Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Jeg må reise bort ei uke pga sykdom/behandling, og gruer meg fælt. Jeg har ikke vært borte ei natt engang enda fra barna på ett og tre. De er litt far og mor dalter begge to. Er redd det blir fælt for dem (vet det blir grusomt for meg), og at de kan få traumer/ skadet tilknytning osv av det. De skal være med faren sin og i bhg som vanlig. Eneste forskjell er at jeg er borte. Vi har mulighet til å skype da, hjelper det dem? Å se og snakke med meg? Kommer dette til å gå bra? Burde jeg la være? Hva kan vi gjøre for at det skal bli mest smertefritt for dem? Anonymous poster hash: db9e0...4f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Det som er viktig er at en av primæromsorgspersonene er igjen, og det er det jo når far er igjen. Ved å skype vil de i tillegg se deg, og det hjelper nok på På sikt vil det beste uansett være at du reiser bort slik at du blir frisk. Anonymous poster hash: c66f8...4f0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Hvis dette er noe du må gjøre pga sykdom, så er det vel ikke bare å la være? Jeg tenker at det nok går fint, men hvis dette er litt frem i tid, så ville jeg kanskje "øvd" litt ved å være borte en natt eller to på forhånd. (Har ikke noe faglig belegg for å si at dette hjelper, bare magefølelsen min. ) Anonymous poster hash: f62b6...5b1
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Du, dette går HELT fint!!! Jeg har full forståelse for at du synes dette er vanskelig, jeg hadde grått innvendig om det hadde vært meg Men må man, så må man, og dette er jo ikke selvvalgt? Barna skal være med sin far, og de kommer til å ha det fint. Og du kan skype med dem HVER ettermiddag når de kommer hjem fra barnehagen Lykke til!! Anonymous poster hash: 8bdf4...350
*Miss Marple* Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Det kommer til å gå helt bra Barna skal være i sitt vante miljø og kommer ikke til å lide noen nød. Når det gjelder skyping er vår erfaring at det skaper mer savn og sorg enn når vi ikke gjør det. For så små barn er det noe med 'ute av øye, ute av sinn'. Ihvertfall for ettåringen. En uke går fort og det er mye bedre for hele familien at du blir frisk/bedre enn at du er hjemme absolutt hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Dere er to omsorgspersoner. Far er da like bra som deg! Så det ville hvert greit at far dro, mens du var hjemme? Gang på gang blir barn "skadet" fordi mor drar, men drar far så er det null betydning. Barna dine tar ikke skade av å være med far! Anonymous poster hash: ce738...654
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Dere er to omsorgspersoner. Far er da like bra som deg! Så det ville hvert greit at far dro, mens du var hjemme? Gang på gang blir barn "skadet" fordi mor drar, men drar far så er det null betydning. Barna dine tar ikke skade av å være med far! Anonymous poster hash: ce738...654 Her legger du ord i min munn. Det ville vært akkurat samme problemstilling om det var han som måtte dra. Klart vi er likestilt! De ville jo savnet han fælt og! Men nå er det jeg som trenger behandling og må dra da, så derfor er det det jeg spør om. Ja, de er med far som også er omsorgsperson i deres liv, det betyr jo ikke at de ikke vil savne mor som plutselig ikke er der en uke. Det er ikke å være med far som er problemet, det er fravær av mor. Ser du forskjellen? Anonymous poster hash: db9e0...4f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Hvis dette er noe du må gjøre pga sykdom, så er det vel ikke bare å la være? Jeg tenker at det nok går fint, men hvis dette er litt frem i tid, så ville jeg kanskje "øvd" litt ved å være borte en natt eller to på forhånd. (Har ikke noe faglig belegg for å si at dette hjelper, bare magefølelsen min. ) Anonymous poster hash: f62b6...5b1 Tenker at å øve bare vil gjøre det verre, at vi da "mister" enda mere tid sammen bare. Det har jo hendt jeg ikke har kommet hjem før de har lagt seg, og for dem har jeg jo da vært borte natta over. Det har gått greit det, men de er litt lei seg når ikke mor er der med nattakos... Anonymous poster hash: db9e0...4f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Det kommer til å gå helt bra Barna skal være i sitt vante miljø og kommer ikke til å lide noen nød. Når det gjelder skyping er vår erfaring at det skaper mer savn og sorg enn når vi ikke gjør det. For så små barn er det noe med 'ute av øye, ute av sinn'. Ihvertfall for ettåringen. En uke går fort og det er mye bedre for hele familien at du blir frisk/bedre enn at du er hjemme absolutt hele tiden. Så du tror skype gjør det værre? Hmmm... Teste det ut en dag kanskje og så se an? Anonymous poster hash: db9e0...4f8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Var selv borte en uke fra barna da de var 11 mnd og 3 år, eller dvs de var borte fra meg. Hadde ikke vært borte fra dem mer enn 1 natt om gangen tidligere. De dro sammen med samboer til foreldrene hans på andre siden av landet. Han hadde perm og jeg måtte jobbe/og eldste på skolen.Jeg grudde meg veldig jeg også, men det gikk veldig bra Er mange år siden nå og ser ikke noe tilknytningsskader. De er trygge og harmoniske Anonymous poster hash: 869dc...9b4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Ikke noe moro for deg å dra, men dere må gjøre det beste ut av det. Enig i at tlf eller skype kan gjøre savnet større. Dere må ihvertfall ikke ha en skype-samtale hvis du tror det ender med at du bare er trist og gråter på skjermen! Anonymous poster hash: 018a1...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå