Gå til innhold

Hjelp, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for ikke lenge siden vite at jeg er gravid, og fikk tidlig ultralyd for å vite nøyaktig hvor langt jeg var på vei. Og nå står jeg mellom om jeg vill beholde eller ikke, da jeg er litt usikker på hvem faren kan være.

Orker ikke skrive hele den LANGE Historien om hvorfor jeg var så idiot og lå med 2 forskjellige så tett, men slik er det. Og tror ikke jeg er den første...

Jeg tok en helt vanlig blodprøve på sykehuset da mensen min hadde vert vekke mange måneder pga en p-sprøyte jeg tok for nesten ett og ett halvt år siden.

Fikk svar på prøven om at jeg var gravid, og sammen med legen fant vi ut at jeg var 4 uker på vei.

Det gikk noen uker og jeg var på tidlig uktralyd og var da 10+3 på vei.

Og legen anslo at første dag i siste mens må ha vert 4 juli, er idag 10+6.

Hadde sex med Ex på FØRSTE dag i siste mens altså den 4-5 juni. Blødde ikke da mensen aldri kommer.

Og med en annen fyr jevnlig ca hver dag etter denne one night standen med Ex. Forstått det slik att eggløsnibgen skjer 2 uker etter, og at det er liten sjangs for at det er exen.

Men så kommer det. Selom en blodprøve fra Haukeland og en tidlig ultralyd er helt like med datoen, og at "unnfangelsen" skal ha skjedd 2 uker etter den 4 juli, kan jeg stole på det da? At de ikke har bommet med 2 uker om jeg kan si det?

Kan jeg allikavell ha blitt gravid på første dag i siste mens når legene mener jeg skulle egentlig hatt mensen 4 juli?

Vet det er helt idiotisk, men klarer liksom ikke helt å "slippe" tanken på at det KAN Være exen...selom det skal litt til med tanken på at lege, blodprøve og ultralyd er så samkjørte med at jeg MÅ være 10+6, og at babyen er 8+6 ... Og at unnfangelsen må ha skjedd ca 2 uker etter 4 juli.

Håper på seriøse svar tilbake. Trenger ikke kjeft fra noen da jeg fint selv vet hva jeg har gjort.

Anonymous poster hash: 1d6dd...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker mest sannsynlig at det ikke er din eks som er faren, men heller den andre. Men som du selv sier, sikker kan man jo ikke være, for det kommer jo an på når eggløsningen din var. Jeg hadde for noen år siden sykluser hvor jeg fikk eggløsning på syklusdag 7-8, og da er det en teoretisk mulighet for at din eks kan være faren. Men det er jo sjeldent å ha eggløsning så tett inn på første mensdag. Så mest sannsynlig er det at det er den andre som er faren.

Tror du må finne ut om DU vil ha barnet eller ikke - uavhengig av hvem som er faren.

Klem

Anonymous poster hash: a8e28...247
Skrevet

Virker helt usannsynlig at x er far, spør du bioingeniøren :-)

Anonymous poster hash: a9580...946
Skrevet

Det virker mest sannsynlig at det ikke er din eks som er faren, men heller den andre. Men som du selv sier, sikker kan man jo ikke være, for det kommer jo an på når eggløsningen din var. Jeg hadde for noen år siden sykluser hvor jeg fikk eggløsning på syklusdag 7-8, og da er det en teoretisk mulighet for at din eks kan være faren. Men det er jo sjeldent å ha eggløsning så tett inn på første mensdag. Så mest sannsynlig er det at det er den andre som er faren.

Tror du må finne ut om DU vil ha barnet eller ikke - uavhengig av hvem som er faren.

Klem

Anonymous poster hash: a8e28...247

Ja, tror aldri jeg har vert borti ett vanskeligere valg. Fristen er i morgen på om jeg vill opp på Haukeland å fjerne, timen er bestilt og alt ....

Men jeg har sånn egentlig bestemt meg for å beholde.

Vi gjorde en feil...og jeg vill ikke at en framtidig baby skal få lide for at vi ikke kan være voksne nokk til å tenke konsekvenser. Er 26 år, tenkte det skulle være ihvertfall 4 år til jeg skulle ha baby...men ser venner og alle få baby. Ville bare så gjerne ha det med en jeg er sammen med og som jeg vill dele live mitt med. Men vet og hvor mye kjerlighet denne babyen kommer til å gi.

Framtidig man kan jeg jo uansett finne med eller uten unge/baby.

Takk for svar. Håper det er han andre jeg venter med, da ihvertfall vi har god kontakt, og jeg er veldig gald i han. Han kommer sikkert til å stille opp kjenner jeg han rett...spørs bare om det ikke er exen...takk igjen for svar. Hi

Skrevet

Ååh blir liksom litt "lettet" om jeg har lov å si det. Tusen takk for seriøse svar. :-) hi

Skrevet

Ååh blir liksom litt "lettet" om jeg har lov å si det. Tusen takk for seriøse svar. :-) hi

Skrevet

Uansett hva du gjør så vær åpen og ærlig med begge de eventuelle fedrene slik at det ikke kommer som en bombe når eventuellt farskap kommer på plass.

Skrevet

Uansett hva du gjør så vær åpen og ærlig med begge de eventuelle fedrene slik at det ikke kommer som en bombe når eventuellt farskap kommer på plass.

Ja...forteller de det når valge mitt er tatt. :-)

Skrevet

Mest sannsynlig er ikke ex far, men hverken ul eller blodprøver er 100 prosent sikker. Jeg har opplevd at ul i uke 6, uke 10, uke 14, uke 18 og uke 21 har gitt vidt forskjellige terminer. Faktisk så mye som 1 mnd forskjell. Men tror jeg hører til unntakene, i hvert fall i følge legene på haukeland som har klødd seg i hodet av meg ;)

Jeg tror nok at jeg uansett ville DNA testet etter fødsel og ellers vært åpen med de potensielle fedrene gjennom svangerskapet, selv om det er høyst sannsynlig hvem som er faren. Ønsker deg masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...