Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Min 5åring sleiker på alt mulig. I dag hadde jeg henne med i et par timer på jobb, og da sleiket hun til og med på laderen til en av kollegaene mine(!). Hun sleiker på seg selv, søsken, oss, bord, gulv, leker, seng, dører...alt! Jeg har hatt utallige samtaler med henne der jeg grundig og inngående har forklart henne at hun ikke kan holde på slik, og til og med forklart hvorfor, altså bakterier og sånt. Så er greien det at hun har en storebror med TS, og helt tilfeldig leste jeg at det å sleike på ting kan være et tics. Siden hun har en bror med TS er det en viss risiko for at hun også kan ha dette, men jeg vet liksom ikke helt om dette bare er noe barn på den alderen gjør, altså om det er normalt, eller om det er grunn til bekymring? Mine andre barn har ikke holdt på slik. Anonymous poster hash: b777c...5a8
klg,2 boys now:) Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Ikke normalt.ingen av mine har gjort det og heler ikke ungene i Bhg. Ville sjekket det ut om jeg var deg
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 I en alder av fem er det ganske unormalt. Anonymous poster hash: db5cb...4a2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Holder på sånn her fortsatt, 6 år. Anonymous poster hash: 4a786...797
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Mine barn er mindre så jeg vet ikke. Men jeg tenkte at det er jo i den alderen barn setter fast tunga si på jernstolper og sånn om vinteren. Så det er vel normalt å sleike på noen få ting hvertfall?! Men ikke alt hele tiden kanskje... Anonymous poster hash: efc9c...2e7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Mine barn er mindre så jeg vet ikke. Men jeg tenkte at det er jo i den alderen barn setter fast tunga si på jernstolper og sånn om vinteren. Så det er vel normalt å sleike på noen få ting hvertfall?! Men ikke alt hele tiden kanskje... Anonymous poster hash: efc9c...2e7 Nei, altså, det er jo ikke hele tiden, men mange ganger for dagen. Hun putter også alt mulig rart i munnen fortsatt. Jeg blir jo litt oppgitt, for å si det mildt, men så slo det meg at hun kanskje ikke kan noe for det. Det er derfor jeg spør HI Anonymous poster hash: b777c...5a8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Ikke normalt i mine øyne... Ville absolutt tatt det opp med legen. Det første jeg også tenkte da jeg leste innlegget ditt var "Tourettes", men jeg er selvsagt ikke lege. Men ville helt klart bedt om henvisning. Anonymous poster hash: 24770...9cb
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Ikke normalt i mine øyne... Ville absolutt tatt det opp med legen. Det første jeg også tenkte da jeg leste innlegget ditt var "Tourettes", men jeg er selvsagt ikke lege. Men ville helt klart bedt om henvisning. Anonymous poster hash: 24770...9cb Vi er akkurat så vidt begynt med utredning hos PPT pga mistanke om ADHD, noe broren også har. Skal nevne dette med å sleike på alt neste gang vi har møte, for det har jeg ikke tenkt over en gang før nå. Takker for svar HI Anonymous poster hash: b777c...5a8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Jeg har fire barn, yngste er 5 år, men ingen av dem har sleiket på ting i det hele tatt. Puttet ting i munnen gjorde de jo som små, men etter baby/toddler-stadiet sluttet de med det. Hender 7-åringen spiser på håret sitt, eller at 13-åringen "gnager" seg på knokene fordi han har litt eksem der og det klør, men ingen av ungene har sleiket på ting altså. Kan ikke si jeg har sett vennene deres gjøre det heller, så jeg anser det som temmelig "rart" og noe du bør ta opp under utredningen av henne. Anonymous poster hash: bb231...1f2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Min gutt på 4,5 år putter til stadighet alt mulig rart inn i munnen. Fryktelig slitsomt... Anonymous poster hash: 993fc...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå