Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Bittelitt blåskjell (Liker det ikke engang), finnebiff( en liiten porsjon) og 1-2 glass vin. 250 kr i regning gitt Ga utrykk for at jeg ikke hadde råd å spise ute på byen, men for den prisen kunne vi like greit gått på kafe. Anonymous poster hash: d231f...cb1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Fikk du regning av venninna di for å spise hos henne?! Herregud... Noen er så gjerrige Anonymous poster hash: 27c7a...688
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Driver venninnen din et spisested? Er vel ikke normalt å ta betalt om dere spiste hjemme hos hun? Anonymous poster hash: c7fe4...b79
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Dette høres helt på trynet ut! Hohoho???? Anonymous poster hash: 04383...c80
Luksusdyret Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Faen for noen venninner dere har... Som tar betalt for å spise hos dem. Seriøst? Hadde sagt til henne at hun kunne stappe denne regninga langt opp i ræva og at jeg ikke ville komme på besøk til henne flere ganger. Har ALDRI opplevd noe sånt, verken i Norge eller utlandet. Og joda, vi har hatt venneselskaper med DYR mat, a la kongekrabbe, blåskjell, reinkjøtt, elgkjøtt osv. Tenk hvor mye penger jeg har gått glipp av siden jeg ikke fakturerte gjestene i ettertid!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Hah, skal betale ja.. Men gidder ikke invitere dem flere ganger på mat gitt.. Jeg tar aldri betalt. Og jeg spanderer OFTE på dem (har ei til gjerrig venninne, hehe) på kafe hvis vi spiser der, hun gjorde det en gang - på fredag. Tok en kaffe latte, men så ut som det satt langt inni henne å spandere på meg siden jeg tilfeldigvis kun hadde med mitt samboers kort på kjøpesenteret. Dette er folk som jobber, for å påpeke det. Anonymous poster hash: d231f...cb1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Hm vi har det litt trangt økonomisk denne måneden og til helgen får vi mye barselbesøk. Tror jeg skal ta betalt for hvert vaffelhjerte alle spiser ☺️☺️ Haha. Anonymous poster hash: 0bd40...5d9
Mia_73 Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Makan til gjerrig vennine. Kreve penger for å spise hos henne? Blir nesten målløs.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Åh vær så snill, ikke betal denne regningen! Si hva du mener! Stopp galskapen! Anonymous poster hash: 55e84...2b2
Elza Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 OI! Jeg og dattera mi kom på spontant besøk igår og spiste middag hos et vennepar av oss og det hadde aldri falt dem inn å fakturert meg for maten De har spist hos oss flere ganger også og jeg ville aldri fakturert dem for middagen! Ei heller brødskivene barna deres spiser hos oss osv
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Hadde dere avtalt på forhånd at dere skulle dele utgiftene til maten? Tenker siden du skriver at du hadde sagt at du ikke hadde råd til å spise på byen, og at dere kanskje avtalte å spleise på en god middag hjemme i stedet? I såfall er det jo ikke det at hun ber deg betale som er rart, me prisen. Hva koster et slikt måltid? 40 for blåskjell, kanskje? 100 for finnbiff, 20 for fløte, 100-150 for vin? 250 kr høres altfor mye ut! Anonymous poster hash: 0d92d...6fd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Hahahaha seriøst!!? Lurer på om jeg skal sende fakturaer rundt til foreldre til barna som kommer og spiser hos oss! Hahah! Hadde tatt seg ut! Nei, Vet du hva, ikke betal! Det er jo helt på trynet! Evt betal, inviter på middag til helga, og skriv detaljert faktura på alt fra dopapir hun bruker, mat, drikke, til strømmen du brukte for å lage maten! Anonymous poster hash: 96154...36a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 Hadde dere avtalt på forhånd at dere skulle dele utgiftene til maten? Tenker siden du skriver at du hadde sagt at du ikke hadde råd til å spise på byen, og at dere kanskje avtalte å spleise på en god middag hjemme i stedet? I såfall er det jo ikke det at hun ber deg betale som er rart, me prisen. Hva koster et slikt måltid? 40 for blåskjell, kanskje? 100 for finnbiff, 20 for fløte, 100-150 for vin? 250 kr høres altfor mye ut! Anonymous poster hash: 0d92d...6fd Nei altså. Hun inviterte først flere hjem, sa dagen etterpå at vi skulle betale tilbake til henne. Jeg sa samme dag at om vi skulle spise måtte det være hjemme, siden jeg ikke har råd til resturant like før lønning.. Jeg tenkte sikkert det ble en hundrings + eller noe på hver, vi var 4. Spiser aldri mye, så synes bare 250 høres litt mye ut. Handla inn for en tusenlapp da, syns det høres drøyt ut! Anonymous poster hash: d231f...cb1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Denne "venninnen" ligger og ler av deg. 250 høres helt drøyt ut. Nekt å betal,spesielt siden det ikke var avtalt på forhånd Anonymous poster hash: edea0...8ec
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Hadde aldri betalt. HI, er du konfliktsky? Dette er en ypperlig mulighet til å lære deg å si nei. I samme slengen syns jeg du skal fakturere henne for all maten hun har fått hos deg, pluss renter. Anonymous poster hash: 439b6...af0
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Men var det avtalt at dere skulle spleise på maten og vinen? var dere mange som spiste?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 Hadde dere avtalt på forhånd at dere skulle dele utgiftene til maten? Tenker siden du skriver at du hadde sagt at du ikke hadde råd til å spise på byen, og at dere kanskje avtalte å spleise på en god middag hjemme i stedet? I såfall er det jo ikke det at hun ber deg betale som er rart, me prisen. Hva koster et slikt måltid? 40 for blåskjell, kanskje? 100 for finnbiff, 20 for fløte, 100-150 for vin? 250 kr høres altfor mye ut! Anonymous poster hash: 0d92d...6fd Nei altså. Hun inviterte først flere hjem, sa dagen etterpå at vi skulle betale tilbake til henne. Jeg sa samme dag at om vi skulle spise måtte det være hjemme, siden jeg ikke har råd til resturant like før lønning.. Jeg tenkte sikkert det ble en hundrings + eller noe på hver, vi var 4. Spiser aldri mye, så synes bare 250 høres litt mye ut. Handla inn for en tusenlapp da, syns det høres drøyt ut! Anonymous poster hash: d231f...cb1 Ja, det høres mye ut for den menyen du beskriver. Dampet hun blåskjellene i vin? Hvor mange vinflasker ble kjøpt til å drikke? Det kan sikkert fort komme opp i 250 kr pr person, men det høres mye ut! Anonymous poster hash: 0d92d...6fd
Gjest Moonstruck Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 Venninnen din kan jo ikke gjette at du spiser lite?? Hvis dere har avtalt og spleise på maten før du kom skjønner jeg ikke akkurat hva du er overrasket over? Jeg kunne glatt brukt 1000 spenn på å handle inn middag til 4. Spesielt når det inkluderer vin. Vin fåes jo kjøpt i alle prisklasser... Når det er sagt hadde jeg aldri bedt noen betale for å spise middag med meg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #20 Skrevet 16. september 2014 Hvis det er avtalt at en kjøper inn og så betaler andre tilbake, så er jo det forsåvidt greit. Hender jo man gjør slike ting i stedet for å gå ut på restaurant. MEN når du sier at restaurant er litt dyrt nå, så bør hun høre med deg hva som er passe sum på forhånd, eller i alle fall ta hensyn og velge noe rimeligere! Synes i utgangspunktet ikke at mat og vin for 250,- er dyrt, men var mye for "lite". Nei, dette kan du godt si tydelig i fra om at ikke er greit. Og ikke spander på gjerrige mennesker. Det er koselig å gi til andre, men folk som tar og tar og aldri gir igjen er ikke noe å samle på. Anonymous poster hash: 77b87...e86
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #21 Skrevet 16. september 2014 Venninnen din kan jo ikke gjette at du spiser lite?? Hvis dere har avtalt og spleise på maten før du kom skjønner jeg ikke akkurat hva du er overrasket over? Jeg kunne glatt brukt 1000 spenn på å handle inn middag til 4. Spesielt når det inkluderer vin. Vin fåes jo kjøpt i alle prisklasser... Når det er sagt hadde jeg aldri bedt noen betale for å spise middag med meg. Forsåvidt ja. Men det var "billig" vin, tror hun handla inn 2 fl. vin til å drikke, tipper det havna på litt over 200 kr for begge flaskene. Er ikke overraska over å måtte betale, det sa hun jo fra om dagen før vi kom på middag! Er bare prisen, at jeg faktisk kunne fått en middag og kanskje en øl på resturant for samme prisen. Når jeg sa fra at jeg IKKE har råd til resturant før lønn. 250 er ikke dyrt i utg.punktet nei, men når man har matbudsjett før lønna så er det mye for lite Tror forresten hun kokte blåskjellene i vann, så noen lurte på det. Og apropos at hun ikke vet jeg spiser lite middag, jo det vet hun innmari godt! Spiser sjelden og aldri opp maten på resturant f.eks, da skal jeg være ekstremt sulten. Anonymous poster hash: d231f...cb1
Gjest Moonstruck Skrevet 16. september 2014 #22 Skrevet 16. september 2014 Ville vel uansett blitt merkelig om hun hadde laget knøttsmå porsjoner... De andre spiste kanskje mer? Og skal man spleise pleier man jo ikke og betale etter hvor mye man spiser? Uansett idioti at hun lager så dyr mat når du har gitt beskjed om at du ikke har råd til og spise ute.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #23 Skrevet 16. september 2014 Jeg var i bursdag hos ei venninne for noen år siden. Det var bare oss to. Hun hadde handlet inn noe til maten + at hun hadde fått noe av sine foreldre. Drikke hadde jeg med selv. Vi skulle ut på byen og måtte da ta en taxi. Når vi kom fram til utestedet sa hun: Du kan betale taxi'en siden jeg ordnet maten. Gadd ikke begynne en diskusjon, så jeg betalte. Men når man inviterer til bursdagsfeiring så skal vel ikke gjesten/e betale for maten? Mange rare folk der ute. Anonymous poster hash: af364...9f1
Leirha Skrevet 16. september 2014 #24 Skrevet 16. september 2014 Det er jo galskap!Visste du på forhånd at du skulle betale?Jeg hadde reagert.Har OFTE middagsbesøk her, og hvis jeg først hadde blitt invitert til andre og så måtte BETALE, nei vet du hva, jeg tror nok de hadde skjønt at jeg hadde blitt temmelig sur og mildt sagt forbanna.DU inviterer ikke til middag hvis du ikke har råd til gjester.En ting hvis dere avtaler på forhånd og alle parter syns det er greit, hvis dere har en slags matgruppe hvor alle betaler litt hver gange.men ellers så syns jeg det er vell gjerrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå