Gå til innhold

Ang gaveåpning i bryllup


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å åpne gavene i bryllupet? Før ? Etter?

Det må jo være utrolig kjedelig om gjestene skal se på at brudeparet åpner over 50 gaver?

 

Anonymous poster hash: 29b7e...910

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har som oftest familie/venner som hjelper til med dette.åpner gavene mens gjestene venter på brudeparet som er til fotografering!hvertfall slik jeg er vant med det!

 

Anonymous poster hash: c93ce...8a0

Skrevet

Man har som oftest familie/venner som hjelper til med dette.åpner gavene mens gjestene venter på brudeparet som er til fotografering!hvertfall slik jeg er vant med det!

 

Anonymous poster hash: c93ce...8a0

Så upersonlig, synes det virker frekt. Jeg vil åpne gavene selv

 

Anonymous poster hash: 29b7e...910

Skrevet

Vi koste oss med det dagen etter. :) Da fikk vi tid til å lese hvert enkelt kort høyt, og virkelig nyte åpningen. At andre skulle åpne den var aldri er alternativ for oss, og ingen reagerte på det som vi vet om.

Skrevet

 

Man har som oftest familie/venner som hjelper til med dette.åpner gavene mens gjestene venter på brudeparet som er til fotografering!hvertfall slik jeg er vant med det!Anonymous poster hash: c93ce...8a0

Så upersonlig, synes det virker frekt. Jeg vil åpne gavene selvAnonymous poster hash: 29b7e...910

dette er ikke frekt,men ganske vanlig! Gavene ble merket med nr så vi visste jo hvem vi fikk gavene av!

 

Anonymous poster hash: c93ce...8a0

Skrevet

Blir mer og mer vanlig nå at brudeparet åpner gavene selv dagen etter. Ser ikke noe frekt i dette, er tross alt deres gaver :)

Skrevet

I alle brylkupene jeg har vært i har det vært et par som har vært ansvarlige for gaveåpning pg dette har blitt gjort mellom vielse og middag. Med andre ord står ikke gjestene rundt og ser på, men de kan få spå gavebordet etterpå.

Skrevet

Synes det er koselig å se hva brudeparet har fått jeg da. Var i bryllup nylig hvor gavene ble åpnet dagen etter, og det var litt kipt synes nå jeg.

 

Og da vi kjøpte gavene ble vi spurt om de skulle pakkes inn eller ikke for mange brudepar gav visstnok beskjed om at det ikke var nødvendig da de allikevel ikke skulle pakke de opp selv, men "bare" stilles ut under festen

 

Anonymous poster hash: ba8f1...245

Skrevet

Syns det er så gøy å være gjest og få lov å se på hva paret får, det er jo så hyggelig! Ville ha syntes det var kjempekjedelig om vi ikke fikk se, men jeg er høflig og ville aldri ha kommentert dette så brudeparet hørte det.

Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i - inkludert mitt eget - har venner av brudeparet fått i oppgave å pakke opp gavene mens brudeparet f.eks har blitt fotografert. Gavene blir satt på et gavebord slik at alle kan se på dem i løpet av festen. Og de som har pakket opp, setter på nummerlapper og noterer hva som er fra hvem slik at brudeparet har oversikten over det.

 

For oss som brudepar var det ikke noe mindre koselig å gå gjennom gavene dagen etter. Vi fikk jo ikke så mye tid til å se på alt på selve dagen. Det var først dagen etter da vi leste kort og så på en og en ting vi oppdaget hvor mye fint vi hadde fått.

Skrevet

I vårt og de mange bryllup jeg har vært i, har det alltid vært "pakkeåpnere". Det er fordi det tar veeeeldig lang tid. Fin ordning, slik at alle får sett gavene :)



Anonymous poster hash: d6d9a...9ee
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i - inkludert mitt eget - har venner av brudeparet fått i oppgave å pakke opp gavene mens brudeparet f.eks har blitt fotografert. Gavene blir satt på et gavebord slik at alle kan se på dem i løpet av festen. Og de som har pakket opp, setter på nummerlapper og noterer hva som er fra hvem slik at brudeparet har oversikten over det.

 

For oss som brudepar var det ikke noe mindre koselig å gå gjennom gavene dagen etter. Vi fikk jo ikke så mye tid til å se på alt på selve dagen. Det var først dagen etter da vi leste kort og så på en og en ting vi oppdaget hvor mye fint vi hadde fått.

 

Signerer denne. Ser ikke den store forskjellen på å kikke på gavene dagen etter, uten papir, og det å absolutt skulle ta av papiret selv. De aller fleste gjester synes det er koselig å se hva brudeparet hat fått i gave. Det er også vanlig at brudeparet tar en titt på gavene på selve dagen. Fint for gjestene å se deres reaksjon på gavene også.

 

Anonymous poster hash: f9c27...abb

Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i - inkludert mitt eget - har venner av brudeparet fått i oppgave å pakke opp gavene mens brudeparet f.eks har blitt fotografert. Gavene blir satt på et gavebord slik at alle kan se på dem i løpet av festen. Og de som har pakket opp, setter på nummerlapper og noterer hva som er fra hvem slik at brudeparet har oversikten over det.

 

For oss som brudepar var det ikke noe mindre koselig å gå gjennom gavene dagen etter. Vi fikk jo ikke så mye tid til å se på alt på selve dagen. Det var først dagen etter da vi leste kort og så på en og en ting vi oppdaget hvor mye fint vi hadde fått.

Dette er jeg vant til også. Syns det er koselig å kikke på gavebordet når jeg er gjest, og jeg syntes slett ikke at det forringet opplevelsen noe da jeg og mannen giftet oss.

Skrevet

Ser ikke poenget i at brudeparet selv skal åpne gavene- det er jo i de fleste bryllup bare ting brudeparet (eller bruden for å være enda mer presis) har satt på "bestillingslisten". 

 

Å åpne gavene dagen etter så gjestene ikke får se er uhøflig etter mitt skjønn.

 

Det vanlige er vel fortsatt at man får hjelp av noen av gjestene til å åpne, nummerere og sette frem gavene.

Skrevet

Brudeparet kan ikke regne med å pakke opp gavene underveis i festen, det blir som en skriver veldig kjedelig for alle. I de bryllupene jeg har vært, har det også vært venner av brudeparet som har åpnet opp gavene. Kort og gaver har blitt nummererte (med klistrelapper) og hvert nummer har blitt skrevet ned i en bok (eller på en pc), så har brudeparet god oversikt dagen etter når de går gjennom gavene selv. Jeg syns det er koselig å se hva brudeparet har fått og ville syntes det var rart om ikke gavene ble åpnet så gjestene kan se.



Anonymous poster hash: 006dc...202
Skrevet

Er det vanlig å åpne gavene i bryllupet? Før ? Etter?

Det må jo være utrolig kjedelig om gjestene skal se på at brudeparet åpner over 50 gaver?

 

Anonymous poster hash: 29b7e...910

Vanlig skikk er at en gaveåpner pakker opp og stiller ut gavene, så alle kan se hva paret har fått, men vi blåste i det. Vi åpnet dem dagen etter. Jeg synes det var hyggelig å gjøre det selv. For det er jo en del som gjør seg flid med gavene og pakker inn spesielt pent og det ville ikke jeg gå glipp av :)

 

Anonymous poster hash: eb63e...8a8

Skrevet

Jeg syns det er en fin tradisjon at et par har ansvar for gaveåpningen mellom vielse og middag, mens brudeparet er til fotografering.
Det skrives ned hvem som har gitt hva, eller det nummeres, slik at brudeparet akn plotte inn navnet etterpå.
Kjempekoselig å se hva brudeparet har fått.

Ganske vanlig dette.
 

Skrevet

Har aldri opplevd at brudeparet er så smålighet at de åpner gavene selv dagen etter. Det er svært uhøflig.

Jeg har hørt om det, men da fra folk som har vært i bryllup hvor etikette og bordskikk åpenbart ikke har vært vektlagt i noen form.

 

Anonymous poster hash: 6b837...0c6

Skrevet

Såklart lar man noen åpne gavene sånn at gjestene kan se på gavebordet. Noe annet er jo helt merkelig!!



Anonymous poster hash: 7cfe6...77f
Skrevet

Uhøflig og egoistisk å "vente" med gavene...

 

Anonymous poster hash: c62e8...dcc

Skrevet

Nå har jeg lært noe! Jeg lurte litt på hvordan dere fikk tid til å åpne gavene på selve bryllupsdagen og sette de i fin utstilling, nå har jeg fått svaret mitt: gaveåpnere! Var egentlig veldig lurt.

 

Jeg er ikke norsk, og der jeg kommer fra blir gavene aldri satt til utstilling, man åpner de for seg selv (som regel etter brylluppet) og sender takkekort. Veldig privat prosess. Vi giftet oss i hjemlandet mitt, så jeg fikk aldri en skikkelig innføring i norsk bryllupstradisjoner, utenom som tilskuer.

 

Anonymous poster hash: 5227d...d85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...