Gå til innhold

Skarlagensfeber?? Seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde den sykdommen var utdødd for lenge siden. Så oppdatert er jeg :P Nå ligger jentungen på 4 år i senga med Skarlagensfeber og er skikkelig dårlig. Fått antibiotika og håper den virker fort!

Flere som har hatt dette? Går det fort over?

Anonymous poster hash: 24ad8...a51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skarlagensfeber er helt vanlig, alle mine har hatt det. Går relativt fort over når man starter på antibiotika. Uten antibiotika tar det vel rundt en uke.

Skrevet

Helt vanlig, veldig vondt men som regel ikke farlig.

Her fikk gutten den når han var 4 år. Var helt utslått i 10 dager og gikk ned 2 kg, men plutselig var han frisk og rask igjen og spiste for 2 i en periode.

Anonymous poster hash: 2af73...768

Skrevet

Puh, det var godt å høre. Fikk antibiotika i dag og da går det sikkert fort over.

HI

Skrevet

Huffda, jeg er så "opplyst" at jeg trodde barna ble vaksinert mot dette!

Skammer meg :pisk:

Skrevet

Trodde jeg også :P

En ting jeg glemte å spørre legen om: Er det normalt at temperaturen også blir veldig lav. Hun har hatt feber oppi 39 grader og nå er den på 34,5.

Skrevet

Hvordan ser det ut? Har aldri hatt det i huset, tror jeg, og vi har 2 barn som er begge skolebarn nå.

Anonymous poster hash: c0959...097
Skrevet

Sønnen min på 3 fikk det to ganger på 4 måneder. Siste gangen ble jeg smittet! :o 

Til deg over: Skarlagensfeber kan forekomme ved streptokokkinfeksjon i halsen. Vi hadde store mandler med hvitt belegg og høy feber. Etter hvert får man rød, nuppete tunge og røde utslett på kroppen.

Anonymous poster hash: 237ab...0fb
Skrevet

Sønnen min på 3 fikk det to ganger på 4 måneder. Siste gangen ble jeg smittet! :o

Til deg over: Skarlagensfeber kan forekomme ved streptokokkinfeksjon i halsen. Vi hadde store mandler med hvitt belegg og høy feber. Etter hvert får man rød, nuppete tunge og røde utslett på kroppen.

Anonymous poster hash: 237ab...0fb

Ok, da kan det hende vi har hatt det. Når barna gikk i barnehagen hadde de så mye med utslett og feber og vi var jo ikke hos legen hver gang.

Anonymous poster hash: c0959...097

Skrevet

Trodde jeg også :P En ting jeg glemte å spørre legen om: Er det normalt at temperaturen også blir veldig lav. Hun har hatt feber oppi 39 grader og nå er den på 34,5. Anonymous poster hash: 24ad8...a51

Noen barn er utsatt for hypotermi etter feber ja, min fastlege visste ikke hva det kom av.

Men jeg lurer på hvor på kroppen du har foretatt målingen? Har barnet 34,5 grader i rektum ville jeg ringt legevakta og forklart situasjonen. Pakk ungen inn, gi litt varm drikke og sjekk etter en time var det vi fikk beskjed om. Her steg tempen og det var greit. Men ville fulgt med på om barnet får kalde hender og føtter, bevissthet og pusten.

Anonymous poster hash: 41d10...b0b

Skrevet

Trodde jeg også :P En ting jeg glemte å spørre legen om: Er det normalt at temperaturen også blir veldig lav. Hun har hatt feber oppi 39 grader og nå er den på 34,5. Anonymous poster hash: 24ad8...a51

Noen barn er utsatt for hypotermi etter feber ja, min fastlege visste ikke hva det kom av.

Men jeg lurer på hvor på kroppen du har foretatt målingen? Har barnet 34,5 grader i rektum ville jeg ringt legevakta og forklart situasjonen. Pakk ungen inn, gi litt varm drikke og sjekk etter en time var det vi fikk beskjed om. Her steg tempen og det var greit. Men ville fulgt med på om barnet får kalde hender og føtter, bevissthet og pusten.

Målte analt og vi har fått ny time hos legen nå. Hun er kald på hendene og er svimmel. Fikk time kl.14.

Skrevet

Lykke til, alltid godt å få komme inn når de små er syke!

Og god bedring til barnet, dette går nok fint :)

Skrevet

Skarlagensfeber er ikke lenger den sykdommen den en gang var. Den har blitt mildere faktisk, og i dag har vi antibiotika også:)

Anonymous poster hash: b513c...959
Skrevet

Nå er vi omsider kommet hjem. Fikk oss en natt på sykehuset, men er hjemme nå og hun er i litt bedre form. Ble sendt avgårde fordi temperaturen svingte så voldsomt og hun ble så svimmel at hun nesten ikke klarte å stå på bena. Hard utpå magen og diare.

Nå ligger hun og sover i senga si. Har vært en lang natt.

Hilsen en meget trøtt HI

Skrevet

Gutten her er bare 5,5 år, men jeg kan trygt si at skarlagensfeberen han fikk i fjor er det som har gjort han sykest så langt. Han har så å si aldri feber, nå svingte temperaturen fra 35 til 40 på rekordtid. Vi bruker aldri febernedsettende, men denne gangen gjorde vi et unntak. Han spiste ingenting og gikk ned 2 kg på 1 uke. Han bare lo på sofaen helt utslått og klagde over vondt i hodet og vondt i halsen. Han var slapp i ganske lang tid etterpå.

Stakkars, han hadde fått 2 vaksiner like før, han klarte ikke å forklare at han hadde vondt i halsen (han sa bare at han hadde vondt i hodet) og hadde ikke utslett, derfor tok det ekstra lang tid før legen skjønte at det var skarlagensfeber. Var først når jeg lærte at det vare flere i gruppen hans som hadde fått de st han ble testet, da hadde han vært syk i flere dager.

Svineinfluensa han fikk som baby var ingenting i forhold til skarlagensfeber

God bedring til din datter!

Anonymous poster hash: 2af73...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...