Gå til innhold

Dere som bor i blokk eller andre leiligheter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når klarte barna å komme seg ut og inn av dørene selv?

Når fikk de lov til å være ute (uten tilsyn) - fordi du ikke ser uteplassen fra leiligheten.

Når fikk de gå til skolen selv.

Spør fordi jeg bor i en blokk som i utgangspunktet er beregnet på eldre (altså lite barnevennlig.)

Jeg har ingen utsikt mot plassen der han kan leke, det er tunge dører og han klarer så vidt å låse de opp. Han er 5.

Han rekker ikke opp til ringeklokka, som forresten ligger på andre siden enn uteplassen.

Har begynt å tenke på høsten neste år, og skolestart. Tenker også på eventuelle venner som vil komme på besøk, som ikke vil rekke opp til ringeklokka på minst et par år..

Nei, så drittlei jeg er av å bo her jeg bor.

Noen som har noen umiddelbare innspill eller råd?

Ser selvfølgelig etter et annet sted å bo, men vil nødig bytte skolekrets.

Anonymous poster hash: 6c4bf...e0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt leilighet så du får ringeklokke lenger ned :) neida, tuller, kan ikke hjelpe deg. Fær hvertfall dyttet litt her :)

Anonymous poster hash: 462a8...cd1

Skrevet

Finnes det en stein eller noe barna kan bruke som krakk for å nå opp til ringeklokka?
Ang. når barna får være ute alene avhenger av hvordan nærmiljøet er. Dersom det er midt i byen og du har et barn som ikke er flink i trafikk f.eks, hadde jeg ikke latt han gå ut alene. Det motsatte selvfølgelig dersom det er et rolig sted og barnet ditt oppfører seg fint i forhold til trafikk, fremmede osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...