Gå til innhold

Svigermor legger seg oppi hvordan huset vårt ser ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ofte innom uanmeldt på snarvisitter (bor i nærheten), og hun må alltid ha noe å pirke på! Blir gal! Har tatt det opp med henne før, hun er veldig nærtagende og begynner gjerne å grine for hun "mente det jo ikke sånn", eller så er det vi som er for nærtagende som ikke tåler å høre noen ting sier hun. Hun skjerper seg gjerne et par uker, så er det på an igjen..

Vi har det helt normalt ryddig her, men ikke strøkent siden vi har 3 små barn og døgnet har dessverre bare 24 timer. Hun kommenterer alt mulig, at vi må tørke støv, at badet må vaskes, at kjøleskapet ikke er rent, at skittentøyet er fullt, at blomstene må vannes og plenen klippes. Hun synes også vi spiser middag sent for hun spiser jo kl 3 (da er vi ikke hjemme!) Jeg vet selvsagt selv når badet trenger å vaskes (gjør det minst 1 gang i uka), eller klær må vaskes trenger ikke noen til å fortelle det! Tida og energien strekker bare ikke til alltid. Hun er også fæl til å overdrive, er det litt støv sier hun nedstøva osv.

Føler alt jeg gjør er galt. Veldig demotiverende med all kritikken.

Hva skal jeg gjøre? Bortsett fra dette er hun hyggelig og flink med barna.

Anonymous poster hash: 6df5d...3da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du skal gjøre? Drite i henne.

Skrevet

Spør når tid hun vil starte som vaskehjelp hos dere :laugh:

Skrevet

Da hadde jeg sagt til henne at hvis hun mistrives slik i huset deres så trenger hun ikke å komme på besøk mer, at dere heller kan komme til henne som har perfekt hus. Frekke folk er ikke velkommen hjemme hos meg.

Skrevet

Gjør det samme når dere er hos henne, selv om det er prikkfritt der. Du finner helt sikkert noe å pirke på.

Anonymous poster hash: 1f1c8...d5d

Skrevet

Min svigermor tar frem vaskebøtta hver gang hun kommer. Til å begynne med synes jeg der var frekt, men nå er det bare helt fantastisk, for da slipper jeg å vaske selv.

Hadde sagt hun gjerne måtte vaske for dere om hun synes det var skittent. Ellers får du bare la klaginga gå inn det ene øre og ut det andre..

Skrevet

Du får si til henne at hvis hun ser noe støv eller rot så forventer du at hun gjør noe med det.

Skrevet

Neste gang hun kommenterer noe når hun er hos dere, så gir du henne en bøtte og en fille.  

Du kan dessverre ikke endre på svigermor, må bare finne en måte å takle henne på og leve med det. fordelen er jo at her har du sjansen til å få et rent hus på kjøpet. :P Eller send henne ut med ungene..

Anonymous poster hash: 20d1c...248
Skrevet

"Svigermor, om ikkje huset lever opp til din standard har du to valg; utgangsdøra er der borte og vaskebøtta er i skapet. Kva velger du?"

Skrevet

Har og ei slik svigermor! Jeg begynte å svare tilbake til henne, for eksempel:

SM: Nå burde dere få malt denne stua snart!

Meg: Du er hjertelig velkommen til å male stua vår! Bare si fra når du vil begynne, så skal maling og kost stå klart :)

SM: Fiskepinner og potetmos til middag? Barna trenger skikkelig fisk og poteter til middag!

Meg: Ja, det lager vi når vi har bedre tid enn en halvtime fra vi kommer hjem til førstemann skal på trening.

SM: Det går jo an å gjøre forberedelsene kvelden før da.

Meg: Du er hjertelig velkommen til å forberede middag til oss kvelden før, mens jeg vasker tøy og ordner andre ting som skal være klart dagen etter. Din sønn jobber jo kveld denne uka, så det passer strålende :)

Osv, osv... Tar litt tid, men det hjelper etterhvert!

Anonymous poster hash: 22a30...e0d

Skrevet

Har og ei slik svigermor! Jeg begynte å svare tilbake til henne, for eksempel:

SM: Nå burde dere få malt denne stua snart!

Meg: Du er hjertelig velkommen til å male stua vår! Bare si fra når du vil begynne, så skal maling og kost stå klart :)

SM: Fiskepinner og potetmos til middag? Barna trenger skikkelig fisk og poteter til middag!

Meg: Ja, det lager vi når vi har bedre tid enn en halvtime fra vi kommer hjem til førstemann skal på trening.

SM: Det går jo an å gjøre forberedelsene kvelden før da.

Meg: Du er hjertelig velkommen til å forberede middag til oss kvelden før, mens jeg vasker tøy og ordner andre ting som skal være klart dagen etter. Din sønn jobber jo kveld denne uka, så det passer strålende :)

Osv, osv... Tar litt tid, men det hjelper etterhvert!

Anonymous poster hash: 22a30...e0d

Hvordan reagerte hun på svar på tiltale? Er nysgjerrig her :) Sliter ikke selv med pirkete svigermor, men synes situasjonen er morsom!

Skrevet

Lukk øra! Smil og la kommentaren passere uten å høre den. 

Anonymous poster hash: b08f7...903
Skrevet

Når noen sier slikt til meg, får jeg lyst å gjøre det stikk motsatte!

Så lenge ingen dør, gjør jeg hva jeg vil, NÅR jeg vil :)

Anonymous poster hash: f6de5...129

Skrevet

Min mor var slik, jeg svarte henne med at "jeg vet men har ikke fått tid, eller har ikke ork til det akkurat nå.

Men om det plager deg så er du hjertelig velkommen til å fikse det for meg."

Hun vasket selvsagt ikke noe men etter noen ganger sluttet hun å mase om det. Nå skal det sies at mitt hus er langt mer rent en hennes er. 

Vi bor litt fra hverandre så besøk betyr overnatting, og hver gang jeg er der ender jeg opp med å støvsuge, vaske bad og kjøkken for å orke å være der og ha barna mine der.

Anonymous poster hash: 15e08...960
Skrevet

Enig med de andre her. Hadde bare stille og rolig funnet en klut til henne så hun kunne vaske det som ikke var bra nok. Evt sluppet det jeg hadde i hendene og gjort det der og da, så hun fikk se hvor dumt det var å ta opp sånne ting midt i besøket. 

Skrevet

Hehe.

Jeg tenker at dersom hun føler for å kommentere alt det, så har du jo et husarbeidproblem😜

Hos meg er det akkurat så jævlig som du beskriver og jeg kommer aldri ajour. Hadde satt pris på hjelp fra svigermor, men hun bor for langt unna.

Anonymous poster hash: 7119e...7c0

Skrevet

Kritiser hos henne slik hun kritiserer hos dere. Enten tar hun hintet eller får sammenbrudd og du kan påpeke at du bare gjør det samme som henne.

Personlig hadde jeg kasta ut dama og krokodilletårene kunne hun bare drite i.

Anonymous poster hash: 813b0...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...