Gå til innhold

han vil ikke gifte seg med meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gir han klar beskjed om. "Sløse penger på noe sånn tull". Han ser ikke vitsen med det i dagens samfunn. Jeg er helt knust. Tanken på å aldri skulle få gifte seg.Aldri få kalle noen ektemann, aldri skal pappa følge meg ned kirkegulvet. Hvorfor ikke meg? Er jeg ikke god nok? Er sikkert litt i det aentimentale hjørnet. Mange av mine vvenner har giftet seg i år... sikkert ufattelig smålig av meg men blor rett og slett sjalu på at de får oppleve det. Selvfølgelig veldig glad på deres veine ;-) noen som har opplevd at mannen har endret mening etterhvert? Er dette en lost case.... dagens surmuling;-)

Anonymous poster hash: 33bee...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gir han klar beskjed om. "Sløse penger på noe sånn tull". Han ser ikke vitsen med det i dagens samfunn. Jeg er helt knust. Tanken på å aldri skulle få gifte seg.Aldri få kalle noen ektemann, aldri skal pappa følge meg ned kirkegulvet. Hvorfor ikke meg? Er jeg ikke god nok? Er sikkert litt i det aentimentale hjørnet. Mange av mine vvenner har giftet seg i år... sikkert ufattelig smålig av meg men blor rett og slett sjalu på at de får oppleve det. Selvfølgelig veldig glad på deres veine ;-) noen som har opplevd at mannen har endret mening etterhvert? Er dette en lost case.... dagens surmuling;-)

Da drar dere på tinghuset.

Jeg ser heller ikke noen poeng med å kaste bort penger. Mannen har de samme meningene som din.

.Vi dro på tinghuset og spiste en intim middag ute.

Brukte litt mer penger på en fin ferie.

Dere får møtes på halvveien.

Anonymous poster hash: 38b0d...c12

Skrevet

Er det giftemål eller en bryllupsfest som du synes det er trist å gå glipp av?

Anonymous poster hash: d342f...d78

Skrevet

Vel.. Det er jo ikke det at du ikke er god nok! Han vil jo leve livet sitt sammen med deg, og det er vel det du vil?:) han vil bare ikke "sløse" så himla mye penger på èn dag. Jeg tenker som din mann.. Men forstår at du blir knust av det, viss du alltid har drømt om et bryllup. Håper ikke at det vil ødelegge noe mellom dere! Tenk litt over det.. Er det virkelig nødvendig å kanskje miste dette forholdet bare fordi du vil ha en hvit kjole og fest? Dere kan jo gifte dere uten alt det styret rundt, så du kan kalle han din mann og han kan kalle deg for kone:)

Skrevet

Hva er viktigst for deg, HI - å være gift, eller å ha et bryllup?

Hvis det er å være gift så får du mannen med på tinghuset som nr 2 foreslo, det koster ikke noe. Dere kan likevel gjøre litt ekstra ut av dagen som ikke trenger koste mye.

Jeg forstår ønsket ditt om å ha bryllup. Men hvis du og typen ikke greier å enes om dette så er dere kanskje litt for forskjellige hva ulike verdier angår?

Anonymous poster hash: 3c83f...7fd
Skrevet

Jeg ser heller ikke noen poeng med å kaste bort penger. Mannen har de samme meningene som din.

takk for svar. Du har nok rett... klarer bare ikke å legge fra meg ønske om å få gå ned kirkegulvet.. med pappa.. barnslig drøm. Trenger Ikke et stort bryllup i det hele tatt... så tror jeg en del av meg tenker at han ikke synes Jeg er god nok.. da ville han fridd. Sikkert barnslig av meg det også. Må nok bare komme over dette. Hn ytret nettop disse meningene. . Så er enda litt i sjokk;-)

Skrevet

Er det giftemål eller en bryllupsfest som du synes det er trist å gå glipp av?

Anonymous poster hash: d342f...d78

selve sermonien i kirka. Festen kan være liten.. kun nærmeste

Skrevet

Da tar dere vielse i kirken. Så går dere ut og spiser, og alle betaler for seg. Billig og koselig.

Skrevet

selve sermonien i kirka. Festen kan være liten.. kun nærmeste

Selv om man har kirkebryllup så trenger det ikke koste skjorta hvis dere ellers har et lite bryllup.

Hva med å undersøke hva dere kan komme unna med, de aller nærmeste, enkel fest, ikke dyreste av alt tilbehør til deg og han og blomster osv.

Kaker kan dere langt på vei lage selv eller få de nære til å lage. Er det sommerbryllup kan du bruke markblomster til pynt. Høsten er det flotte blad, kongler og eviggrønt du kan bruke. Vinterbryllup kan også være fint med hovedsaklig eviggrønn pynt.

Kanskje mannen har hørt skrekkhistorier om de som bruker enorme summer på bryllup og ikke innser at det kan gjøres uten altfor store utgifter?

Anonymous poster hash: 3c83f...7fd

Skrevet

Skjønner deg godt.

Jeg ga beskjed til mannen min tidlig at jeg ville gifte meg og ha bryllup. Det var en deal breaker for meg. Hvis han var i mot ekteskap og bryllup var ikke jeg riktig dame for han.

Jeg ville ha et ekteskap, kalle han for mannen min og være hans kone, ha samme etternavn, ha gifteringer osv.

I tillegg ville jeg ha bryllup, ned kirkegulvet osv. Trengte ikke stort bryllup men seremoni og familie/venner.

For meg er det ikke penger ut av vinduet. For meg symboliserer den dagen overgangen til ekteskapet, en feiring av oss to og en dag jeg vil minnes hele livet.

Det er ikke mange slike merkedager i løpet av livet. Og å avfeie noe sånt som sløsing blir for meg helt feil.

Anonymous poster hash: c30a9...95d

Skrevet

Vielse i kirka er gratis ;) Du får tak i rimlige kjoler brukt, eller på ebay eller jjhouse. En intim middag med de nærmeste trenger ikke å koste så mye. Eventuelt bare en bryllupsfest med de nærmeste. Jeg skjønner godt at du vil gifte deg, og det å bli følgt ned kirkegulvet av faren sin er jo et minne for livet. Prøv å forklar kjæresten din akkurat hva det betyr for deg, og samtidig kom med forslag til å gjøre det så rimelig som mulig. Hvis han ser hvor mye det betyr for deg, kanskje han vil ombestemme seg.

Anonymous poster hash: bce32...a9f

Skrevet

Om det er så viktig for deg, bør det være en smal sak for han å gjøre det...

Anonymous poster hash: a75a9...911

Skrevet

Slik var min mann også men etter 6 år så gifta me oss...

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg HI.

Klart et giftemål er det viktigste, men det er jo lov til å ønske festen også.

Ville ikke vært bryllupet mitt foruten, selv om det ikke var det viktigste

Anonymous poster hash: fcff2...d4c

Skrevet

En venninne av meg giftet seg i "lukket" kirke, var bare foreldrene og besteforeldre til brudeparet som var tilstede. Så hadde de en grillfest i hagen etterpå. Veldig uformelt og enkel bryllupsfest, de lånte et partytelt og sånne halve tønner til å grille på. Var en utrolig hyggelig fest.

Jeg og mannen min giftet oss på en ambassade i utlandet da vi var på ferie, ingen visste noenting, vi hadde ikke med oss noen og kom bare hjem som gift. Det passet oss perfekt, ingen av oss hadde noe behov for kirke og fest, har veldig lite eksponeringsbehov begge to og det der med dagens midtpunkt osv passer ikke oss så godt.

Et bryllup trenger ikke være dyrt, dere må bare finne deres måte. Siden dere har så forskjellige ønsker er kanskje en middelvei greit å komme frem til?

Anonymous poster hash: 8f856...a96
Skrevet

Det er ikke smålig av deg i det hele tatt. Å være gift er noe helt annet enn å være samboere. Når man gifter seg er deg en kontrakt om å være sammen i gode og fæle dager, og man er så sikker på at du vil leve med den andre at du er villig til å stå foran alle du kjenner og love det. Et ekteskap er en pakt på tvers av sjeler og (som oftest) et mye mer gjennomtenkt valg enn samboerskap.

For meg var det alltid viktig å gifte meg. Jeg ønsket en mann som var like engasjert og følte en like stor forpliktelse til kjæreste og familie som det jeg gjorde, så jeg ga beskjed om at det ikke var aktuelt for meg å date en mann som ikke hadde det samme målet. Jeg ga mannen min et år på å fri (da hadde vi allerede kjent hverandre noen år), og sa at mer tid enn det gidder jeg ikke kaste bort. Etter flere år med vennskap og et år som kjærester vet du hva du får, og burde vite om jeg er en dame du kan tenke deg å dele livet med. Han fridde etter 6 mnd (heldigvis :P).

I ettertid har jeg skjønt at ekteskap til og med er større og mer omfattende enn jeg først trodde. Og mannen min, som pleide å tenke at samboerskap og ekteskap var det samme, sier nå at det er faktisk noe heeeelt annet. Man må bare oppleve det :)

Ikke kast den opplevelsen på båten. Å dele livet på den måten - to sjeler - er noe helt unikt. Hvis ikke du har barn kan du bare gå med en gang. Hvis han ikke bryr seg mer om deg enn at han synes et av dine høyeste ønsker er "bare tull" er han faktisk ikke noe å spare på. Om ikke annet burde han gjøre det for å gjøre deg lykkelig. Det er jo det kjæresteforhold handler om - å gjøre hverandre lykkelige :)

Anonymous poster hash: bd736...20e

Skrevet

Vel.. Det er jo ikke det at du ikke er god nok! Han vil jo leve livet sitt sammen med deg, og det er vel det du vil?:) han vil bare ikke "sløse" så himla mye penger på èn dag. Jeg tenker som din mann.. Men forstår at du blir knust av det, viss du alltid har drømt om et bryllup. Håper ikke at det vil ødelegge noe mellom dere! Tenk litt over det.. Er det virkelig nødvendig å kanskje miste dette forholdet bare fordi du vil ha en hvit kjole og fest? Dere kan jo gifte dere uten alt det styret rundt, så du kan kalle han din mann og han kan kalle deg for kone:)

Du kan ikke redusere giftermål og ekteskap til "en hvit kjole og fest". Det er en grunn til at homofile over hele verden kjemper om retten til å få gifte seg. Det er ikke fordi de bare er sykt keene på en fest. Det er fordi det er en formell og følelsesmessig kontrakt mellom to, som ønsker å forplikte seg til hverandre så sterkt at de er villige til å fortelle det til hele verden. Og mye mye mer vi ikke forstår. Å gifte seg er en uendelig stor ting.

Skrevet

takk for svar. Du har nok rett... klarer bare ikke å legge fra meg ønske om å få gå ned kirkegulvet.. med pappa.. barnslig drøm. Trenger Ikke et stort bryllup i det hele tatt... så tror jeg en del av meg tenker at han ikke synes Jeg er god nok.. da ville han fridd. Sikkert barnslig av meg det også. Må nok bare komme over dette. Hn ytret nettop disse meningene. . Så er enda litt i sjokk;-)

Det er ikke barnslig i det hele tatt. Hvorfor unner han deg ikke drømmen din? Det som er barnslig er at han avfeier noe som er viktig for deg som tull. Det er umodent.

Skrevet
Det som er barnslig er at han avfeier noe som er viktig for deg som tull. Det er umodent.

Men når alle jenter flytter sammen med kjærestene sine, er det dessverre slik at alle ikke kommer til å bli gift.

De fleste ja, men det vil nok alltid være noen menn som nekter til det siste.

Anonymous poster hash: ad585...5ea

Skrevet

Det er helt normalt å føle det slik du gjør, synes ikke du er barnslig i det hele tatt. Men det er jo også helt normalt å føle det slik han gjør. Det jeg overhode ikke skjønner er hvordan du ikke visste dette. Har du satset på en mann uten å vite hvordan han stiller seg til helt avgjørende ting i livet? Foreslår at dere snakker skikkelig sammen i tilfellet, om alt som har betydning. Det kan bli veldig vondt å anta at han tenker likt som deg 😔

Anonymous poster hash: dae14...0bd

Skrevet

Hvis det er pga pengene så kan du begynne å spare egne penger til bryllup. Dette funker selvsagt bare hvis du har en ok inntekt og kan sette av litt.

Hadde jeg da ikke fått ham med på å gifte seg, så ville jeg gitt pengene bort til et veldedig formål.

Anonymous poster hash: eccd6...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...