Gå til innhold

Rise ungen sin?? Gjør folk det "enda"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt hos en venninne på lørdag med mane av hennes venninner som ikke jeg kjenner så godt. Og da kom temaet fram at hun ene riser/klapset sine 4 og 6 år gamle barn. Men at hun var litt frustrert fordi kjæresten var mye mer hardhendt enn henne da han kunne bruke hårbørste/belte????

Ble litt satt ut...kunne aldri rist ungen min :-( men ingen som er lik selvfølgelig, men ja...jeg reagerte..

Anonymous poster hash: 59fce...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er folk som gjer det, det er derimot ulovlig. 

Anonymous poster hash: bdc71...9e2
Skrevet

Da ringer du faktisk barnevernet, for dette er ikke lov!

Her kan du ikke bare slippe det med å si "ingen som er lik selvfølgelig" - du må gjøre noe, og her er det barnevernet som skal inn i bildet.

INGEN barn skal slås med belte og andre gjenstander!

Ring barnevernet i morgen, for moren har tydeligvis heller ikke forstått at det hun og mannen gjør er ulovlig.

Anonymous poster hash: ab121...563
Skrevet

Her kan du ikke bare slippe det med å si "ingen som er lik selvfølgelig" - du må gjøre noe, og her er det barnevernet som skal inn i bildet.

Ring barnevernet i morgen, for moren har tydeligvis heller ikke forstått at det hun og mannen gjør er ulovlig.

Helt erlig. Jeg har aldrii tenkt på dette en gang før hun sa det på lørdag. Viste en gang ikke at det var ulovligt. Kommer selvfølgelig til å snakke med bernevernet og legge inn en anonym melding...husker bare når jeg selv var liten og mange av guttene jeg kjente ble rist (sa de) deriblant ble faktisk samboeren min og brødrene rist og...måtte jo dele med han hva jeg hadde hørt på lørdag...har aldri selv opplevd noe slik :-( huff...stakkar barn ... Skal snakke med venninnenen min imorgen...kjenner ikke vedkommende som det er snakk om, bare hun som hadde forspillet ...

Anonymous poster hash: 4f61f...ca7

Skrevet

Helt erlig. Jeg har aldrii tenkt på dette en gang før hun sa det på lørdag. Viste en gang ikke at det var ulovligt. Kommer selvfølgelig til å snakke med bernevernet og legge inn en anonym melding...husker bare når jeg selv var liten og mange av guttene jeg kjente ble rist (sa de) deriblant ble faktisk samboeren min og brødrene rist og...måtte jo dele med han hva jeg hadde hørt på lørdag...har aldri selv opplevd noe slik :-( huff...stakkar barn ... Skal snakke med venninnenen min imorgen...kjenner ikke vedkommende som det er snakk om, bare hun som hadde forspillet ...

visste ikke det var ulovlig??

Anonymous poster hash: 4aeb8...842

Gjest Julia1984
Skrevet

Du må melde dette. For barnas del. Hvis venninnen din prater deg ut av det er du like skyldig for da vet du om barn som opplever vold uten å gripe inn

Skrevet

Jeg husker selv når vi var barn så var det ikke så uvanlig med ris, men det var jo ikke selve risen som var straffen, men heller ydmykelsen det medførte å ligge med rompa bar. I Norge er det nå ulovlig, men ikke så uvanlig som man liker å tro. Spesielt hos folk med andre kulturelle bakgrunner. Det er jo ikke så lenge siden dette var helt vanlig her til lands også, men med hårbørsten? da har det tatt helt av. Mange steder i verden er dessverre fysisk vold fortsatt en del av barneoppdragelsen.

Anonymous poster hash: 6b59e...0dd
Skrevet

Dette melder du fra om!

Stakkars små! For en grusom måte å oppdra sine barn.

Det er barnemishandling! Ring I DAG!!

Anonymous poster hash: ea28b...86b

Skrevet

Dette er et trolleinnlegg hi skriver "erlig" i stedet for ærlig. Noe som har gått igjen i mange innlegg her den siste tiden som helt klart har vært troll.

Anonymous poster hash: fea34...a0b

Skrevet

Litt ris innimellom skader ingen. Men på bruke ti g å slå barn med, der går grensen for meg.

Anonymous poster hash: 616c4...4fe

Skrevet

Litt ris innimellom skader ingen. Men på bruke ti g å slå barn med, der går grensen for meg.Anonymous poster hash: 616c4...4fe

Håper du blir fratatt barna dine når du har en sånn holdning!

Selvsagt skader det å bli slått uansett om det bare skjer av og til!!

Anonymous poster hash: a1ca6...8e4

Skrevet

visste ikke det var ulovlig??

Anonymous poster hash: 4aeb8...842

Vel, det er det. Selv klaps og knips er ulovlig (skulle bare mangle!), og det å slå barn med gjenstander kan medføre fengselsstraff. På ramme alvor. 

Anonymous poster hash: 9fb65...018

Skrevet

Og de som vet om at barn blir slått men ikke går videre med det kan man kalle medskyldig!

Anonymous poster hash: eee3f...f58

Skrevet

Enkelte her inne overdriver vannvittig. 

Anonymous poster hash: 8282e...8be
Skrevet

Det er helt ulovlig å rise barn, er dere splitter pine gale dere som mener det er helt ok? Hva faen feiler det dere? Man SLÅR ikke barn, det er FORBUDT ved norsk lov. 

Jeg blir helt paff over holdningene. Dere skulle ikke hatt barn om det er sånn dere oppdrar ungene, ved å slå dem. 

Anonymous poster hash: 0f255...529
Skrevet

Det er helt ulovlig å rise barn, er dere splitter pine gale dere som mener det er helt ok? Hva faen feiler det dere? Man SLÅR ikke barn, det er FORBUDT ved norsk lov.

Jeg blir helt paff over holdningene. Dere skulle ikke hatt barn om det er sånn dere oppdrar ungene, ved å slå dem.

Anonymous poster hash: 0f255...529

Haha. Lettlurt. Biter på alle trolletråder og blåser seg opp. 🙊

Anonymous poster hash: a610f...058

Skrevet

Huff, en kollega av meg fra Etiopia riser også sine barn eller spenner de stramt fast i tripp trapp stol om de ikke oppfører seg. Ble paff når hun sa det.

Anonymous poster hash: 28c21...e50

Skrevet

Litt ris innimellom skader ingen. Men på bruke ti g å slå barn med, der går grensen for meg.Anonymous poster hash: 616c4...4fe

Selvsagt skader det å bli slått uansett om det bare skjer av og til!!Anonymous poster hash: a1ca6...8e4

det blir jeg nok ikke, mine barn har det bra :D

Gjest Julia1984
Skrevet

Selvsagt skader det å bli slått uansett om det bare skjer av og til!!Anonymous poster hash: a1ca6...8e4

det blir jeg nok ikke, mine barn har det bra :D

Bare av nysgjerrighet, finner du det ikke unaturlig Å SLÅ ditt eget barn?

Når barnet ditt er ulydig, så SLÅR du det?

Du bruker vold for å oppnå ønsket oppførsel?

Skrevet

det blir jeg nok ikke, mine barn har det bra :DAnonymous poster hash: 616c4...4fe

Ventet bare på at du skulle gi lyd fra deg :D

Jeg slår ikke mine barn jeg bare riset dem litt, det er IKKE farlig ei heller særlig vondt og det har de bare godt av.

Mine foreldre riset også meg og mine søsken og vi ble bra :)

Uansett jeg gjør det jeg mener er riktig, hvordan dere oppdrar deres barn, bryr jeg meg nada om, også hva dere tenker om meg. :)

Skrevet

Jeg riser på rumpa når jeg trøster barnet. Eh. Klapper på barnets rumpe, mer riktig. Er det også ulovlig? Jeg bærer henne i armene, og klapper lett på stumpen for å roe henne (halvannet år). Hun finner det beroligende, det har hun alltid gjort. 

Men om dette ikke er et trolleinnlegg, høres det helt vilt ut. Slå med belte og hårbørste? Dette må selvfølgelig meldes til barnevernet asap. Ingen barn fortjener vold, uansett hva galt de gjør, og det er faktisk ulovlig.

Anonymous poster hash: c165f...bd6
Skrevet

det blir jeg nok ikke, mine barn har det bra :DAnonymous poster hash: 616c4...4fe

Ventet bare på at du skulle gi lyd fra deg :D

Jeg slår ikke mine barn jeg bare riset dem litt, det er IKKE farlig ei heller særlig vondt og det har de bare godt av.

Mine foreldre riset også meg og mine søsken og vi ble bra :)

Uansett jeg gjør det jeg mener er riktig, hvordan dere oppdrar deres barn, bryr jeg meg nada om, også hva dere tenker om meg. :)

Kva betyr det å "rise" dersom du ikkje slår?  Anten du vil det eller ikkje, det er ikkje lov å slå barn.  Det finnes det høgsterettsdomm på.  Det er heller ingen barnepsykologar eller pedagogar som meiner det er ein god ide i barneoppdraginga.  Vald avlar vald, og ingen vert snille av å bli slått, sjølv om nokon kanskje blir meir lydige av redsle for foreldra.  Får barnevernet vite at du riser barna dine vil dei lage ei sak på det.

Skrevet

Kva betyr det å "rise" dersom du ikkje slår?  Anten du vil det eller ikkje, det er ikkje lov å slå barn.  Det finnes det høgsterettsdomm på.  Det er heller ingen barnepsykologar eller pedagogar som meiner det er ein god ide i barneoppdraginga.  Vald avlar vald, og ingen vert snille av å bli slått, sjølv om nokon kanskje blir meir lydige av redsle for foreldra.  Får barnevernet vite at du riser barna dine vil dei lage ei sak på det.

Bare lurer litt på det med "vold avler vold"... er det gitt at det er sånn? Jeg fikk ris som barn, og har aldri utøvd vold hverken som barn eller voksen. Snill har jeg egentlig alltid vært også...

Men jeg hadde det over hodet ikke bra da. Og er veldig enig i resten av det du sier.

Anonymous poster hash: 0f299...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...