Gå til innhold

Nattavenning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er straks 15 måneder, men vil fortsatt ha melk om natten. Jeg har ikke orket å ta kampen fordi jeg står i alt alene, og er sinnsykt sliten :/

Men etter 15 måneder uten en hel natt søvn, så har jeg ikke noe valg. Han har regulert noe selv, og vil ofte ikke ha melk, men vann. Problemet er bare at han blir så sint og hyler som besatt, at det gjør rett og slett vondt i ørene og hodet :/ Dette er en gutt som vet nøyaktig hva han vil. Jeg har sagt fra til naboene ( vi bor i borettslag) så dem er informert. Men om noen har noen tips som kan gjøre dette enklere enn jeg frykter, så mottar jeg med stor takk :)

Anonymous poster hash: de839...fdf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tips er å forskyve kveldsmat og legging en time, så han får mat 1 time senere enn vanlig og blir lagt en time senere. Og hvis du gir mme så kan du vanne den ut, altså ha i mindre Ant skjeer med melkepulver (til slutt hadde vi oppi 1 skje til 180 ml vann) så han ikke lenger blir vant med å bli "mett" på natta.

Derfra tok vi vel 4-5 netter med litt hyling hvor hun tilslutt var fornøyd med å få smokken. Neste skritt er å lære de å finne smokken selv da, men det fikser sikkert din på 15 mnd:)

Anonymous poster hash: 9e72c...f9b

Skrevet

Hørselvern. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 8c7f8...e72
Skrevet

Hos oss så dro far og gutten (14mnd) på helgetur til familie, og så tok far avvenning der. Var litt sinne første natta over å ha far og vann og ikke mor og pupp. Men ellers gikk det strålende. :-) barnet var i full aktivitet hele helga, og strålende lykkelig konstant. :-)

Når de kom tilbake igjen, så bare tilbøy jeg ikke mer pupp. Gikk helt fint. :-)

Det største problemet med opplegget vårt var at jeg fikk kolossal melkespreng på lørdagen, som også ga meg en vanvittig hormonell savnfølelse etter gutten min. :-) men savn kan være godt å føle på etter 14mnd med klenging også. :-)

Kommer til å gjøre det samme med nestemann også. Følte ikke at barnet "mistet mor OG pupp" samtidig, men derimot at han hadde en knallkjekk helg hos besteforeldrene sammen med far. :-)

Anonymous poster hash: 61bb2...835

Skrevet

Men er det greit å la dem gråte så intenst så lenge? Her snakker vi hysterisk hyling :/ Tar dere dem opp av senga og trøster, eller trøster dere dem i senga? Jeg har prøvd å ta han opp for å trøste, men når jeg skal legge han ned igjen, så blir det tredje verdenskrig :(

Skrevet

Trøster i senga. Og ja, så lenge man vet de ikke holder på å dø, man er i nærheten osv så kreperer de ikke av å hyle. 

Er nok mange som er uenige, men men.. Har avvent 3 unger før denne på denne måten, så det virker. Tar bare et par netter.

Anonymous poster hash: 8c7f8...e72
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Husk å fortelle barnet hva som skjer! 😊

Små (store) babyer skjønner myyye... Her bisto mormor en helg. Hun ga velling på flaske og la henne.Jeg tok opp frk når hun "gråt seg vekk", men la ned igjen når hun roet seg. Det gikk overraskende bra 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...