Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Både jeg og kjæresten har to etternavn, og jeg har valgt et av mine. Han derimot SKAL ha begge sine etternavn. Selv synes jeg at tre etternavn er aaalt for mye, kan lett grine over tanken (er og full av hormoner, så det hjelper ikkje på saken). Har nesten vurdert å la mitt etternavn gå, men siden jeg er den siste som kan gi fra meg etternavnet før det dør ut, er det ikke på tale. Ingen av hans etternavn er så sjeldne. Er det berre jeg som er urimelig? Anonymous poster hash: e12d7...42b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Han får velge ett. Dette er jo også en av de tingene jeg ofte har tenkt på og kommentert her inne når alle velger å gi barna sine to etternavn. Hva når barna skal få egne barn selv og har to etternavn hver? Skal de få fire etternavn da? Jeg synes det er mer modent og voksent av foreldrene å velge ETT etternavn til barna sine slik at de skal slippe belastningen av måtte velge bort ett (og være redd for å såre en av foreldrene ved å velge bort deres etternavn). Dette var litt utenfor HI, beklager, men jeg mener altså at mannen din må klare å velge ett av dem. Noe annet er urimelig. Anonymous poster hash: 2f1e2...1f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Han får velge ett. Dette er jo også en av de tingene jeg ofte har tenkt på og kommentert her inne når alle velger å gi barna sine to etternavn. Hva når barna skal få egne barn selv og har to etternavn hver? Skal de få fire etternavn da? Jeg synes det er mer modent og voksent av foreldrene å velge ETT etternavn til barna sine slik at de skal slippe belastningen av måtte velge bort ett (og være redd for å såre en av foreldrene ved å velge bort deres etternavn). Dette var litt utenfor HI, beklager, men jeg mener altså at mannen din må klare å velge ett av dem. Noe annet er urimelig. Anonymous poster hash: 2f1e2...1f8 Liker best et etternavn selv, men han er fast bestemt på å ha sitt, og jeg vil ikke la mitt dø ut. Dermed blir det minst to etternavn uansett. Anonymous poster hash: e12d7...42b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Hvis han absolutt skal ha to, så kan du si at da skal ditt være til slutt. Jeg bruker aaaldri mellomnavnet mitt. Anonymous poster hash: e7942...c2d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Hvis han absolutt skal ha to, så kan du si at da skal ditt være til slutt. Jeg bruker aaaldri mellomnavnet mitt. Anonymous poster hash: e7942...c2d Han har bestemt seg for at han SKAL ha sitt navn til slutt og.. Ikke så lett dette her Anonymous poster hash: e12d7...42b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Så vanskelig han er da. Han hører ikke selv at det blir veldig tungt? Null forståelse for at du vil videreføre ditt etternavn? Har sjeldent etternavn selv, så forstår at du vil føre det videre. Anonymous poster hash: e7942...c2d
Abderittisk Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Så vanskelig han er da. Han hører ikke selv at det blir veldig tungt? Null forståelse for at du vil videreføre ditt etternavn? Har sjeldent etternavn selv, så forstår at du vil føre det videre. Anonymous poster hash: e7942...c2d Han synes ikke at det blir tungt, ut ifra det jeg forstår. Har prøvd å ta det opp i etterkant, men da ignorerer han det jeg sier og skifter tema.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Hvis han absolutt skal ha to, så kan du si at da skal ditt være til slutt. Jeg bruker aaaldri mellomnavnet mitt. Anonymous poster hash: e7942...c2d Han har bestemt seg for at han SKAL ha sitt navn til slutt og.. Ikke så lett dette her Anonymous poster hash: e12d7...42b Vel, for å være litt slem, så er det slik at dersom ikke dere blir enige, så får barnet ditt etternavn. Du får sette hardt mot hardt. ETT etternavn, eller så får folkeregisteret ordne opp, og da blir det ditt/dine. Anonymous poster hash: 2f1e2...1f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Vent med å oppgi etternavn. Da får jo barnet ditt navn. Anonymous poster hash: 56c16...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå