asiatisk butikk er ofte frukt og grønt rimeligere der, samt krydder og masse annet :) Kjøp div kjøtt o.l på tilbud og frys ned.

Anonymous poster hash: 80811...d3f
Skrevet

Jeg ser det er mye jeg kan gjøre . Å selge huset er uaktuelt . Da det itilegg er et lite hus på landet , så er det ikke så mye å spare inn på det i forhold til et nytt lån på en leilighet. Jeg må betale høyere lån fordi jeg ikke hadde egenkap. Og lånte alene!

Men skal se igjennom alt annet og se hva vi kan spare inn på :)

Tusen takk for tips damer :) alt føles bare litt ... Vanskelig !? Nå.

Hi.

Skrevet

Ofte får man to lån når man ikke har egenkapital. Et med lav rente og et topplån med høyere rente. Man får dom regel sette lånet med kav rente avdragsfritt mens man betaler kjappere ned på lånet med høyere rente.

Anonymous poster hash: 5bb47...df1

Skrevet

Ofte får man to lån når man ikke har egenkapital. Et med lav rente og et topplån med høyere rente. Man får dom regel sette lånet med kav rente avdragsfritt mens man betaler kjappere ned på lånet med høyere rente.

Anonymous poster hash: 5bb47...df1

Dette må jeg sjekke ut :) takk for info :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...