Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Min datter har blitt mobbet av 3 jenter. 2 av disse er naboer av oss. Det har vært snakk om ganske grov nettmobbing. Hun ene så alvorlig, at vi vurderte å anmelde det til politiet. Takk og pris så sier datteren våres fra med en gang. Så vi har fått skolen involvert umiddelbart, og fått satt stopp på det alle gangene. Alle disse er ganske slue og, gir seg ut for å være gode venner av deg, for å finne ut mest mulig om deg, spille på dine svake sider. De har vært hjemme hos oss, og gått gjennom alle tingene til datteren min, tatt bilde av alt som kunne brukes mot henne og gjort det. Men nå er dette ca 6 mnd siden siste episode. Og de har ikke plaget henne noe mer. Sikkert og fordi skolen tok kontakt med foreldrene gjentatte ganger. Selv om foreldrene aldri har gitt barna straff for det de gjør. Men de har vel og bedt de la min datter være i fred, siden de er naboer, og det blir jo flaut for de å møte på meg, eller ha meg på døra hele tiden. Nå henger disse 3 jentene sammen hele tiden, og med en annen. Og de går løs på hun nye jenta på skolen, som har gått gjennom litt for mye i livet, og ikke har det bra. Datteren min prøver å forsvare denne jenten, og prate med disse nabojentene på en rolig måte, om å la denne jenta få være i fred. Men de bare ler av henne, og bryr seg virkelig ikke. Jeg har vært så sint i dag, har mest lyst til å gå opp og filleriste både foreldrene og jentene. Men gjør selvfølgelig ikke det. Men vurderer å ta en telefon til skolen og forklare at disse 3 jentene har mobbet gjentatte ganger før, at det kan gå ganske langt. Og fortelle hvilken jente de nå har startet å plage. Men samtidig vil ikke jeg at dette skal komme ut, at det er jeg som sladrer. Da får jo bare datteren min problemer. Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? Og kjenner jeg blir så skremt av at de synes det er gøy å plage andre grovt. Anonymous poster hash: bfe02...dff
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Ta en telefon til foreldrene til den nye jenta og evt ta en prat med den nye jenta. Du kan ikke kjempe for dem, men du kan bevisstgjøre både jenta og foreldrene og du kan dele både råd og erfaringer!! Anonymous poster hash: c1186...563
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Du kan snakke med helsesøster på skolen. Hun/han har taushetsplikt og de er etter min erfaring relativt flinke til å overholde den, i motsettning til lærere. Å varsle jentas foreldre og fortelle dem hvordan dere fikk slutt på mobbingen kan også være lurt. Anonymous poster hash: d7173...64f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Hadde reist på døra til disse jentene. Datteren min ble mobbet i mange år av en gutt i klassen. (var ikke bare hun han mobbet heller) Mange av barna/foreldrene tok ikke kampen. Og skolen har fin "mobbeplan", men den hjelper dessverre ikke mot enkelte unger som ikke eier skrupler. Endte med at jeg koblet inn politiet, og da kom det seg litt. Du som voksen plikter å si ifra! Eventuelt ta et møte med skole, barn og foreldre. Eg har lært mye av min datters sak, og skjer noe slikt igjen blir det møte med alle parter. Anonymous poster hash: b3bc2...3ed
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Min datter har blitt mobbet av 3 jenter. 2 av disse er naboer av oss. Det har vært snakk om ganske grov nettmobbing. Hun ene så alvorlig, at vi vurderte å anmelde det til politiet. Takk og pris så sier datteren våres fra med en gang. Så vi har fått skolen involvert umiddelbart, og fått satt stopp på det alle gangene. Alle disse er ganske slue og, gir seg ut for å være gode venner av deg, for å finne ut mest mulig om deg, spille på dine svake sider. De har vært hjemme hos oss, og gått gjennom alle tingene til datteren min, tatt bilde av alt som kunne brukes mot henne og gjort det. Men nå er dette ca 6 mnd siden siste episode. Og de har ikke plaget henne noe mer. Sikkert og fordi skolen tok kontakt med foreldrene gjentatte ganger. Selv om foreldrene aldri har gitt barna straff for det de gjør. Men de har vel og bedt de la min datter være i fred, siden de er naboer, og det blir jo flaut for de å møte på meg, eller ha meg på døra hele tiden. Nå henger disse 3 jentene sammen hele tiden, og med en annen. Og de går løs på hun nye jenta på skolen, som har gått gjennom litt for mye i livet, og ikke har det bra. Datteren min prøver å forsvare denne jenten, og prate med disse nabojentene på en rolig måte, om å la denne jenta få være i fred. Men de bare ler av henne, og bryr seg virkelig ikke. Jeg har vært så sint i dag, har mest lyst til å gå opp og filleriste både foreldrene og jentene. Men gjør selvfølgelig ikke det. Men vurderer å ta en telefon til skolen og forklare at disse 3 jentene har mobbet gjentatte ganger før, at det kan gå ganske langt. Og fortelle hvilken jente de nå har startet å plage. Men samtidig vil ikke jeg at dette skal komme ut, at det er jeg som sladrer. Da får jo bare datteren min problemer. Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? Og kjenner jeg blir så skremt av at de synes det er gøy å plage andre grovt. Anonymous poster hash: bfe02...dff Jeg synes du har håndtert det veldig bra så langt, og synes du skal følge følelsene dine i denne nye situasjonen også. Hvis du blir provosert og forbannet bør du reagere. Denne andre jenta er kanskje ikke ditt barn, men vi voksne kan ikke stå å se på når barn blir mobbet. Vårt eget eller ei. Anonymous poster hash: 9809b...6b8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Hadde reist på døra til disse jentene. Datteren min ble mobbet i mange år av en gutt i klassen. (var ikke bare hun han mobbet heller) Mange av barna/foreldrene tok ikke kampen. Og skolen har fin "mobbeplan", men den hjelper dessverre ikke mot enkelte unger som ikke eier skrupler. Endte med at jeg koblet inn politiet, og da kom det seg litt. Du som voksen plikter å si ifra! Eventuelt ta et møte med skole, barn og foreldre. Eg har lært mye av min datters sak, og skjer noe slikt igjen blir det møte med alle parter. Anonymous poster hash: b3bc2...3ed Dette gjelder i dette tilfellet ikke min datter. Da det gjaldt min datter, var jeg på døra til foreldrene, og skolen ringte foreldrene gjentatte ganger. Foreldrene bryr seg ikke. Hun ene ble tatt med ut på middag og shopping, da skolen hadde ringt 2 ganger, for stakkars jente som måtte prate med lærer og rektor på skolen. Men de har nok bedt de om å la min datter være i fred. Siden de vet jeg kontakter rektor, og sist gang var det de gjorde ulovlig også. Så da sa jeg at neste gang kom jeg til og ringe politiet. Så jeg går ikke på døra til foreldrene, da det gjelder et annet barn. Denne jenten bor hos besteforeldrene sine, og de er litt spesielle. Derfor jeg tenkte jeg heller å kontakte skolen. Men har og pratet med datteren min, og oppmuntret henne om å bli med denne jenten å prate med lærer eller rektor på skolen. Og at min datter da gjerne kan nevne at hun tidligere har blitt mobbet av disse jentene. Og må si jeg er veldig stolt av jenta mi som står opp mot mobberne, og støtter denne jenten. Anonymous poster hash: bfe02...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå