Gå til innhold

Hender det at dere sovner når dere legger barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle soverommene i 2.etasje. Mens vi venter på at barna skal sovne, legger vi oss ofte på senga og prater litt. I kveld sovnet vi og våknet nå. Bye bye søndagskveld med film. 😝😝

Anonymous poster hash: 4d591...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Flere ganger.... Senest idag!

Anonymous poster hash: e95fb...bdb

Skrevet

Eh.......nei.

Vi legger unga, snakker med de litt på sengekanten, sier godnatt og går. Legger meg aldri i senga og venter på at de skal sovne. Hvorfor gjør dere det?

Anonymous poster hash: cf7b8...a6d

Skrevet

Eh.......nei.

Vi legger unga, snakker med de litt på sengekanten, sier godnatt og går. Legger meg aldri i senga og venter på at de skal sovne. Hvorfor gjør dere det?

Hvorfor svarer du på den måten?

Anonymous poster hash: 324b8...4bb

Skrevet

Hvordan skulle jeg klart å sovne? Står jo bare rett ved senga og sier god natt før jeg går ut.. Pleier ikke å sovne stående:p

Anonymous poster hash: eb1af...92f

Skrevet

Nei.

Jeg leser en bok for han,legger han,også går jeg ut fra soverommet.

Men har noen ganger sovnet på sofaen da :P

Skrevet

Eh.......nei.

Fordi vi liker å være i samme etasje og høre at de er trygge og gode før de sovner. Ofte sitter vi på rommene deres til de har sovnet også.

Hi

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gjorde det myyyye før når jeg lå på senga dems og leste bok... Nå er de så store at de ordner seg selv, vi er ikke med de opp i seng lenger. Så da sovner jeg på sofaen isteden :)

Skrevet

Nei. Legger de og går ned i stua. Venter aldri på at de skal sovne. Hører dem godt fra stua hvis det er noe.

Anonymous poster hash: f5dd7...607

Skrevet

Nei har ikke skjedd enda ;) Men nå legger jeg meg ikke i senga hennes da hun har juniorseng ;) Her leses det et eventyr og da sitter jeg gjerne på en Ole brumm stol i str 3 år, he he.

Litt småprat etter eventyr også er det natta... Men det har skjedd noen ganger at jeg sovner på sofaen foran tvn like etterpå  :P

Skrevet

Veldig ofte. :-) han ligger på armen min og så leser vi bok, deretter synger vi et par sanger. Det har ofte hendt at jeg sovner i sang nr 2, mens gutten synger videre. :-)

Blir da vekket av mannen etter ei stund som synes det har blitt vel stille fra 2.etasje. :-)

Anonymous poster hash: b8a3a...e40

Skrevet

Nei, da måtte jeg ha sovnet stående, og det gjør jeg ikke ;) Barna våre er trygge selv om vi går ned i stuen, de hører oss og vi hører dem.

Anonymous poster hash: bed17...f5e
Skrevet

Nei det har aldri skjedd. Jeg legger meg aldri ned i senga med dem. Sitter på sengekanten i så fall. Ellers er jeg redd det fort kunne skjedd hehe :) 

Skrevet

Annenhver kveld!! Jeg leser bok mens jeg ligger i senga hennes (har vondt i ryggen, så vondt å sitte ved sengekanten når jeg er så gravid som nå), så synger jeg noen sanger og venter til hun har roet seg helt, da hender det ofte at jeg sovner selv....

Skrevet

Hvor gamle er barna? Har dere ikke babycall? Om dere har en baby. Vi gjør ikke dette men vi har en baby og babycall, og bare en etasje men hadde ikke lagt meg på senga om vi hadde to etasjer heller :) Hender at samboer sovner på sofaen.

Anonymous poster hash: 1c9f1...097
Skrevet

Jepp. Vi leser lenge for barna hver kveld og da hender det at vi dupper av (både mannen min og jeg) når boka lukkes.. Det var faktisk verst med første barn.

Anonymous poster hash: d3da9...0fd

Skrevet

Ja, det skjer rett som det er. Jeg bruker tiden ved legging til å snakke med barna mine. Legger meg ned ved siden av dem og prater om stort og smått. Det er ofte da forskjellig ting kommer opp - f.eks noe fint eller noe dumt som har skjedd den dagen. Jeg leser også bok og det er verdens beste sovemedisin (særlig anne cath vestlys bøker - kjedeligere saker skal man lete lenge etter, men det er det 7-åringen vil ha lest for tiden :P)

Anonymous poster hash: dd620...dc5

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hva dersom dere har besøk, blir dere værende i 2.etasje til de sover da også?

Du vil de skal være trygge? Er de ikke trygge i sin egen seng mens dere er i huset?

Anonymous poster hash: e0a53...f2b

Skrevet

Med eldste så sovnet vi ofte i senga sammen med han. Da lå vi "å latet som om vi sov" til han sovnet. Når vi fikk neste barn så var vi enige om at det skulle vi ikke gjøre med han. Nå synger vi 2 nattasanger, sier godnatt og går ut av rommet.

Men det hender ofte at vi sovner på sofaen.

Anonymous poster hash: f1a66...fcc
Skrevet

Nei. De to eldste vil ikke bli fulgt på rommet, og minste blir lagt, vi går ut og går ned i stua. Hun sovner trygt og godt selv om vi ikke sitter på rommet.

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hva dersom dere har besøk, blir dere værende i 2.etasje til de sover da også?

Du vil de skal være trygge? Er de ikke trygge i sin egen seng mens dere er i huset?

Anonymous poster hash: e0a53...f2b

De er 2, 2 og 5 år. Klart de er trygge ut fra vårt synspunkt, men følelsen av trygghet for dem er noe annet. De liker best at vi ikke er så langt unna. Derfor er vi ofte hos dem til de har sovnet eller så ligger vi på senga vår ikke så langt unna og oppsummerer dagen (eller sovner). 😉

Gjør det samme hvis vi har besøk, ja, men da gjerne bare en av oss. Synes det funker helt topp, jeg! Løvemamman og urinstinktet i meg forteller meg at det er naturlig, så da hører jeg på det. 😉

Hi

Skrevet

Jupp. men ikke så ofte nå lenger. Har en jente på straks 2,5 som er trenger kos og nærhet når hun skal sove og derfor får hun det :)

Skrevet

Nei. Selvom jeg kan være drittrøtt, trenger jeg tida aleine om kvelden, så tviholder meg våken for å opplevd litt annet enn hyling og skriking i løpet v en dag.

Anonymous poster hash: 86b09...d23

Skrevet

Jeg synger av og til meg selv i søvn, og får meg en bitte liten power nap. Minstemann er 6 og jeg ligger inne hos ham og småprater gjennom dagen, leser litt og synger litt. Og sovner gjerne litt. De store følger vi og dytter dyna rundt, det synes de er koselig, og da synes vi det er koselig. De er 11, 12 og 14. Det handler om ro og gode stunder. Selvfølgelig er det ikke nødvendig, senest i går hadde jeg det travelt og skulle ut av huset ved leggetid, da fulgte jeg minstemann, pakket rundt ham dynen og sa god natt og gikk. Han sovner jo helt fint alene. Det er jo ikke noe vi gjør fordi det er nødvendig, men fordi det er koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...