Gå til innhold

Noen som har vært i Paris med barn (4&5år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer ei langhelg til Paris, enten i slutten av september eller mai/juni neste år. Noen med erfaring? Har vært der flere ganger før, men aldri med barn. :) Disneyland er jo selvskreven, e.tårnet, men hva annet egner seg for barn?

Anonymous poster hash: 2d804...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i Paris 3 ganger med barn. Men det har vært gjort på barnas premisser. Så vi har bodd på et av Disney hotellene, vært i parken i alt fra 3-5 dager. Så en dag ned til Paris med toget, bare sett Eiffeltårnet, ruslet litt rundt.

Ungene elsker Disneyland, jeg og. Og man trenger mer enn en dag der, skal man klare å få med seg alt. Er mye som skjer, og veldig lange køer.

Anonymous poster hash: 98ac5...d14
Skrevet

Vi var i Paris med en 4-åring og brukte en hel dag på Tuilleries. Stor lekeplass og tivoli.

Anonymous poster hash: 0659e...e54
Skrevet

Vi har vært i Paris flere ganger med gutten (nå 5 år).

Vi pleier å leie leilighet i byen, helst ikke for langt unna en lekeplass. Vi spiser god lunsj litt tidlig (12.00, før rushet begynner 13.00), og har gjerne en enklere middag eller take-away hjemme til middag.

På besøksfronten har vi blitt veldig overrakset over hva som blir mest pop.

Naturhistorisk krever han å besøke hver gang vi er der, særlig den gamle delen med dinosaurer of andre dyreskjeletter. Han ber også som regel om å ta en tur til Notre-Dame, som etter hans mening ved første besøk lukter spøkelse (tror han prøvde å si røkelse). Vi har tatt det lille toget i Montmartre, båt på Seine og vært på Jardin d'Acclimatation. Sjøfartsmuseum har han tatt med faren sin mens jeg shoppet. Vi tilbringer også mye tid på lekeplasser, den på Parc Monceau er hans favoritt. Og vi går masse og driver med familiens favoritt sport: people watching. Akvariet derimot var ikke så bra som jeg håpet (den som er under Trocadero).

Vi snakker fransk, så det blir også brukt en del tid på bokhandel, teater og kino mens vi er der.

Han vet ikke at Disney finnes i nærheten av Paris, og vi har ikke tenkt å fortelle det med det første. Asterix parken, derimot, står på programmet for en av de neste turene.

Anonymous poster hash: 838b4...9ae

Skrevet

Jeg var i versailles med min datter da hun var fem, det var mye mer populært enn eurodisney.

Vi har med oss barna på steder som kunstmuseum, slott, borger, kirker, ruiner og botaniske hager når vi reiser. Har gjort det siden de var bittesmå og de er veldig interesserte.

Jeg tror mange undervurderer barna og hva de kan finne spennende.

Anonymous poster hash: 247e0...abf

Skrevet

Jeg var i versailles med min datter da hun var fem, det var mye mer populært enn eurodisney.

Vi har med oss barna på steder som kunstmuseum, slott, borger, kirker, ruiner og botaniske hager når vi reiser. Har gjort det siden de var bittesmå og de er veldig interesserte.

Var jeg som svarte over her at vi har bodd på disneyhotell og elsker disneyland. Men du vet at det ene utelukker ikke det andre? Og vi virkelig elsker det, og elsker karuseller. Men vi startet sist ferie i Roma, og tok toget fra Roma til Paris, var innom mange byer på våres vei, både små og store. Og har sett mye kultur også, barna liker det de og. Dette er en ferie barna elsket, det å få se så mye forskjellig og variert på en ferie.

Skrevet

Var jeg som svarte over her at vi har bodd på disneyhotell og elsker disneyland. Men du vet at det ene utelukker ikke det andre? Og vi virkelig elsker det, og elsker karuseller. Men vi startet sist ferie i Roma, og tok toget fra Roma til Paris, var innom mange byer på våres vei, både små og store. Og har sett mye kultur også, barna liker det de og. Dette er en ferie barna elsket, det å få se så mye forskjellig og variert på en ferie.

Jeg er hun som drar med gutten sin 1-2 ganger i året. Det er ikke noe galt i å dra til Disneyland i seg selv, og som du sier, etter en lang tur helt fra Roma var det sikkert skikkelig digg.

Men HI spurte om hvordan det var å dra i Paris og i mine øyne er ikke Dineyland i Paris, det er en destinasjon i seg selv. Jeg synes det ville vært synd om hun dro helt fra Norge for å 2-3 netter og tilbragte dem langt unna sentrum på et sted som kunne vært hvor som helst i verden. Særlig hvis det er deres første opphold i Paris med barn.

Vi skal til Japan med 5-åringen neste år, jeg har ikke tenkt å ta han til Disneyland Tokyo heller. Men en dag skal vi til Florida og da skal vi besøke hver temapark mellom Miami og Orlando. 😀

Anonymous poster hash: 838b4...9ae

Skrevet

Enig med ...9ae, drit i Disney, det er ordinært og ufransk og utbrukt og uvesentlig, dra på Cité des Sciences, fantastisk "teknisk museum" der ungene koser vettet av seg og lærer masse samtidig. Og selvsagt Eifeltårnet og båttur og crepes og piknikk i parkene.... sukk.

Anonymous poster hash: 0223f...cd3
Skrevet

Jeg ville droppet Disney. Et vennepar var der i sommer m barna på 4 og 8. Det var rådyrt, milelange køer (en time på alle attraksjoner) og veldig lite sjarm. De voksne beskrev det som et mareritt. De var 2 dager i Disney og 1 dag i Paris. Barna har i etterkant KUN snakket om Paris, og bare Eifelltårnet i seg selv var kulere enn alt Disney hadde å tilby.

Anonymous poster hash: d4e0b...03c

Skrevet

Men alle liker da forskjellige ting, og kan like Disney. Kjenner flere som bare elsker Disneyland Paris. Vi har selv vært der 3 ganger, og både jeg og barna elsker det.

Selvfølgelig fint med alle andre tips i denne tråden. Er jo mye annet flott Paris har å tilby. Og man må ikke dra til Disneyland nei. Det kommer helt an på hva man liker.

Skrevet

Jeg var i versailles med min datter da hun var fem, det var mye mer populært enn eurodisney.Vi har med oss barna på steder som kunstmuseum, slott, borger, kirker, ruiner og botaniske hager når vi reiser. Har gjort det siden de var bittesmå og de er veldig interesserte.Jeg tror mange undervurderer barna og hva de kan finne spennende.Anonymous poster hash: 247e0...abf

Var jeg som svarte over her at vi har bodd på disneyhotell og elsker disneyland. Men du vet at det ene utelukker ikke det andre? Og vi virkelig elsker det, og elsker karuseller. Men vi startet sist ferie i Roma, og tok toget fra Roma til Paris, var innom mange byer på våres vei, både små og store. Og har sett mye kultur også, barna liker det de og. Dette er en ferie barna elsket, det å få se så mye forskjellig og variert på en ferie. Anonymous poster hash: 98ac5...d14

Mitt svar var overhodet ikke ment som noen kritikk av din disneyferie.

Jeg er veldig klar over at det ene ikke utelukker det andre. Når jeg sier at versailles var mer populært enn eurodisney er jo det fordi vi gjorde begge tingene på samme ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...