Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Eldste skadet beinet på fredag. Klarer ikke strekke ut foten og klager over smerter bak kneet. Når han prøver å belaste det klager han over smerter i ankelen. Det er tatt bilder og ikke noe brudd, fikk beskjed om å ta det med ro og prøve å belaste til smertegrensen.Det er ikke mulig å belaste uten at det gjør kjempevondt i følge han selv, og eneste mulighet vi har for å strekke benet ut er at jeg gjør det for han, men da spruter tårene. Om det bare er forslått burde vel smertene avta en smule? Anonymous poster hash: 54a92...bfd
Lessismore Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Høres ut som en forstuing. Hva med å ringe legen?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Hadde kontaktet lege. Anonymous poster hash: 8082b...a2d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Er redd jeg skal virke hysterisk. Han ble tross alt undersøkt av 3 leger, og et røntgenapparat på fredag som sier det ikke er noe... :/ Hvis det er forstuet, hva kan gjøres da? Er vel bare å gjøre som vi gjør, holde det i ro? Anonymous poster hash: 54a92...bfd
Lessismore Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Jeg forstuet ankelen da jeg var 15-16 år. Fikk et par krykker, og humpet rundt på de. Hadde ikke gips, støttebandasje eller noe annet, kun en varm ullsokk. Det gikk over av seg selv etter et par, tre uker.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 En skikkelig forstuelse kan gjøre skrekkelig vondt. Jeg hadde ventet og sett det an. Anonymous poster hash: ae935...10f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 De sier jo at en kraftig forstuelse gjør like vondt som brudd, det samme kan en brist gjøre. Ofte kan en brist gjøre mest vondt på dag 2-3 før det blir bedre igjen. Selv tryna jeg skikkelig og fikk en strekk på et leddbånd, det var virkelig vondt ved belastning i mange måneder. Legen sa at noen ganger er det bedre å få en skikkelig skade som et avrevet leddbånd som må opereres og sys sammen igjen enn bare en strekk som man ikke får gjort noe med også tar det så lang tid før det blir bra igjen. Om sønnen din ble skikkelig undersøkt på fredag ville jeg sett det an enda et par dager, blir det ikke bedre da ville jeg ringt lege igjen. Anonymous poster hash: eca15...ea7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Takk for svar! Da venter vi. Ja, han ble grundig undersøkt. Men tidligere erfaringer tilsier at det er vanskelig å undersøke et "akutt kne", som de så fint kaller det. Men vi ser et par dager til. Synes det er litt mer hovent nå, men ikke noe voldsomt. Smertene er ikke like intense som når han falt og slo seg heller, naturlig nok. Men det gjør så vondt at han ikke klarer å belaste det. Vi får vente til torsdag kanskje Anonymous poster hash: 54a92...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå