Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 På en klinikk i København kan man altså ta en test som gir svar på om barnet har kromosomfeil 21, 18 og 13, samt få vite kjønnet. Testen koster 5900 danske kroner. Er det noen her som har tatt en slik test og kan dele sine erfaringer? Jeg lurer også på hva som skjer om testen gir negativt svar. Kan man bruke testresultatene i Norge og få innvilget abort på bakgrunn av det, eller må man da ta nye tester i Norge? Anonymous poster hash: 4f0c3...a02
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 På en klinikk i København kan man altså ta en test som gir svar på om barnet har kromosomfeil 21, 18 og 13, samt få vite kjønnet. Testen koster 5900 danske kroner. Er det noen her som har tatt en slik test og kan dele sine erfaringer? Jeg lurer også på hva som skjer om testen gir negativt svar. Kan man bruke testresultatene i Norge og få innvilget abort på bakgrunn av det, eller må man da ta nye tester i Norge? Anonymous poster hash: 4f0c3...a02 Det er så flott at slike prøver nå kommer, og så frustrerende at Norge er vanvittig tregt ute med å innføre slikt. Jeg har hele TO venninner som har måttet gå gjennom grusomme senaborter i uke 20 på grunn av trisomi. Helt grusomt når magen vokser og man kjenner spark Mannen og jeg prøver nå på barn nr 3 og jeg er 36 år og han 40, det vil si at sjansene stadig øker for misdannelser. Dette irker jo som en flott prøve ut i fra hva jeg leste på siden til en dansk klinikk, flott at det ikke er risiko for spontanabort slik det er ved morkake/fostervannsprøve! Og å få vite kjønnet allerede før uke 12 er jo flott, om enn noe som dessverre kan bli misbrukt... Anonymous poster hash: 77823...2ce
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 På en klinikk i København kan man altså ta en test som gir svar på om barnet har kromosomfeil 21, 18 og 13, samt få vite kjønnet. Testen koster 5900 danske kroner. Er det noen her som har tatt en slik test og kan dele sine erfaringer? Jeg lurer også på hva som skjer om testen gir negativt svar. Kan man bruke testresultatene i Norge og få innvilget abort på bakgrunn av det, eller må man da ta nye tester i Norge? Anonymous poster hash: 4f0c3...a02 Det er så flott at slike prøver nå kommer, og så frustrerende at Norge er vanvittig tregt ute med å innføre slikt. Jeg har hele TO venninner som har måttet gå gjennom grusomme senaborter i uke 20 på grunn av trisomi. Helt grusomt når magen vokser og man kjenner spark Mannen og jeg prøver nå på barn nr 3 og jeg er 36 år og han 40, det vil si at sjansene stadig øker for misdannelser. Dette irker jo som en flott prøve ut i fra hva jeg leste på siden til en dansk klinikk, flott at det ikke er risiko for spontanabort slik det er ved morkake/fostervannsprøve! Og å få vite kjønnet allerede før uke 12 er jo flott, om enn noe som dessverre kan bli misbrukt... Anonymous poster hash: 77823...2ce Man får ikke svar før minst 10 dager etter testen, noe som vil si at man mest sannsynlig er lenger enn uke 12 når resultatene kommer. Det vil derfor si at om du får vite at det er "feil" kjønn så kan man ikke ta lovlig abort i Norge. Og takk Gud for det! Helt grusomt og forferdelig at noen mennesker er i stand til å fjerne et friskt liv på bakgrunn av at han ikke er henne, og omvendt. Har googlet litt og ser at folk har veldig gode erfaringer med ultralydklinikken i København. http://www.ultralydklinikken.dk/scanning/harmony-testen.html Anonymous poster hash: 4f0c3...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå