Gå til innhold

Hvorfor får karriere mennesker barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere foreldrepar av barnas venner, der barna er på SFO frem til kl 16.30, og da blir de enten hentet av besteforeldre, eller de kommer til våre barn. Da kommer gjerne ikke foreldrene hjem før sent på kvelden. I helgene er de heller ikke hjemme, da er de så slitne så de må dra bort uten barn. Dette sier selv barna at de synes er trist. De sier selv at de elsker og være her hos oss, og at de ønsker at Mamman dems også er hjemme, istedenfor og alltid være på jobb.

Forstår ikke slike foreldre at de støtter barna fra seg? Er det virkelig viktigere med karriere, penger og bidra til staten enn dems egne barn?

Anonymous poster hash: ef203...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å leve mitt eget liv, men samtidig er det en koselig tanke å vite at jeg aldri blir alene til høytider etc. Er veldig glad for både karrieren, og barna mine!

Anonymous poster hash: 83c8b...ba5

Skrevet

Karriere mennesker??

Karrieremennesker! !!

Anonymous poster hash: 715db...5d9

Skrevet

Du har mange skrivefeil, HI.

I stedet for å kritisere andre, jobb med egne feil.

Anonymous poster hash: 715db...5d9

Skrevet

Zzzzz

Anonymous poster hash: ec716...bbe

Skrevet

Begge deler er viktig. Karrieremennesker får barn av samme grunner som andre mennesker (anti-karrieremennesker?).

Skrevet

Jaja, da har de ihvertfall råd til å ha barn og starter ikke tråder der de etterlyser barnetrygden. Jeg vokste opp med far som bare jobbet og jobbet. Klaget når jeg var liten, men nå når jeg sitter her uten studielån etter utdannelse i utlandet og egenkapital til bolig så klager jeg av en eller annen grunn ikke lenger........ Hvem sier at disse foerldrene kun jobber for sin egen del?

Anonymous poster hash: 3d097...dd3

Skrevet

De er vel som deg? Prioriterer ut fra egne verdier og med blikk for fremtiden og ikke bare nåtiden?

Skrevet

Helt enig med HI. Naboene her har 3 små barn, de reiser 06.45 hver morgen og er ikke hjemme før 17.15. Ungene sutrer og gråter, og foreldrene kjefter høyt.

I helgene har ungene kommet over til oss og lekt i hagen her. De har fått formiddagsmat og noen ganger middag uten at fforeldrene har sjekket de.

Et par ganger har jeg fulgt de hjem og da har mor dukket opp i morgenkåpen med sovesveis kl 14.

Anonymous poster hash: 8608f...83d

Skrevet

Selv har jeg stor respekt for folk som skaper seg en karriere og jobber hardt og bevisst. Verden trenger sånne.

Når det er sagt: jeg har veldig stor omgangskrets, og jeg har aldri vært borti verken fedre eller mødre som jobber s mye/prioriterer vekk barna slik du skisserer. De jeg kjenner som jobber mye, er 100% til stede for barna når de har fri, og reiser aldri bort fra dem verken i helger eller ferier. Barna deres er heldige, og kommer til å få god hjelp av foreldrene og deres hardt opparbeida ressurser når de blir større.

Anonymous poster hash: b3e1f...fbb

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis karrieremenneske selvom barna må være på SFO til 16.30. De fleste mennesker arbieder 8 timer om dagen, og har reisevei mellom jobb/skole/barnehage. Det har ingenting med "karriere" å gjøre. Desverre så lever en del mennesker i Norge i en liten "boble" hvor det å arbeide normaltid blir sett på som ille hvis man har barn. I norge har vi mer fritid enn i noen andre land, korte arbeidsdager, lang lovbestemt ferie og prioriterer familien høyt. Videre har vi et velferdssystem som gir valgfrihet til folk. Om din ektemann blir syk trenger ikke du sjonglere to jobber og aldri få en pause. I de fleste andre land i verden fungerer det sånn. Hvorfor får resten av verden barn? De har det mye mer hektisk og lengre arbeidsdager enn 8 timer om dagen.

Jeg er alene med to barn og arbeider heltid (ja det betyr at vi må dra hjemmefra 07.15 på morgenen og peser inn døra klokka 17.00). Jeg er ikke karrieremenneske, men det er klart det blir lange dager. Ifølge deg burde jeg da kanskje ikke hatt barn (siden karrieremennesker kjennetegnes av at barna må være på SFO til 16.30)? Mine barn blir ofte hentet 16.45, da burde jeg hvertfall ikke ha barn? 

Det hender jeg må jobbe overtid, og da er barna med besteforeldrene sine. Dette er jo også et tegn på et selvopptatt karrieremenneske ifølge deg. Jeg som hele tiden har trodd at det er sunt for barn med en stor familie som bryr seg om de, og tror på prinsippet om at det tar "en landsby å oppdra et barn". Jeg bruker all fritiden min på barna mine, og de vet at jeg alltid er her for de. 

Jeg vet jeg er en god rollemodell for barna mine, de lærer seg at ingenting kommer gratis. Og jeg håper at jeg sørger for at de ikke blir arbeidssky i fremtiden. I yrket mitt har jeg med littt for mange arbeidssky unge voksne å gjøre, som lever på et velferdssystem som ikke er bærekraftig til evig tid. Neste generasjon vil merke mye større økonomiske utfordringer og da vil arbeid og arbeidsmoral være nøkkelen til det å klare seg. 

Det virker som om du forsvarer dine valg ved å gå løs på andre som ikke deler ditt syn på familieliv ved å stille spørsmålstegn ved hvorfor en gruppe mennesker får barn. Jeg derimot stiller større spørsmålstegn ved hvorfor så mange får flust barn (som de har all verdens med tid sammen med), men som de ikke klarer å forsørge selv, men som staten forsørger. Det er trist å se. 

Anonymous poster hash: 1eb77...487
Skrevet

For å høyne IQen i samfunnet? I og med at de mest sannsynlig har studert lenge og de fleste som gjør det er smartere enn de som ikek gjør det.
HAHA :P

Nei jeg vet ikke jeg.
Er nok et karrieredyr selv, men kombinerer det fiiint med mange barn.
Skulle jeg bli alene uten mann, så hadde det vært verre.

Anonymous poster hash: be128...ff8
Skrevet

I min omgangskrets er de fleste "karrieremennesker" (eller mennesker med personlige ambisjoner slik som jeg ser det) og det er ingen har lar barna ha nevneverdige lange dager i bhg eller sfo og helgene er satt av til familietid. De i bhg/skolen som henter sent er de som har foreldre som jobber turnus eller i butikk og må jobbe på ettermiddag, kveld og t.o.m i helger.

Vi med karrierer har ofte fleksitid, mulighet for hjemmekontor, stor valgfrihet etc. i Min bedrift er det ikke timene som teller, men at jobben blir gjort. Så jeg er effektiv på jobb og kan som regel dra ganske tidlig for å hente ungene og har jeg noe ekstra så tar jeg en time eller to hjemme etter leggetid :)

Anonymous poster hash: 288cc...1bd
Skrevet

Jeg vi ikke kalle meg noe karrieremenneske, jeg er sykepleier i dagstilling. Vi må ut døre kl 7 og kommer ikke hjem før 16.30. Første til å levere i barnehagen, og siste til å hente. Jobber fra 08.00-15.30. De aller, aller fleste har ikke rom for å jobbe kortere dager eller flexitid, og da vil det jo bli sånn!

Anonymous poster hash: 0aae6...aef
Skrevet

Jeg liker å leve mitt eget liv, men samtidig er det en koselig tanke å vite at jeg aldri blir alene til høytider etc. Er veldig glad for både karrieren, og barna mine!

Anonymous poster hash: 83c8b...ba5

Hahaha fantastisk!!! Denne skal jeg også bruke når jeg vil provosere. "Har unger men liker egentid, utenom på julaften og sånn. Da er det fint å ha en unge og to slik at jeg ikke føler meg alene"

Skrevet

I Norge er man så heldig at man har korte arbeidsdager i forhold til resten av verden, laaange fødselspermisjoner og godt utbygde sykelønnsordninger/uføretrygd. Man er ikke karrieremenneske bare fordi man jobber fulltid - man forsørger familien sin. Vedder på at hvis disse menneskene gikk på sosialen i stedet for å jobbe, så ville du ha kritisert dem også.

Skrevet

Jeg jobber altså og er fornøyd med det. Forsørger familien min. Jeg har likevel god tid til ungen min, har ikke dårlig samvittighet. Jeg er hjemme klokken 16.00 og da er ungen hentet. Jeg begynner tidligere på jobb enn mannen, så da henter jeg og han leverer. Funker fint med BÅDE karriere og harmoniske unger.

Skrevet

For å balansere antall navere som vokser opp i dette landet.

Anonymous poster hash: bdbc8...da5

Skrevet

Når skal dere begynne å lese et innlegg skikkelig??

Desverre finnes det foreldre som prioriterer karrieren endel høyere enn deres egne barn. Som jeg forstår hi så snakker ikke hi om menigmann med fulltidsjobb (100%) som prioriterer barna på ettermiddager og i helga -slapp av!

Det hi nevnte var at barna ble hentet av besteforeldre eller var med andre barn hjem etter SFO -og var hos andre i helga slik at de ser foreldrene minimalt gjennom uka.

Dette er faktisk en form for omsorgssvikt

Anonymous poster hash: 43dad...cd6
Skrevet

For å balansere antall navere som vokser opp i dette landet.

Anonymous poster hash: bdbc8...da5

Oj, du sa det du!

Skrevet

Tror dere med vilje vrir på HIs innlegg. La oss si businessfolk som MÅ jobbe mye fordi arbeidsstedet krever det. Og da mener jeg mye, Det finnes, men er ikke det samme som alle som er opptatt av karriere og jobber fulltid.

Anonymous poster hash: fd75b...8f9

Skrevet

Tror dere med vilje vrir på HIs innlegg. La oss si businessfolk som MÅ jobbe mye fordi arbeidsstedet krever det. Og da mener jeg mye, Det finnes, men er ikke det samme som alle som er opptatt av karriere og jobber fulltid.

Fordi hi skriver "FLERE foreldrepar". Tipper sjansen for å kjenne flere karrieremennesker slik du beskriver dem er relativt liten.

Skrevet

Fordi hi skriver "FLERE foreldrepar". Tipper sjansen for å kjenne flere karrieremennesker slik du beskriver dem er relativt liten.

Tror faktisk sjansen er stor hvis man beveger seg i det rette miljøet......

Skrevet

Ser flere foreldrepar av barnas venner, der barna er på SFO frem til kl 16.30, og da blir de enten hentet av besteforeldre, eller de kommer til våre barn. Da kommer gjerne ikke foreldrene hjem før sent på kvelden. I helgene er de heller ikke hjemme, da er de så slitne så de må dra bort uten barn. Dette sier selv barna at de synes er trist. De sier selv at de elsker og være her hos oss, og at de ønsker at Mamman dems også er hjemme, istedenfor og alltid være på jobb.

Forstår ikke slike foreldre at de støtter barna fra seg? Er det virkelig viktigere med karriere, penger og bidra til staten enn dems egne barn?

Anonymous poster hash: ef203...a1b

Se filmen "idiocracy" så finner du ut hva som skjer om vi IKKE får barn ;D

Anonymous poster hash: d0451...df9

Skrevet

Tror faktisk sjansen er stor hvis man beveger seg i det rette miljøet......

Da vil jeg gjerne at du forteller litt om miljøet du mener.

Enten er du en del av det eller så har du fordommer og er forutinntatt fordi du ikke er en del av det.

Anonymous poster hash: c4245...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...