Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Har vært og tatt blodprøver (stoffskifte) for 3 uker siden, ikke fått noe tilbakemelding og trodde at alt var greit. Men neida, ringte for å sjekke i dag hvordan det stod til med blodprøvene, og fikk beskjed om at TSH-verdiene mine var helt på trynet. Og dette sitter de med og sier ingenting? Nå er jeg jo livredd for å miste eller skade fosteret, lavt stoffskifte er jo veldig dårlig i svangerskapet (er i uke 10 i dag), og det får jeg HVER gang jeg er gravid, det sa jeg om til legen, derfor tok de blodprøvene. Er det ikke skikkelig uproft at jeg må MASE for å få medisin for en sykdom jeg har, når de er blitt gjort obs på at det forekommer i hvert svangerskap hos meg? Trodde det var legens plikt å kontakte pasienten når det var noe galt på blodprøver! Anonymous poster hash: 0777c...349
Gjest Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Kom deg til endokrinolog i stedet!! Var der jeg blei fulgt opp under det siste svangerskapet, og takk for det. Verdiene gikk opp og ned hele tiden og han doserte meg riktig helt frem til mål
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Kom deg til endokrinolog i stedet!! Var der jeg blei fulgt opp under det siste svangerskapet, og takk for det. Verdiene gikk opp og ned hele tiden og han doserte meg riktig helt frem til mål Vi har ikke endokrinolog her vi bor, ta fly eller kjøre i 8 timer en veg er for meg dessverre uaktuelt mitt stoffskifte holder seg vanligvis lavt gjennom hele svangerskapet, og går ikke opp og ned, så blir det normalt igjen når jeg er ferdig født. Anonymous poster hash: 0777c...349
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Når har du neste kontroll, og hvordan var T4-verdiene? Høy TSH-verdi sier jo bare at kroppen trenger mer stimuli for å produsere stoffskiftehormonene, og ikke at du har lavt stoffskifte! Så hvis det er kort tid til neste kontroll kan det være at legen har sett verdiene, og valgt å kontrollere dem til neste gang. For alt det du vet kan legen ha snakket med endokrinolog allerede. Anonymous poster hash: a7c7d...10c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Kan du ikke bytte lege? Du kan møte på leger som kan mye om stoffskifte, det er jo veldig vanlig sykdom enten den er forbigående eller permanent. Jeg har i alle fall ikke hatt behov for å gå til endokrinolog. Hva sa det på legekontoret da, var det en miss fra dems side eller avventer de og ser hva neste blodprøve viser? Hva lå din TSH på? Anonymous poster hash: 9dca5...8f3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Når har du neste kontroll, og hvordan var T4-verdiene? Høy TSH-verdi sier jo bare at kroppen trenger mer stimuli for å produsere stoffskiftehormonene, og ikke at du har lavt stoffskifte! Så hvis det er kort tid til neste kontroll kan det være at legen har sett verdiene, og valgt å kontrollere dem til neste gang. For alt det du vet kan legen ha snakket med endokrinolog allerede. Anonymous poster hash: a7c7d...10c Jeg er ikke satt opp på noen flere kontroller, og har ikke fått beskjed om noe henvisning noen plass. jeg ble heller ikke innkalt for å ta noen flere prøver etter å ha snakket med dem i går, og heller ikke hørt noe fra legen. Skal be om utskrift fra journalen min og dra til et annet legekontor med prøveresultatene, for det her gidder jeg ikke. De sa ikke hva TSH lå på, bare at det lå skyhøyt. Anonymous poster hash: 0777c...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå