Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Legen har snakka om at jeg skal begynne med antidepperesiva siden jeg sliter med angst og depresjoner pga. jobbsituasjon osv. Hvilke medisiner finnes der ute? Har jo hørt så mye rart om såkalte lykkepiller. Jeg vil ikke opp i vekt av medisinene, har slitt nok med å gå ned i vekt. Og hvordan hjelper de egentlig? Jeg glemmer jo ikke hvorfor jeg er deprimert og har angst ... Anonymous poster hash: 93f8b...838
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Håper du får svar, lurer på det samme.. Anonymous poster hash: dae2c...5cf
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Det finnes ulike kategorier av antidepressiva, med preparater under der igjen. Slike medisiner gjør noe med reseptorene i hjernen, som igjen endrer mengden av serotonin, dopamin, noradrenalin etc. Dette var altså ekstremt vagt, men du finner fakta om du bruker google Anonymous poster hash: 12678...dc5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Det må jo legen din avgjøre. Ulike typer anses mer eller mindre effektive for ulike tilstander. Jeg står på Zoloft. Anonymous poster hash: c092d...ebb
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Jeg har god erfaring med zoloft. Fikk det pga depresjon. På meg så virket det fra første pille. Det var som å slå på en lysbryter. Normalt så tar det noen uker før man får effekt. Antidepressiva påvirker ikke forbrenningen din, men kan virke inn på appetitten. Så lenge du mosjonerer og er bevisst på hva du spiser, så vil du ikke gå opp i vekt. Anonymous poster hash: d29a5...0ec
runag Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Jeg kjenner flere som har god erfaring med ulike antidepressiva. Mange får et bedre liv, men som med andre medisiner, kan man oppleve bivirkninger. Noen går lettere opp i vekt. Andre kan oppleve at følelseslivet blir litt avflatet og bomullsaktig. Det beste er vel å prøve det legen din foreslår. Hvis du etter en stund opplever at det ikke funker så bra for deg, kan du alltids bytte medisin. Eventuelle bivirkninger forsvinner når man slutter med medikamentet, så valget er egentlig ikke så dramatisk. Verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Jeg har prøvd effexor og zoloft. Min erfaring er at efexor bør du styre unna da den er veldig vanskelig å slutte på( ift bivirkninger og slikt) zoloft hadde jeg grei effekt av. Anonymous poster hash: d89cd...1b7
Leirha Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Litt vanskelig å forklare hva som er "Lykkepille", men det er bare et slengutrykk, og startet med prozac for mange år siden.Hvis du leser på linken så kan du forstå mer.Hvilke type medisin som er best for deg er vanskelig å si, har selv vært prøvd flere, mye prøving og feiling.Noen hadde null effekt.Noen hadde mer bivirkinger enn virkninger, noen virket super godt, men hadde for mye uheldige bivirkinger.Den antidepresiva jeg har hatt best effekt av og opplevd minst vektoppgang med var cipralex. Men det er ikke vektoppgangen som er den verste bivirkningen en kan ha.Men, det er individuelt hva som hjelper deg.Noen ganger treffes det på første forsøk, mens andre ganger må det noen runder til. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/lykkepiller.php
Leirha Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Jeg har prøvd effexor og zoloft. Min erfaring er at efexor bør du styre unna da den er veldig vanskelig å slutte på( ift bivirkninger og slikt) zoloft hadde jeg grei effekt av. Anonymous poster hash: d89cd...1b7 Jeg ble følelsesmessig avflatet av efexor, og hodet føltes som nomull. Hlet feil, jeg klarte jo ikke tenke. Nei jeg var ikke deprimert, jeg var en zombie. Vet mange har hatt det slik med efexor, men noen som har det virkelig ille kan syns at den effekten er ok en periode.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Jeg går på cipralex, og kan anbefale d jeg kjenner også flere som bruker d og har god effekt av den Anonymous poster hash: 6133e...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå