Gå til innhold

Hvordan er foreldrene dine som besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er blitt helt tussete. Pappa som tidligere var en streng mann, kan ligge på gulvet i timesvis med jenta og pludre, gå tur med barnevogna, sitte med henne på fanget.. Han spretter opp hver gang det kommer en lyd, tilbyr seg å passe, bære, mate.. Mamma er også sånn, men det var mer forventet.

Vi bor noen timer unna dem, og det har jeg litt dårlig samvittighet for. Tror nok de hadde foretrukket å være sammen med barnebarnet hver dag. De er så ivrige at det av og til nesten blir litt for mye av det gode, faktisk!

Anonymous poster hash: 69c98...30a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastiske, akkurat som svigers. Og jeg er så takknemlig for det. :)

Skrevet

Mamma er en helt fantastisk bestemor. Hun leker i timevis, ordner alt for dem, tar ansvar... Ungene forguder henne, og snakker om henne hver dag. Eldste var der over en uke i sommerferien, og orket knapt snakke med meg på tlf. Hun er HELT annerledes som bestemor enn mamma...

Pappa er mer distansert. Han er overhodet ikke vant til at menn tar noe ansvar for barn. Han melder seg helt ut, og jeg tror han blir sliten av dem. Han er mer tilstede for oss voksne, og ordner og fikser mye for oss.

Anonymous poster hash: 1a6dc...ea9
Skrevet

Mamma og pappa er de, men svigerforeldrene mine er helt fantastiske besteforeldre (og svigerforeldre).

Anonymous poster hash: 36bc2...bb2

Skrevet

Har helt topp besteforeldre på begge sider. Svigerfar måtte "lære" småbarn, men skiftet bleier osv osv han også i starten. De er fire forskjellige personligheter og har derfor fått hvert sitt forhold til barnet vårt med ulike aktiviteter osv. Hun er med dem alene og sammen med oss.

Anonymous poster hash: d4b7c...d87
Skrevet

Kun middels interesserte, gidder snart ikke å alltid være den som tar initiativ til å være sammen.

Anonymous poster hash: 02cf9...435

Skrevet

Mine foreldre er vinderlige besteforeldre, akkurat som svigerfar :) . de snakker med han.leker med han,tar han med på hyttetur, han sover hos dem :) farfar snakker han med på tlf :) og ser 4-6 ganger i året :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Pappa har ikke sett ungene siden januar, mamma er mer opptatt av mobilen når vi først sees. (Hun bor 5 min unna)

Skrevet

når vi fortalte svigers at hun skulle bli bestemor sa hun at vi måtte flytte til sverige, helst i går, hun ble så glad at hun mente vi måtte flytte nermere sån at hun kunne være sammen med oss så mye som mulig. svigerfar er en ordentlig bamse av en mann, høy, kjukk & veldig glad i dyr, vi har en 2 kgs pomerianer & han elsker å krype rundt på gulvet med den, går tur i flere timer osv, vi så for oss noe lignende med baby, å vi fikk helt rett! han elsker den lill ungen så høyt atte, første gaven vi fikk var en MC jakke til mc kubben hans sån at lille kunne bli med på mc-treff :) de bor i sverige ca 4 timer unna oss, vi sees en gang i mnd oftest en hel helg av og til en hel uke av gangen. mamma som har jobbet i barnehage i 25 år ble overasket men glad, hun å ste far bor bare 15 min unna oss så de stiller opp masse. siden jeg ikke har bli blir det ofte til at de blir med til lege osv sån at jeg skal slippe å gå hver eneste gang. barnevakt er de også om vi skal på kino eller bare vil spise middag sammen som kjærester innimellom. er aldri borte i mange timene men er utrolig godt å ha muligheten til å kunne gå en runde på sentret osv alene mens lille er hos mormor bare noen få min unna :) mamma elsker livet som mormor, hun vil hest ha lille hele tiden, stefar trives godt som stemorfar, jeg har ikke kontakt med min egen pappa så han er pappan min på alle mulige måter. tanter å onkler er helt fantastiske! er så glad vi har en stor familie som stiller opp for oss.

Anonymous poster hash: 1a0ae...cc5
Skrevet

Vet ikke? De er snille mot barnet, de er kanskje gode besteforeldre. Tiden vil vise..

Svigers har ikke sett ungen på 2 mnd, bor 30 min unna med bil. Og vi har ikke bil. Så de er vel kanskje ikke så gode.

Anonymous poster hash: e416f...84b

Skrevet

Pappa er totalt fraværende. Vi treffer han ikke ofte, kanskje 4 ganger i året. 

Mamma er tilstede hun, men blir fryktelig fort sliten, enda hun bare er 50 år. Hun insisterer allikevel på å passe gutten, men klager over masing og tidlige morgener. Sønnen min er grei og hører på beskjeder, men er aktiv.

Farfaren er som en drømmebestemor. Ringer og spør om å låne, sier som regel alltid ja om jeg trenger barnevakt, osv. Det kan nesten bli for mye :P Farmoren er opptatt med sitt og ser gutten typisk i høytider og bursdager.

Anonymous poster hash: 0ac23...a7c
Skrevet

X svigermor er best. Flink dame:)

Min mor. Glad i de. Gir de mye. Er dog irriterende og blander seg oppi mye.

Faren min. Litt sånn at han kommer innom av og til og ellers lite kontakt. Sover hos han gjerne 2-3 ganger max per år

Anonymous poster hash: c91b6...ef4

Skrevet

Alle fire besteforeldrene er helt tussete, og vet ikke hva godt de skal gjøre for sine barnebarn. Vi er heldige☺️

Skrevet

Mine foreldre er vinderlige besteforeldre, akkurat som svigerfar :) . de snakker med han.leker med han,tar han med på hyttetur, han sover hos dem :) farfar snakker han med på tlf :) og ser 4-6 ganger i året :)

. Hvor er svigermor da? Eller farmor?

Anonymous poster hash: 2c661...4b3

Skrevet

X svigermor er best. Flink dame:)

Min mor. Glad i de. Gir de mye. Er dog irriterende og blander seg oppi mye.

Faren min. Litt sånn at han kommer innom av og til og ellers lite kontakt. Sover hos han gjerne 2-3 ganger max per år

Anonymous poster hash: c91b6...ef4

2-3 ganger i året er da mye det da!!

Anonymous poster hash: 291f9...7ba

Skrevet

Helt fantastisk og de kunne faktisk ikke være bedre. Vi bor hus i hus så vi ses ofte og har det veldig kjekt sammen. Jenta vår storkoser seg der og har masse utbytte av å være sammen med de. 

Anonymous poster hash: 54167...d71
Skrevet

Null kontakt. Ikke tilstede i det hele tatt :( de var ikke gode foreldre da jeg var barn heller, så det kom ikke som noe sjokk, selv om det er leit.

Anonymous poster hash: 5fa3a...f5a

Skrevet

Mamma og pappa er kjempeflinke besteforeldre :) de forguder ham og, og elsker å få ha ham hos seg :) de leker med ham og koser med ham. Går turer med ham både til fots og i vogn, og tar ham med på masse annet gøy :) Sønnen min forguder dem, og ignorerer meg totalt når vi er der :P

Svigerforeldrene mine bor et stykke fra oss, så er ikke så mye de treffer ham. Svigerfar jobber i tllegg som langtransportsjåfør, så er sjeldent hjemme. Men de få gangene de treffer ham er de ikke så veldig intressert. Svigerfar sitter som regel bare på mobilen og går ut for å røyke ca 10 ganger i løpet av et besøk på et par timer.. Svigermor er som regel mest intressert i å kritisere meg og mine valg for et eller annet, så er ikke særlig mye hun bryr seg om sønnen min når hun først er her...

Men sjeleglad for at han har et sett med besteforeldre han kan gå til uansett, som setter ham høyest og før alt annet!! :)

Anonymous poster hash: 6690f...4b1

Skrevet

Middels. Snille med barna, men tar aldri initiativ til å være med på noe, komme på besøk eller passe de.

Anonymous poster hash: 7b240...937

Skrevet

. Hvor er svigermor da? Eller farmor?

Anonymous poster hash: 2c661...4b3

Hun er ikke i bilde lengre

Skrevet

Pappa har gått inn for å bli superbestefar! Mamma mener han tar igjen nå for den tiden han tapte pga jobbing da vi barna var små. Mamma er veldig glad i og stolt over barnebarna. De står stadig på tilbudssiden om vi trenger hjelp eller barnebarna har lyst på besøk, men de krever ingenting. Bor heldigvis så nært at vi sees ofte ❤️

Skrevet

Alle fire er fortsatt i jobb og har aktive liv og krevende karrierer, de bor også alle sammen noen timer unna oss, men de er likevel fantastiske besteforeldre som strekker seg langt for å finne tid med barnebarna og er vidunderlige i sin omgang med dem. Det er tydelig at alle fire regner det å være besteforeldre som en veldig viktig oppgave.

Vi regner oss selv som kjempeheldige.

Anonymous poster hash: 5a8ca...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...