Gå til innhold

Hvordan lære seg å trives alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og akseptere at jeg aldri får dratt på jenteturer, selskaper, aldri skal ha noen å snakke med om vanskelige ting man ikke kan diskutere med mannen, ha venner på besøk osv?

Jeg har ingen venner. Ingen som kommer på besøk til meg, bortsett fra venner og slekt til samboer, eventuelt deres koner/samboere. Eneste gangen jeg ble invitert i selskap, var det flere der som har mobbet meg grovt tidligere, og jeg valgte å ikke dra. Blir litt såret av å se statuser på Facebook og bilder der folk er på jenteturer, selskaper, får hyggelige kaffebesøk, kommenterer hverandres bilder i hyggelige toner osv. Hvordan lære seg å leve med ensomheten? Er 35 år gammel og har ikke hatt venner på 20 år.

Anonymous poster hash: 11579...fe4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spør om det finnes noen grunn til at du ikke har venner? Har du flyttet, og ikke har noen på den plassen du bor nå?

Du kan ikke prøve å komme i kontakt med noen av de andre mødrene i barnehagen/ klassen til barnet ditt? Eller via fritidsaktiviteter til barna? Trener du, slik at du kan komme i kontakt med noe på den måten?

Skrevet

Må du lære deg å leve med ensomheten? Selv om du er voksen er det ingen hindring, det finnes flere som ønsker venner og mange er ensomme.

Hvor bor du? Kanskje du kan finne en venn her på forumet :)

Skrevet

Kan jeg spør om det finnes noen grunn til at du ikke har venner? Har du flyttet, og ikke har noen på den plassen du bor nå?

Du kan ikke prøve å komme i kontakt med noen av de andre mødrene i barnehagen/ klassen til barnet ditt? Eller via fritidsaktiviteter til barna? Trener du, slik at du kan komme i kontakt med noe på den måten?

Har prøvd alt i 20 år - flyttet flere ganger, vært aktiv i FAU i barnehage, skole, prøvd å knytte kontakt med andre foreldre i idretten for barna, bli kjent med koner til samboers kompiser. Forgjeves. Vært hos psykolog flere ganger for å se HVA konkret jeg gjør galt slik at jeg ikke har venner. Har vært mobbet hele oppveksten, ganske grovt, og frosset ut/dolket i ryggen av bekjente i voksen alder, så har dårlige erfaringer med bekjentskaper og vanskelig for å stole på folk. Kollegaer har jeg kun kontakt med i kaffepausen, ca 5-10 minutter daglig, med prat om vind og vær.

Skrevet

Må du lære deg å leve med ensomheten? Selv om du er voksen er det ingen hindring, det finnes flere som ønsker venner og mange er ensomme.

Hvor bor du? Kanskje du kan finne en venn her på forumet :)

Jeg har prøvd i 20 år å skaffe meg venner, det er like sårt hver gang å bli avvist, så jeg tror at det letteste for meg blir å lære meg å leve et fullverdig liv alene. Ønsker ikke å oute meg selv ved å skrive hvor jeg bor, for jeg vet at to av mødrene i minste sin barnehage vanker her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...